Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

nagels

nagels

22-07-2018 om 11:49

Domicilering

hallo
ben nieuw in deze groep
mijn vraag is mijn stiefdochter was ingeschreven bij vader
dan bij moeder maar wegens een onleefbare omgeving is ze vertrokken bij moeder en heeft ze haar terug laten inschrijven op vaders adres ze wordt in november 18 jaar ze gaan moeder een brief sturen dat ze is ingeschreven bij vader moeder heeft 13 dagen om te reageren geen reactie dan is het officieel of wordt ze automatisch geschrapt van moeders adres
mvg

Automatisch

In de Gemeentelijke Basis Administratie word het automatisch gewijzigd. Zodra een nieuw adres opgegeven wordt vervalt het oude adres.

Lente

Lente

22-07-2018 om 12:29

Wat is je vraag?

Het lijkt me een vervelende situatie. Maar als dochter van bijna 18 ingeschreven wil staan bij haar vader, dan is daar weinig aan te doen. Er tegenin gaan voor die paar maanden tot ze 18 jaar is, lijkt me zinloos.

Wie gaat die brief schrijven naar de moeder? Bedoel je vader en dochter? En wat is het doel van die brief dan?

Vanaf 16 jaar zelf

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-mijn-verhuizing-doorgeven-aan-de-gemeente

"Verhuizing doorgeven voor uzelf en anderen
Doorgeven van de verhuizing kan worden gedaan door:

iedere meerderjarige voor zichzelf;
iedere minderjarige van 16 of 17 jaar voor zichzelf;"

Gemeente ambtenaar

Gemeente ambtenaar

22-07-2018 om 16:16

Brief

De brief waarover gesproken wordt is waarschijnlijk een brief om moeder mee te delen dat dochter niet meer op haar adres staat ingeschreven. Dat dochter is ingeschreven bij vader moet in de brief achterwege worden gelaten; i.v.m. de privacywetgeving mag geen mededeling over het nieuwe adres worden gedaan. Deze brief kan verstuurd worden door gemeentes (elke gemeente heeft een eigen werkwijze) totdat het kind 18 jaar is. Dan vervalt immers het ouderlijk gezag.

Kaori

Kaori

22-07-2018 om 16:20

NL of B?

Speelt dit in Nederland of in België?
Het taalgebruik duid voor mij op België, domiciliëring is geen gebruikelijk woord in NL

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.