Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kamer

Kamer

13-06-2019 om 13:46

Borg studentenkamer

Mijn dochter gaat haar kamer gemeubileerd (excl. bed) onderverhuren. Is het gebruikelijk daar een borg voor te vragen, hoe hoog.

mirreke

mirreke

13-06-2019 om 14:55

Ja.

Ik zou een maand huur borg vragen.

Marrie

Marrie

13-06-2019 om 15:07

Weet ze zeker dat dat mag?

Je kan daar best problemen mee krijgen, dus ik zou dat even goed uitzoeken.
Verder: ja, dat is gebruikelijk. Een of twee maanden. Zet dat goed duidelijk op papier, met handtekening en zet het op een rekening waar ze het niet van kan uitgeven. Want als alles goed gaat moet ze dat bedrag dus wel weer terugbetalen na verloop van tijd.

Let ook goed op de tekst van het contract, dat ze straks niet met een onderhuurder zit die er niet meer uit wil of andere narigheid.

Kamer

Kamer

13-06-2019 om 16:49

Marrie

Het gaat via een studentenhuisvester, keurig volgens de regels. Dochter wil zelf geen borg vragen, uuh, maar wij hebben wel die spullen bekostigd.

mirreke

mirreke

15-06-2019 om 21:08

Daarom zeker wel borg

Mijn dochter gaat (ook keurig volgens de regels) haar apartement voor een half jaar onderverhuren als zij wegens een uitwisselingsprogramma in het buitenland is. Ze vraagt 2 maanden borg, en dat is heel gebruikelijk.

Zelf

'maar wij hebben wel die spullen bekostigd.' Kun je dan niet zelf die borg vragen? Geen borg voor de kamer, wel voor de spullen?
Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.