Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

stift

stift

25-10-2019 om 08:58

creatief idee voor teamdag?

Beste OO'ers,

Ik heb me opgegeven om mee te denken over een creatieve invulling voor een teamdag op mijn werk.
Het is team is vrij klein, er zullen maximaal acht vrouwen zijn (waarvan drie zwanger).
Door recente reorganisatie is dit team gevormd, en ik ben zelf nieuw aangetrokken (voor .......... zwangerschapsvervanging)

Het doel is:
- elkaar beter leren kennen
- onze huidige taken in kaart brengen en een koers bepalen voor nieuwe activiteiten
- op basis van kwaliteiten en interesses werkzaamheden verdelen

Redelijk zakelijke doelen dus, maar de dag moet ook nog inspirerend, leuk, verrassend etc zijn (je kent het wel...)

Omdat het een klein groepje is (budget is ook zeer beperkt) vallen veel mogelijkheden die ik op internet tegenkom af.

Heeft iemand van jullie een tip voor een creatieve invulling?

groetjes,
Stift

Loesje

Ik heb eens een workshop Loesje teksten schrijven gedaan. Heel leuk, je denkt dat je nooit zo'n Loesje kan verzinnen maar er is een methode voor. Ook leuk om te zien hoe onverwacht grappig mensen uit de hoek kunnen komen waarvan je het niet verwacht.

skik

bieb63

bieb63

25-10-2019 om 09:23

Eigenlijk heb ik een hekel aan dit soort opgelegde 'gezelligheden' met een zakelijk doel. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg zou ik zeggen.

Maar hoe ik zoiets zou invullen: Misschien met een escaperoom (leer je elkaar ook best wel een beetje kennen) én is daadwerkelijk leuk. Daarna eten en onder het eten elkaar verder leren kennen en ruimte om doelen en strategieën te bespreken.

vlinder72

vlinder72

25-10-2019 om 09:38

Etentje

Niet als bieb hou ik ook niet van creatieve dingen. Wij moesten ooit dansen en een keer film maken. Ik heb mij toen afgemeld . Gefilmd worden en dat dan laten zien. Brrrrrrr

Wat ik wel heel leuk vond was een etentje i.c.m. een pubquiz. Pubquiz werd in groepjes gedaan. Het was dus team tegen team. Dat was wel een hele leuke avond.

Of gewoon bowlen.

Marinade

Marinade

25-10-2019 om 09:43

Tapasworkshop

Ik denk even aan de zwangeren Tapasworkshop? Samen maken en daarna opeten. Niet te ingewikkeld en met een klein groepje juist gezellig.

Guera

Guera

25-10-2019 om 09:47

Waar?

In het land

wel creatieve dingen

Wij doen wel vaak creatieve dingen bij een teamuitje. Van delfts blauw schilderen bij Royal Delft, een workshop beeldhouwen tot metaalbewerken. Leuke vind ik dat je met je handen bezig bent en tegelijkertijd een gesprek kunt voeren. De workshop metaalbewerken (snijden, lassen, walsen etc) vond ik het leukst. De barbecue die we als team gemaakt hebben, gebruiken we nog af en toe.
Het is wel leuk om een activiteit te kiezen die iedereen kan. Wat betreft zouden fysieke zaken zoals dansen afvallen omdat mensen dat ongemakkelijk kunnen vinden.

Maar ja smaken verschillen. Zo vind ik het eerder aangeprezen bowlen echt een vreselijk iets.

@Emma

@Emma

25-10-2019 om 12:39

Groot team

Wij waren een heel groot team, dus er was keuze uit verschillende activiteiten: golf, tekenen, karten, fietstocht, taart bakken enz. Ik weet niet of dat bij jullie ook kan.
Ik hoorde laatst over een workshop chocola maken met een kleine groep. Dat lijkt mij wel wat

@Emma

@Emma

25-10-2019 om 12:52

Oh sorry

Ik lees net dat jullie een erg klein team zijn
Chocola maken met een groep (zwangere) vrouwen lijkt me erg leuk. Of iets in een naaiatelier met tassen/rokken (eventueel babykleertjes) maken?

Flavia

Flavia

25-10-2019 om 12:56

Middag

Een middag brainstormen en dan een etentje zou ik blij van worden. Dat gedwongen creatief gedoe spreekt maar weinigen echt aan in mijn omgeving.

Maxime

Maxime

25-10-2019 om 13:02

ideetjes

Wat wij al gedaan hebben bij teamuitjes:
-rijden in een tuk-tuk (zelf) en dan een speurtocht oplossen
-escaperoom (de mannen tegen de vrouwen)
-vliegeren op het strand (met kleine cursus vooraf)
-paintball (lijkt me dit keer niets voor de zwangeren)
-vlot bouwen en proberen een riviertje over te steken (lukte ook nog)
-bowlen
-midgetgolf

De laatste 2 zijn altijd wel leuk maar ook wat suf, vond ik.
Na afloop altijd een etentje, erg gezellig.

Amsterdamse

Amsterdamse

25-10-2019 om 13:21

Ideeen

Er zitten zwangeren bij, dus heel fysiek kan het allemaal niet zijn, denk ik.

Chocolade en ijsproeverij
Schieten op de schietbaan, vond ik echt te gek, maar wellicht niet iedereen
Smartlappen (leren) zingen in een groep en dan denken dat je met zijn allen heel goed zingt. Wij kregen nl de cd mee met onze liederen, oei
Theatervoorstelling en dan eten
Barista workshop, en dan een mooi hartje leren maken in de melk

@Emma

@Emma

26-10-2019 om 09:00

Haha Andrea

Een dag mijn collega's kwijtraken in Parijs of New York lijkt me wel wat. Ik ga het meteen organiseren!

stift

stift

27-10-2019 om 18:40

dank en @guera

Bedankt allemaal!

@guera: Rotterdam en omstreken

Nou, dit maakt heel wat los.
Kan ook echt helemaal niet leuk zijn als je leuk moet gaan doen met collega's, ik ken het.
Goed ook die ideeen van Japke!

Ik denk dat gezamenlijk eten klaarmaken en opeten eigenlijk wel heel leuk en knus kan zijn. Of zo'n chocoladeworkshop....mmmmmm

Iets met Action Painting lijkt me ook leuk, en die Loesje workshop is natuurlijk ook grappig (geen idee hoeveel ze daarvoor vragen, maar ga erachteraan).

hartstikke bedankt
Stift

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.