Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-09-2012 om 21:44
Ik ben sinds een half jaar manager van een afdeling. Bij een persoon heb ik twijfels over zijn functioneren. In zijn personeelsdossier ontbreken zijn diploma's. Ik heb hem verzocht om deze te overhandigen. Het verhaal is dat hij deze kwijt is en dat hij dit ook heeft aangegeven bij zijn indiensttreding en dat het toen geen probleem was. De opleidingsinstanties willen geen kopie verstrekken.
Maar het verhaal voelt voor mij niet goed; ik heb twijfels of hij die opleidingen daadwerkelijk heeft gevolgd. Bovendien wil ik meer info over de opleidingen (waar, wanneer, diploma's behaald -> staat niet in zijn cv).
Ik heb hem nogmaals aangegeven dat ik meer info wil en dat ik deze situatie intern ga bespreken met directeur. Want of het nu vier jaar geleden wel of geen probleem was, het is een afwijking van beleid.
Maar, stel dat. Geen diploma's, hoe achterhalen of hij uberhaupt de opleidingen heeft gevolgd?
Stel dat: hij daadwerkelijk gelogen heeft over zijn opleidingen. Is het dan mogelijk om hem alsnog op staande voet te ontslaan wegens fraude? Vier jaar lang vond de organisatie het geen probleem.
02-10-2012 om 15:46
Ook
Ik heb ook na 8 jaar ergens werken mijn diploma's moeten laten zien (kopietje inleveren) reden; bedrijf werd overgenomen door ander bedrijf met een nieuwe personeelsmanager. Vond het geen probleem, moest wel even zoeken waar ze nou ook weer waren