Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ingrid

Ingrid

26-10-2018 om 00:12

Bijstand, dochter 26 Draad is dubbel geplaatst en wordt gesloten

Hallo allemaal,

Ik zit helemaal in de rats.
Wij hebben een bijstandsuitkering, ons jongste kind is 24 en studeert in haar laatste jaar.
Ze heeft een semester studievertraging dus krijgt het laatste half jaar geen studiefinanciering meer.
Dit is op te vangen door de afstudeerstage die betaald wordt.
Ze zal dus van deze afstudeerstage van 700 of 450 bruto ( ligt eraan welk bedrijf het wordt) haar studie, ziekenfonds ( blijft na aftrekt toeslag 40 euro over) en rekeningen moeten betalen.

Nu komt het, wij hebben dus een bijstandsuitkering, wat nu?
Zolang ze studiefinanciering kreeg was dit geen probleem, zodra de stufi wegvalt mag ze niets meer verdienen. Dit zou dus bij ons gekort worden, op huurtoeslag, en bijstand. Ze kan dan geeneens meer haar school en vaste lasten betalen.

Weet iemand hoe dit precies in elkaar steekt en wat op ons af komt. Ze staat al lang ingeschreven helaas is er geen kamer beschikbaar, en de woningbouw als er al woongelegenheid was dan is haar inkomen ( die stagevergoeding van 5 maanden) dus veel te weinig. We zijn langzaam aan het panikeren kan toch niet zo zijn dat we ons kind op straat moeten zetten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

26-10-2018 om 01:39

Tijdens het zoeken

ben ik toch uit het oog verloren dat je dochter al 24 is, dus vrees ik inderdaad dat haar inkomen mee gaat tellen. Ik zou als ik jou was toch even bellen met de gemeente. Ik kan nergens vinden of het nog uitmaakt of haar inkomen uit een stage voortkomt en te laag is om volwaardig bij te dragen.

Triva

Triva

26-10-2018 om 08:36

waarom

denkt men dat het goedkoper is als ze op haar zelf woont met de huur, verzekeringen en allerlei andere lasten? Ga eens rekenen, dat kán niet goedkoper zijn. Dus laat haar bijverdienen en daarvan de huurtoeslag en korting bijstand mee betalen. En waarom leent ze niet?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.