Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

anonu

anonu

19-02-2011 om 16:33

Carrière


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

22-02-2011 om 19:05

Klopt

Het is inderdaad opvangen, maar als er wordt gezegd dat het opvangen door docenten zal gebeuren, verwacht je dat een les in min of meerdere mate gewoon doorgaat, en dat is vaak niet het geval.

Natuurlijk ben ik blij dat ze niet de straat op worden gestuurd, maar wat ik vooral wilde aangeven is dat scholen niet altijd kunnen waarmaken wat ze zeggen.

Monet

Monet

23-02-2011 om 06:17

Pelle

Polly zegt: Als er een leraar ziek is, zorgen ze altijd dat de les word overgenomen door een ander.

Jij zegt zelf: waar uren opgevangen worden door andere docenten

Voldoende antwoord op jouw vraag?

Fiorucci

Fiorucci

23-02-2011 om 07:19

Les

Hier spreekt men van inval, niet van: de les overnemen. Dat kan ook niet zonder voorbereiding. Hier gaan ze verder werken in hun lesboek of wat huiswerk maken, maar er is toezicht, geen les.

Yura

Yura

23-02-2011 om 09:03

Opvang

Hier worden ze inderdaad ook opgevangen. Tnt wel altijd door een docent, maar dat kan dus ook van een ander vak zijn, want het moet natuurlijk wel iemand zijn die dan net geen les hoeft te geven. Wat wel gebeurt is als voor dat uur een proefwerk stond gepland, dat dat dan doorgaat, want dan maakt het niet uit dat er een docent van een ander vak voor de klas staat.

Maylise

Maylise

23-02-2011 om 11:11

Hier ook

Op de huidige school van mijn dochter is de opvang bij afwezigheid meestal door ondersteunend personeel. Over het algemeen mogen ze dan huiswerk maken. Op de vorige school van mijn dochter gebeurde de opvang meestal door collega docenten maar die gaven dan ook geen los omdat het meestal om een heel ander vak ging. Vaak mochten ze dan ook huiswerk maken en af en toe was er ook wel eens een docent die een film opzette (bij een blokuur) of iets dergelijks maar geen les dus. Het zou mooi zijn als dat wel gebeurde maar in de praktijk is dat natuurlijk lastig. Vind ik verder ook geen probleem eigenlijk. Hebben ze de kans om hun huiswerk te maken en dat lijkt me ook prima.

Maylise

Totaalplaatje, niet alleen uren

Ik merk dat het bij mij (ons) om het totaal gaat, niet alleen om het aantal uren.
Ik werk 24, man 50 uur per week. Ik doe het hele huishouden: regel werkster, boodschappen, schoonmaken, was, tuin, clubjes, brengen/halen van school, kleren en kadootjes kopen, kapper, etc.
Maar afgezien van de standaard wekelijkse dingen komen er nog losse incidentele dingen bij:
tandarts, huisarts, ziek kind, beurt auto, loodgieter, extra vrije dag van school... En ik dacht altijd dat die bijna nooit voorkwam (hoe vaak heb je nou een lekke kraan die je echt niet zelf kan repareren?) maar de laatste maanden heb ik al deze dingen gehad: welgeteld 9 extra vrije dagen /ochtenden van december t/m nu.
En dat bedoel ik met het totaal: er is gewoon veel meer te doen dan je denkt, werk/ school/ boodschappen is niet alles. Dus mij valt het tegen. Nu. De kinderen zijn nu 7-9-12, dus ik was wel wat gewend dacht ik, ik heb altijd gewerkt. 40 uur, 32, 24, 20, 28: van alles wat. Dus wat mij betreft ben je er niet met alleen afspreken wie was opvouwt en wie snel effe wat boodschappen haalt.

Algebra

mopperkont

mopperkont

26-02-2011 om 19:29

Onze pubers gaan naar huiswerkbegeleiding

en mijn 5 jarige zit op de bso, we hebben 4 middagen, maar gebruiken er meestal maar 3.
De huiswerkbegeleiding is 5 middagen per week. Als ze het af hebben mogen ze naar huis. Ze zijn wel eens allen thuis maar niet heel veel.
Vaak haalt een van de twee oudsten dan de jongste uit de bso, en je kunt een puber nog wel eens een klusje laten doen.

Zus en zo

Zus en zo

05-03-2011 om 23:41

Hier

Ik heb een WO baan (aangeboden voor 36 uur) voor 30 uur per week waarvan ik 6 uur thuis werk. Ik ambieer geen leidinggevende baan en ik kan thuis werken (wordt een beetje lastig als bv fysiotherapeut).
Ik ben altijd redelijk stellig dat ik niet meer wil werken en dat heeft maar 1 keer geleid dat ze me dan niet wilden. Uiteindelijk hebben ze mij een andere baan aangeboden (ook nog leuker) en functioneerde de persoon die de baan uiteindelijk kreeg niet, veel werkgerelateerd ziekteverzuim, etc.

Ik heb drie dagen per week een oppas aan huis. Kinderen kunnen spelen waar ze willen en de oppas brengt de kierren zelf naar de muziekles. Ik heb geen moeite om hulptroepen in te schakelen voor schoonmaken-strijken, bij Bol.com sla ik al mijn cadeaus in en ook andere zaken koop ik via niternet of in de pauze van mijn werk. De dagen dat ik vrij ben doe ik ´s morgen boodschappen (1 x per week) en allerlei andere boodschapjes met de jongste. We drinken dan altijd ergens koffie of eten een broodje. ´s Middags ben ik er voor de kinderen.

Ik koop twee weken vakantie bij. Met name voor noodgevallen zoals ziekte. Als de kinderen ziekig komt de oppas wat langer, ik werk thuis, man werkt thuis, etc.

Ik ben niet van plan om meer te gaan werken als de kinderen naar voortgezet gaan. Ten eerste zit er 7 jaar verschil tussen oudste en jongste. Als jongste op voortgezet zit, zit oudste op vervolgonderwijs.
En ik denk dat kinderen je dan misschien wel meer nodig hebben dan nu (ze worden nu opgevangen door lieve, vaste oppas). En nee, ik zie m dat nie afschuiven op een huiswerkinstituut.

Rosase

Rosase

06-03-2011 om 13:43

Vraag me af

Zeker naar aanleiding van het verhaal van Zus en zo of je pas daadwerkelijk tegen de grenzen van het parttime werken gaat aanlopen als je een leidinggevende functie ambieert.

Ik ben nu werkinhoudelijk wel leidinggevend maar heb verder geen leidinggevend bevoegdheden. Dat klinkt een beetje krom, maar het komt er in feite op neer dat ik wel de baas ben over het werk maar niet over de mensen. En blijkbaar kan dat wel in een 24-urige werkweek (eigenlijk niet, maar dat is een ander verhaal). Maar ik vraag me dus af of echt de baas zijn ook nog kan in een parttime functie.

Ik zit daar eigenlijk wel een beetje tegenaan te hikken want ik zou graag wat meer verantwoordelijkheden willen hebben, maar echt no-way meer dan 30 uur per week willen werken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.