Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Cornelia999Margriet

Cornelia999Margriet

30-09-2020 om 10:58

Broers spullen gestolen, andere sleutels kosten inboedelverzekering, aangifte?

Vader in verpleeghuis, Broers hebben alles van waarde 'gestolen'
Vandaag is mn vader opgenomen en definitief ingeschreven in verpleeghuis.
Direct na handtekening inschrijving hebben mjj beide broers alles van waarde antiek, antiek speelgoed, en alles maar dan ook alles van waarde meegenomen. De buren hebben dat gezien, en dachten dat ze mijn vader aan bet helpen waren te verhuizen?!
Hier was ik heel erg van slag van, want ik had dit niet verwacht.
Een buurvrouw zei dat ik andere skoten op de deur moest laten maken, en dat heb ik gedaan, want geen idee of er nog andere gekke dingen kunnen zijn waar ik niet aan heb gedacht!

Het laten zette van twee nieuwe sloten kosten een vermogen!
Het is een huurwoning. De slotenmaker adviseerde mij om aangifte te doen, zodat er eventueel van de inboedel verzekering nog wat van die kosten van de slotenmaker ge declareren zijn.

Heeft iemand er ervaring mee, hoe en op welke wijze dit te doen?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Guera

Guera

30-09-2020 om 11:07

Mmmm

Wat naar zeg.
Maar heb je aangifte gedaan?
Is er braakschade?
Wordt anders moeilijk verhaal met de verzekering verwacht ik
Sterkte

Jo Hanna

Jo Hanna

30-09-2020 om 18:05

Voorgeschiedenis?

Mijn eerste gedachte is: Heb je je broers al gebeld? En ik zou ook niet zo gauw op advies van een buurvrouw klauwen met geld hebben uitgegeven. Maar ik vermoed dat er al een heleboel is gebeurd tussen jullie in de aanloop hier naartoe.

Als zij een sleutel hebben is het natuurlijk geen inbraak. Verhalen op verzekering lukt dan niet. Ze ‘stelen’ nu van jullie vader. Is die nog helder? Zo niet dan kunnen ze van alles zeggen, zoals dat vader het zo wilde. Aangezien je vader nog leeft, kun je je ook niet beroepen op een testament, lijkt me.

Ik denk dat je een jurist moet raadplegen over welke stappen je kan zetten. Maar als je enigszins in speaking terms bent met je broers, zou ik het toch met ze proberen te bespreken. Misschien wel gewapend met wat juridische kennis om (hopelijk) sterker te staan.

Hier is een advocatenkantoor dat een gratis spreekuur doet om een vraag voor te leggen. Je zou kunnen kijken of zoiets er in jouw woonplaats ook is.

Wordt niks vergoed! Zie spullen nooit meer!

Weg is weg!
Wat ik wel heb gedaan is aangifte, zodat de spullen die weg zijn wel op Schrift staan.

Want 'straks' bij de notaris krijgt men te horen dat er in het testamenten staat dat alles in drieën wordt gedeeld. Maar ja, weg is weg!

Ja vader vroeg in ziekenhuis " je broer was hier, jaren niet gezien, zit mn huissleutel nog in mn vest?

Zat niet i n zn vest!!! Dat kwam.broer doen dus de sleutel halen.

Eenmaal in het verpleeghuis, vroeg mn vader, Hoe is het met het huis? Sorry ik had het nog niet door! Maar mijn vader al wel!

Zo verschrikkelijk dit! Zo oud en ziek en dan bestolen worden door je eigen zoons!

Jo Hanna

Jo Hanna

18-10-2020 om 22:41

Schofterig

Dat is echt zuur Cornelia. Behalve dat er kostbare spullen weg zijn, lijkt het me ook ontzettend pijnlijk dat dit binnen je familie gebeurt. Voor je vader ook, zo aan het eind van zijn leven. En jij verliest zo in feite ook je broers. Erg hard. Sterkte, Cornelia!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.