Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Declaraties zorgverzekeraar

Ik woon niet in Nederland, maar heb beroepsmatig met zorgverzekeraars in Nl te maken.

Zijn er zorgverzekeraars die in 2013 ontvangen declaraties over claims van 2012 weigeren ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weet ik niet

Bij Agis moet je je declaraties binnen een jaar indienen. Ik vermoed dat alle maatschappijen een dergelijke termijn hanteren maar weet het niet.

Het zou onredelijk zijn om altijd te weigeren als het over een ander jaar gaat, anders zou je nooit een behandeling kunnen krijgen in december van enig jaar, aangezien de nota dan pas in het volgend jaar komt.

Groeten,

Temet

Shonagh

Shonagh

18-12-2012 om 18:16 Topicstarter

Precies temet

Bedankt voor je reactie, dat lijkt mij ook, maar ik heb klanten die boos worden als ik zeg dat ze het betaaloverzicht over 2012 begin januari 2013 krijgen..........

Wat is dat, een betaaloverzicht?

Ik vind het wel hemeltergend irritant dat het met name bij declaraties die gedeeltelijk vergoed worden a. enorm lang duurt voordat de verzekeraar het weer bij mij komt halen en b. uit de facturen totaal niet duidelijk wordt welk bedrag waarover gaat.

Shonagh

Shonagh

18-12-2012 om 20:40 Topicstarter

Betaaloverzicht

"enorm lang duurt voordat de verzekeraar het weer bij mij komt halen " Ik begrijp het niet helemaal, jij wilt toch geld van de verzekeraar ? Je schiet het bedrag dus voor, of bedoel je iets anders.

In mijn vraag gaat het om bedragen die via automatische incasso maandelijks geïnd worden voor "goederen" die (maandelijks) thuis gestuurd worden. (Sommige)zorgverzekeraars vergoeden (gedeeltelijk) deze "goederen" en de klanten moeten dus een factuur/ betaaloverzicht indienen.
Omdat je bij een automatische incasso dus geen echt betalingsbewijs hebt, bellen de klanten ons om een jaarlijks betaaloverzicht( factuur).

Petr@

Petr@

19-12-2012 om 18:05

Zilveren kruis

Bij Zilveren Kruis heb je zelfs drie jaar de tijd om declaraties in te dienen.

Shonagh

Shonagh

20-12-2012 om 11:24 Topicstarter

Dank petra

dat is helemaal royaal en verklaart waarom mensen overzichten vragen van de afgelopen jaren. Het lijkt me wel duidelijk ( na 31 dec indienen kan), maar helemaal zeker weten doe ik het dus niet.
En gisteren ging er weer een klant "over de rooie". Mijn alternatief om alvast t/m november te versturen viel ook niet goed, want dan miste ze de december incasso .....
( We praten over bedragen tussen de 20 en 40 € p/m )
Na mijn advies aan haar om de zorgverzekeraar hierover even te bellen om uitsluitsel te krijgen hing ze zonder te groeten op. Pffff

Puck

Puck

07-01-2013 om 12:39

Menzis kan ook

Ik kwam laatst een bundeltje rekeningen van meer dan een jaar oud tegen die ik dacht opgestuurd te hebben. Niet dus. Alsnog gedeclareerd en Menzis doet niet moeilijk over rekeningen van bijna 2 jaar geleden, snel alsnog terugbetaald gekregen.

Shonagh

Shonagh

08-01-2013 om 12:59 Topicstarter

Puck

Dat is mooi. De reacties hier hebben ertoe geleid, dat ik met iets meer overtuiging kon zeggen dat de meeste zorgverzekeraars wel declaraties van voorgaande jaar/ jaren accepteren. En.... bij twijfel kunnen ze toch even met hun zorgverzekeraar bellen ( maar er was zelfs een klant die vond dat dat mijn taak was, zucht).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.