Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Bijverdienen opzeggen

Hallo.Ik werk in de thuiszorg als huishoudelijke hulp. Heb een 24 uur contract. Ik doe 2 huisjes zo erbij naast mn werk. Maar eigenlijk loont zich dat niet zo voor mij. Ik ga liever alleen voor mn werk verder en zeg het liefst die 2 huisjes op. Het wordt me soms ook gewoon teveel als ik 3 huizen op een dag heb. Heb al zitten denken om 1 huisje op zaterdag er bij te houden maar ben ook altijd wel blij als ik 2 dagen vrij ben. Kan ik het maken om die 2 mensen op te zeggen of is dat lullig? Want hoe komen ze dan weer aan hulp? Dan moeten ze maar regelen dat ze gewoon hulp krijgen via de thuiszorg denk ik dan. Ik ga het niet volhouden zo. 24 uur lijkt weinig maar het is pittig werk.Graag wat advies.

Voor jezelf kiezen. Die mensen vinden wel weer een oplossing maar dat is niet jouw verantwoordelijkheid!

Misschien kun je een ruime opzegtermijn hanteren bv. 2 maanden als je dat nog vol kunt houden. Dan hebben ze nog even tijd om iemand te zoeken.

Je kunt uitleggen dat je gaat stoppen omdat het teveel is. En misschien kun je zeggen dat je stopt over ... weken zodat ze nog tijd hebben om iemand te zoeken.

Mijn hulp is ook net gestopt maar zij kende nog iemand die het wilde overnemen, heel fijn. Ze vond het niet leuk dat ze bij mij ging stoppen maar ze kreeg ander werk aangeboden, ik heb gezegd dat ze die kans moest grijpen. 

Cinn29

Cinn29

18-04-2021 om 22:22 Topicstarter

Schemerlampje en slofje dat kan ik inderdaad doen ze nog even de tijd geven.Via de thuiszorg zijn ze naar mijn weten ook goedkoper uit dan iemand zo betalen dus eigenlijk is het ook krom.Dat ga ik doen wel opzeggen maar wel met wat tijd nog als ze dat willen. Gaat mij wel meer rust geven.