Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

In de war

In de war

26-06-2019 om 20:11

Dekt wa verzekering stommiteit kind

Kind heeft op school gereageerd op een ander kind, ze gingen stoeien en nu beweerd ene derde dat zijn telefoon kapot is gevallen.
Geen idee of mijn wa dat dekt maar school zegt dat hij de aanstichter is en moet dokken.
Ook geen idee of de telefoon niet al stuk was, maar nu zegt kind, dat maken 200 euro kost,

Ik hebben geen rekening gezien en weet niet wat nu te doen.
Denk ook dat ik bij mijn wa eerst eigen risico deel heb toch.
Zit bij nationale Nederlanden.

Pirata

Pirata

26-06-2019 om 20:59

Bel even

Waarom bel.je niet met de verzekering? Wij kennen de voorwaarden niet.

Verzekering

Ik zou zeker de verzekering bellen. Zij kunnen je ook helpen wat daar voor nodig is, want zomaar roepen dat er 200,- euro schade is heb je ook niets aan. En vraag in elk geval aan de juiste persoon op school, leerkracht/mentor, net wie er werkelijk getuige was en niet toevallig bevriend met de moeder, wat zich heeft voorgedaan en of men zeker is dat jou kind de veroorzaker is van de schade want soms roept men ook maar wat en komt er later ook weer net zo makkelijk op terug.

Aardbei

Aardbei

27-06-2019 om 08:50

Dag waarde

Ik heb ook een keer zo'n akkefietje gehad: ik struikelde en botste daardoor hard tegen mijn schoonzus aan waardoor zij haar mobieltje liet vallen en die kapot was.
Mijn wa verzekering vergoedde dat, ik had een klein eigen risico maarschoonzus moest okk aantonen hoe oud het mobieltje was toen het stuk viel. Door verzekering werd toen de dagwaarde uitgekeerd min een klein eigen risico van mij.

Paddington

Paddington

27-06-2019 om 09:57

Verzekering

Volgens mij zijn dit juist de dingen waarvoor de WA verzekering is. Meldt het aan en geeft wie er getuige van was en laat het verder aan hun over. Zij komen vanzelf met vragen bij jou en bij de ouders van het andere kind.

Iris

Iris

27-06-2019 om 10:14

Aansprakelijk stellen?

Is het niet zo dat je eerst een schriftelijke aansprakelijkheidsstelling moet krijgen en dat je die doorstuurt naar je verzekering?

Hebben de ouders geen contact met je opgenomen?

Jan

Jan

27-06-2019 om 13:36

Eerst

Maar eens vaststellen wat de schade is en of er überhaupt aansprskelijkheis is. Dit gaat mij wel heel snel zo.

rutiel

rutiel

27-06-2019 om 13:45

Twijfel

Je berichtje loopt over van de twijfels over de ware toedracht van het gebeuren ("een derde beweert"... "school zegt" "geen idee of..."). Eerst maar eens orde op zaken stellen dan. Verzekering zal bewijzen willen zien, dat snappen ze zelf toch ook wel?

Dus: bel je verzekering, vraag wat ze nodig hebben om het af te handelen en ga met dat lijstje terug naar de (ouders van) de gedupeerde medeleerling. Kunnen zij deze gegevens niet leveren, dan kun jij helaas de schade niet vergoeden.

Jan

Jan

27-06-2019 om 13:47

Eerst

Maar eens vaststellen wat de schade is en of er überhaupt aansprskelijkheis is. Dit gaat mij wel heel snel zo.

Fransien

Fransien

27-06-2019 om 13:51

Laten weten dat je dit natuurlijk netjes wil afhandelen

Natuurlijk wil je de schade vergoeden die je kind gemaakt heeft dus wil je graag het volgende weten:
- er werd gestoeid, welke kinderen waren daar allemaal bij betrokken?
- wat is er precies gebeurd?
- welke volwassenen waren daarbij en kunnen dat bevestigen?

De verzekering heeft inderdaad standaard lijstjes en vergoedt niet als jij niet alle bewijzen kunt aanleveren. Dus je kunt het beste het lijstje opvragen en de bewijzen aan de ouders van het kind met de kapotte telefoon vragen.
En laat je niet verleiden tot het alvast voorschieten van de schade!

juf Ank

juf Ank

27-06-2019 om 19:31

ik zou zeggen...

eerst eens contact met school opnemen of een volwassene dit gezien heeft. het zou bijzonder zijn als school zich al uitspreekt terwijl er nog niet duidelijk is wat er is gebeurd.
Verder zou ik niets doen met de verzekering tot dat de ouders contact met jullie opnemen.
Maar niet wachten met contact school, anders weten ze het straks niet eens meer.
Er wordt ook nogal eens misbruik gemaakt van deze situaties dus ik zou zeker niet te toeschietelijk zijn.

Klara

Klara

27-06-2019 om 20:04

Nou

Ik zou zelf navraag doen bij jouw verzekering en dan gewoon afwachten of er een officiële aansprakelijkheidsstelling komt. Ik zou zelf niet bovengenoemde vragen gaan stellen. ‘Zij’ vinden iets, kom dan ook maar met de bewijslast.

Caesar

Caesar

28-06-2019 om 07:28

Uitkeren

Een aansprakelijkheidsverzekeringen zal niet uitkeren totdat er eerst:
- een aansprakelijkheidsstelling is.
- aansprakelijkheid is aanvaard.
- duidelijkheid is over de hoogte van de schade.

Het lijkt erop dat je nu niet weet wat er precies gebeurd is. Dat zal eerst duidelijk moeten worden. Dan kan je op basis van die feiten kijken of je een eventuele aansprakelijkheid stelling aanvaart.

Overigens gaat je WA verzekering in dit geval sowieso niets doen. Ik vermoed dat je het hebt over je aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.