Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Trudy B.

Trudy B.

05-03-2018 om 16:53

Eénzijdig opzeggen afspraken na aantreden nieuwe coördinator

Hallo allemaal,

Ik werk bij één van de postbedrijven die Nederland rijk is.
Per vandaag komt er voor mijn sub-depot een andere coördinator die even in een brief mededeelt dat de door de vorige coördinator gemaakt afspraken miv heden komen te vervallen. Ze moeten opnieuw worden besproken met de nieuwe coördinator.

Kan dat zo maar?
Dat je gemaakte afspraken opnieuw wil bekijken kan ik me voorstellen, maar dat deze, zonder enige afstemming met de persoon in kwestie, per definitie direct vervallen lijkt mij niet correct.
Ook geeft de nieuwe coördinator aan dat afspraken in bepaalde gevallen niet overgedragen mochten worden ivm privacy. Beetje tegenstrijdig met de vorige mededeling, wordt er nu wel of niet overgedragen?.

Wie maakt mij wijzer?

Lente

Lente

05-03-2018 om 17:01

Wat voor soort afspraken bedoel je?

Gaat het om individuele afspraken t.a.v. personeelsbeleid? Of afspraken naar de hele groep over de aanpak van het werk of zo?
Zijn de afspraken ooit vastgelegd/bevestigd?

40er

40er

05-03-2018 om 18:13

Nou

Als jij de afspraken zwart op wit hebt zullen ze er wel wat mee moeten.
Man heeft dit ook gehad, bedrijf veranderde het beleid en hij had iets op papier staan wat zou komen te vervallen. Via de vakbond gespeeld en voor hem bleef het wel gelden.

Trudy B.

Trudy B.

05-03-2018 om 21:22

Persoonlijk

Heel toevallig belde coördinator vanmiddag.
Heb toen natuurlijk aangegeven dat de brief niet erg vriendelijk overkwam. Was niet de bedoeling geweest.

Het zou bijv gaan om bezorgers die afspraak hebben dat ze om bepaalde reden ook de post op andere dag mogen lopen. Die afspraken moeten opnieuw worden gemaakt.
Het privacy gebeuren had te maken met het feit dat de oude coördinator weet dat een bezorgster zwanger is. Zij mag dat niet doorgeven aan de nieuwe coördinator?!?
Toen ik vroeg of de mensen benaderd zouden gaan worden kwam daar niet echt een antwoord op. Waarschijnlijk belt die nieuwe coördinator dus iedereen op.
Vakantieafspraken blijven wel staan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.