Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Center Parcs geld terug

Ik vraag me af of iemand zijn geld terug heeft gekregen voor een vakantie die door Corona niet doorging?ik heb in februari 2020 een vakantie bij Center Parcs geboekt voor april 2020. Die ging (natuurlijk) niet door. Ik had ook een annuleringsverzekering afgesloten voor de vakantie. Van Center Parcs kreeg ik een tegoedbon die ik halverwege deze maand moet gebruiken om een vakantie niet later dan oktober 2021 te boeken op mijn naam - doorgeven kan niet.Ik woon en werk in Engeland. Momenteel mag er in Engeland niet gereisd worden. Dat wordt pas in mei weer verder bekeken, het is maar zeer de vraag of ik in oktober wel naar Nederland mag en dan nog waarschijnlijk niet zonder quarantaine wat eigenlijk niet haalbaar is omdat ik in de zorg werk.Ik heb twee keer gevraagd om mijn geld terug en een algemene mail terug gekregen met hoe de tegoedbon werkt. Op mijn laatste mail van tien dagen terug heb ik nog geen antwoord.

Iemand ervaring met gewoon het geld terugkrijgen van Center Parcs of andere soortgelijke bedrijven?


Goede vraag. Ik zou vorig jaar eind april naar Centerparcs gaan. Mijn voucher moet volgens mij dan voor eind april dit jaar gebruikt worden voor een boeking. Dat gaat niet meer gebeuren, dus volgens mij moeten ze dan uit zichzelf gaan terugbetalen. Als ik begin mei niets heb, ga ik er achteraan.

Mariel81

Mariel81

24-03-2021 om 08:54 Topicstarter

Goedemorgen Mrs McGonagall,

Ik lees het hier 

https://www.centerparcs.nl/nl-nl/voorwaarden-recreatie-voucher_ms

Alsof je alleen het resterende bedrag van de voucher terug kunt krijgen als je er iets mee boekt maar jij denkt dat je gewoon het totaal bedrag uiteindelijk teruggestort krijgt?Het gaat om 950 Euro voor mij. Bij de Consumentenbond lees ik wel hogere bedragen maar ik vind het een smak geld.

Mariel

In een krantenartikel stond dat de reisorganisatie het bedrag moet terugbetalen na een jaar min een dag. Daar ga ik dus vanuit. Het gaat bij ons om een nog groter bedrag, dus ik hoop dat het niet nog langer gaat duren.

Vorig jaar aan het begin van de coronatijd waren hier ook hele discussies op OO; en toen werd door sommigen vastgesteld dat dat geld voor al die niet-genoten vakanties er niet zal zijn (tenzij de overheid de zoveelste geldboom leegplukt). De reisbranche verdient al heel lang niks dus waarvan gaan ze al die boekingen betalen...? 

Wilgenkatje- schreef op 24-03-2021 om 17:54:

Vorig jaar aan het begin van de coronatijd waren hier ook hele discussies op OO; en toen werd door sommigen vastgesteld dat dat geld voor al die niet-genoten vakanties er niet zal zijn (tenzij de overheid de zoveelste geldboom leegplukt). De reisbranche verdient al heel lang niks dus waarvan gaan ze al die boekingen betalen...?

Uit het ASR fonds?

Wilgenkatje- schreef op 24-03-2021 om 17:54:

Vorig jaar aan het begin van de coronatijd waren hier ook hele discussies op OO; en toen werd door sommigen vastgesteld dat dat geld voor al die niet-genoten vakanties er niet zal zijn (tenzij de overheid de zoveelste geldboom leegplukt). De reisbranche verdient al heel lang niks dus waarvan gaan ze al die boekingen betalen...?

Daarover zijn branche en overheid in gesprek, er komt een fonds waaruit de voucher worden terugbetaald. Volgens mij is dat zo goed als rond.

Oké! Hopelijk komt dat voor elkaar 😎

Granola schreef op 24-03-2021 om 19:09:

[..]

Daarover zijn branche en overheid in gesprek, er komt een fonds waaruit de voucher worden terugbetaald. Volgens mij is dat zo goed als rond.

De belastingbetaler dus 😠

Uiteindelijk wel ja. Maar de reisbranche is hier ook niet schuldig aan en heeft geen geld als gevolg van het uitblijven van boekingen. Corendon en TUI zouden anders in 1 klap failliet zijn en dan kost het nog meer nl werkgelegenheid.

Ik denk dat het met Center Parks nog best wel eens redelijk zou kunnen gaan: bungalowparken in Nederland doen momenteel goede zaken. 

Groeten,

Temet

CenterParcs valt onder Pierre et Vacances en daar gaat het ook niet zo goed mee: https://www.wintersport.nl/nieuws/08/02/2021/pierre-et-vacances-in-geldnood

Niet verwonderlijk, want het gaat met geen enkel bedrijf in de branche goed momenteel.

Mariel81

Mariel81

25-03-2021 om 12:30 Topicstarter

Bedankt allemaal. Ik ga het net als Mrs McGonagall maar rustig afwachten. Nu hier vandaan reizen mag echt niet en het is maar zeer de vraag of ik aan het eind van de zomer zin heb om drie/vier weken quarantaine te doen voor een midweek Center Parcs zonder zwembad. Ik snap trouwens echt wel dat het niet goed gaat met dit soort bedrijven maar ik wil eigenlijk een echte vakantie of (een gedeelte) van mijn geld terug.

Dat snap ik en dat fonds komt er dus je krijgt je geld terug. Je moet alleen nog eventjes geduld hebben.

Mariel81

Mariel81

25-03-2021 om 14:21 Topicstarter

Ik kreeg een uurtje bevestiging van Center Parcs dat terug betaling idd gaat plaatsvinden.ik vind dit niet duidelijk uit hun eerdere emails maar ik heb het nu duidelijk in een email staan dus ik ben tevreden.

Ik kreeg afgelopen week een mail van Centerparcs. Ik mocht kiezen tussen nu boeken met 15% korting, de voucher drie jaar verlengen met 30% extra, of terugbetaling. Optie 2 is natuurlijk heel aantrekkelijk als je altijd al bij Centerparcs op vakantie gaat. Zelf heb ik gekozen voor terugbetaling. Dat duurt 4 tot 8 weken, wat ik dan wel weer absurd vind. Ze hebben dat geld al sinds februari vorig jaar!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.