Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

om het even

om het even

30-12-2009 om 16:49

Budgetbeheervragen en ervaring


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Omhet even

Als iedereen die budgetbeheer krijgt een cursus moet doen om er uit te komen,dan neem ik aan dat je dat wist voordat je er aan begon?dan snap ik je hele probleem niet,jij hebt de keus gemaakt om hulp te vragen van budgetbeheer ,de consequentie is dus dat je die cursus moet gaan doen om er uit te komen.punt,dit zijn de regels.niet meer klagen,de cursus gaan doen,en zsm zelfstandig gaan budgeteren.

ps overigens denk ik niet dat *het gewone schuldenplaatje* bestaat,iedereen die schulden heeft gemaakt (op wat voor manier dan ook)heeft een financieel probleem.daar gaat het om.

om het even

om het even

01-01-2010 om 22:20

Sus-anne

ik wist natuurlijk waar ik aan begon,trouwens,de curses is iets van het laatse jaar..
ik heb geen probleem hoor.lees eens beter..ik vroeg om ervaringen...de curses is het probleem niet..
en klagen doe ik al helemaal niet..

budgetje

budgetje

01-01-2010 om 23:36

En waar

klop je dan aan als je zoiets als budgetbeheer zou willen? Gemeente?

om het even

om het even

02-01-2010 om 00:36

Idd gemeente

je kan inderdaad naar de gemeente gaan,bij de afdeling sociale zaken heb je bij ons hier een aparte afdeling voor budgetbeheer...er is hier wel een wachttijd maar als de situatie zeg maar op het randje is..in de vorm van of een afsluiting van iets dan word je vaak heel snel geholpen..

Kaaskopje

Kaaskopje

02-01-2010 om 11:55

Budgetje

Ik noem het ook hier maar weer: als het water je aan de lippen staat zou ik me meteen bij maatschappelijk werk melden en vertellen waarmee je op dit moment het meest vastloopt. Er bestaan soms mogelijkheden om financiële hulp via bijvoorbeeld de kerken of misschien via humanistische wegen te krijgen. Dat is dus echt noodhulp. Als je bijvoorbeeld je huur niet meer in kunt lopen en uit je huis gezet dreigt te worden, of als je je energienota niet meer kunt voldoen. Wij hebben die tip destijds ook van maatschappelijk werk gekregen, de kredietbank reageerde met 'hoe weet ú dat??'. Het gaat in zo'n geval wel om een vorm van lenen, het geld moet wel weer terugbetaald worden als dat even kan. Als dat niet kan moet het in de lijst van schulden gezet worden als je in budgetbeheer gaat.

Tirza G.

Tirza G.

02-01-2010 om 12:09

Om het even

Dat schrijf je toch echt zelf: voor ik in de WSNP kwam, zat ik al in budgetbeheer bij de gemeente. In je eerste bericht.
Ik heb geen mening, maar ik verwonder me over je verzet tegen de geboden hulp (je klaagt wel dégelijk dat het én moet én veel te lang duurt voor er wat gebeurt) en het feit dat jij blijkbaar de enige op de hele wereld bent die buiten eigen schuld in de schulden is gekomen. Ieder ander in de WSNP heeft die cursus nodig en jij weet ook nog te vertellen hoe al die andere mensen in de schulden zijn gekomen. Geldt allemaal niet voor jou. Nou, prima, dat zal dan wel, maar feit blijft dan toch dat het blijkbaar mogelijk is om iemand anders schulden in de schoenen te schuiven. En dat voor jou de cursus "nooit meer kopen op afbetaling" misschien zinloos is, maar een cursus "hoe voorkom ik dat anderen schulden in mijn schoenen schuiven" wellicht handig zou zijn.

Tirza

budgetje

budgetje

02-01-2010 om 19:53

Water

staat nog niet aan onze lippen, alle betalingen kunnen nog steeds, maar ik kom steeds vaker op het eind van de maand een stukje salaris te kort...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.