Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Cee

Cee

31-01-2019 om 21:56

Bijdrage vragen aan ouders van vriendin zoon

De ouders van de vriendin van mijn zoon willen niet meebetalen of een vergoeding geven voor de vakantie van hun dochter. Zij mag met ons mee maar het is niet helemaal de bedoeling dat wij dit volledig betalen. Het is niet zo dat ze het niet hebben maar er is geen gun factor. Triest geval eigenlijk. Ze is 18 jaar maar niet vermogend. Kent iemand haar rechten?

vlinder72

vlinder72

31-01-2019 om 22:06

Vakantie

Ze heeft er geen recht op dat haar ouders haar vakantie betalen.

Ze kan natuurlijk er wel zelf voor werken. Of jullie betalen voor haar. Moet jullie eigen zoon ook meebetalen?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

31-01-2019 om 22:06

Rechten?

Grapjas Kinderen hebben geen recht op een door hun ouders betaalde vakantie, en 18+ ers al helemaal niet.
Het is januari dus tijd zat om nog wat bij te verdienen.

Sas

Sas

31-01-2019 om 22:14

Hoezo een triest geval?

Kun je dat nog uitleggen.
Want ik lees nog niets wat dit meisje een triest geval maakt.

Overigens ga ik de vakantie van mijn 18-jarige ook niet meer betalen, tenzij hij met mij op vakantie gaat.

nou

Als mijn 18 jarige met anderen op vakantie zou gaan, dan zou ik het vanzelfsprekend vinden dat hij de kosten daarvoor zelf betaalt. Door te werken dus.

Serieus?

Ik kreeg ook geen vakantiegeld van mijn ouders toen ik 18 was. Niet dat ze het mij niet gunden, maar ze betaalden mijn studie, verzekeringen en ik woonde gratis thuis met eten/drinken. Oftewel de basics, wat heel goed was. Zo breed hadden ze het ook weer niet. Ze vonden dat uitstapjes, kleding, abonnementen, telefoon, pc etc. mijn verantwoordelijkheid waren. Daar had ik mijn studiebeurs en bijbaan voor. Ik ben er niet minder van geworden. Leerde ook de waarde van geld en hoe hard ik voor dat weekendje Londen moest werken.

Grappig.

"Ze is 18 jaar maar niet vermogend".
Dat is vaak zo met 18 jarigen, hebben niet veel geld. Waar gaat de reis naar toe met jullie en hoeveel geld heeft ze nodig?

Tsja

Is het een principekwestie voor je of een financiele noodzaak?

Als ik de aanhang van de kinderen uitnodig voor een lang weekend weg of (een deel, zeker niet de hele tijd ) van de vakantie dan is dat op onze kosten. Nu is onze financiele situatie ook zo dat we dat kunnen betalen zolang we in Europa blijven.

Zoon mocht mee op wintersport met de familie van zijn vriendin .Haar ouders hadden ook laten vallen dat ze het fijn zouden vinden als de aanhang ook een bijdrage zou leveren. Daar heeft niemand van verwacht dat wij als ouders daarvoor zouden dokken.

Triva

Triva

01-02-2019 om 06:50

Hier ook

Vanaf 18 betalen ze hier zelf hun kleding, zorgverzekering (zorgtoeslag), sport en vakantie. Daar werken ze voor. Worden ze zelfstandig van.

Persoonlijk

zou ik mijn zoon aanmoedigen om ervoor te werken. Ik zou uitleggen dat het niet vanzelfsprekend is dat de ouders van zijn vriendinnetje ook voor hem betalen. Ik zou zelf best iets willen bijleggen, maar dan wel als ik zie dat hij er ook voor werkt... anders zou het te makkelijk zijn. En ze zijn al zo makkelijk op die leeftijd (als ik voor mijn zoon spreek, dan).

Hij gaat dit jaar ook nog mee met ons. Met de reden dat dat voor hem betaald wordt. Wanneer hij met vrienden zou willen, dan zou hij er voor mogen werken (en bied ik halverwege aan om ook iets in te leggen, maar dat is het dan wel).

Ik begrijp dat het nu wel lastig is omdat jullie het al hebben aangeboden. En je betaalt wel voor jullie zoon, maar niet voor zijn vriendin. Dat is dan wel lastig, al vind ik wel dat je het aan moet kaarten. Niet dat het bij haar ouders vandaan moet komen, maar dat jullie als vanzelfsprekend ook al haar kosten meenemen, zouden naïeve 18-jarigen zonder meer aannemen. Misschien kunnen jullie je zoon hier ook bij betrekken, zodat ze beiden een bedragje inleggen. Voor hem is het toch ook leuk dat zijn vriendin mee kan.

Yura

Yura

07-02-2019 om 17:11

Ook niet

Ik zou zelf geen vergoeding vragen aan de ouders. Maar het ligt er ook aan hoe het gegaan is. Als je eerst gevraagd hebt of ze mee gaat, uitgenodigd als het ware, en je komt later met het verzoek of ze mee willen betalen, vind ik dat niet netjes. Als dat gelijk wordt afgesproken is het anders, maar dan is het haar zaak of zij betaalt of de ouders.
Dus zo van: je kan eventueel met ons mee, dan betalen wij dat en dat en dan is dat en dat voor jou. Dan kan zij zelf kijken of ze dat zelf betaalt of een bijdrage aan ouders vraagt.
Als ik de ouders was zou dat ervan afhangen of kind ook al met ons mee gaat of niet. Als ze met ons mee gaan betalen wij alles, als ze zelf gaan betalen zij zelf. Met schoonouders zou voor mij vallen onder 'zelf' gaan. Als ze helemaal niet met ons meer gaan, zou ik misschien wel wat zakgeld meegeven ofzo. Dit jaar gaan zoon en dochter een weekje met ons mee, dat betalen wij. Dochter (19) gaat ook weekje met vriend, dat betaalt ze zelf, ze heeft ook niks aan ons gevraagd. Daar werken en sparen ze gewoon voor.
Vorig jaar was ze een weekje met schoonouders, die hebben alles betaald, maar was ook voor zoveel-jarig huwelijk Vriendje is ook weekje met ons mee geweest. Hebben wij ook betaald, wij hadden hem uitgenodigd. Hij vroeg wel of hij nog iets moest betalen, maar dat hoefde van ons niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.