Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ingrid

Ingrid

26-05-2012 om 17:52

E-mail regels en zo

Ik werk als reisleidster en ik ga per jaar zo'n 4 keer een korte reis maken. Je mag van te voren invullen welke reizen je graag wil en dan krijg je reizen toegewezen. Echter, meestal niet allemaal, er zijn natuurlijk meerdere collega's en het kan ook zijn dat je een reis krijgt en die gaat dan niet door of helemaal geen reis.
Nu doe ik dit werk al meer dan 20 jaar en heb heel veel ervaring. Ik had nu reis gekregen die ik heel graag wilde doen en hij gaat ook door. Echter de reis valt samen met de bruiloft van mijn beste vriendin die in buitenland woont en ik ben als getuige gevraagd. Dus heb ik gezegd dat ik de reis niet kan doen. kreeg ik een hele boze mail van degene die op reispersoneel werkt. Ik zou overal tegen iedereen die het maar wilde horen steen en been klagen dat ik niet genoeg reizen krijg en dan krijg ik een reis en dan kan ik niet, bla bla en ze vond mij gemaktzuchtig etc.
Ik vond het nogal kort door de bocht en onrechtvaardig. het lijkt wel of het een gunst is als je een reis mag begeleiden, ik zie het als werk.
Ik heb wel even een half uur nagedacht om de mail te beantwoorden. ik heb gezegd dat ik al meer dan 20 jaar nog nooit een reis heb geanulleerd en dat ik misschien wel een goede reden daarvoor had. Want daar had ze dus helemaal niet naar gevraagd.
Verder wilde ik een afspraak maken en vroeg om een paar data te noemen en dan kijk ik wel of ik kan. Nou dat kon ook al niet, ik moest dan een datum zeggen en dan ging zij wel kijken of het kon.
Ik vind het zelf ongepast om dit soort dingen per mail te zeggen en daarom heb ik mijn mail heel kort en zakelijk gehouden.
Dat ik dus nog nooit een reis teruggegeven heb en dat ik misschien wel een goede reden had om dat te doen.
Wat vinden jullie hiervan? Of had ik beter maar helemaal niet moeten reageren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mail

Goed dat je die mail zakelijk hebt gehouden. Een gesprek vind ik nou weer teveel eer. Het klinkt mij in de oren alsof iemand zich gewoon even heeft afgereageerd op jou.
En ja, het kan je in een lastig parket brengen in deze tijden dat werkgevers denken dat ze zich van alles kunnen permitteren omdat er werkeloosheid dreigt.
Misschien is het wel handig om een mailtje, ja een mailtje, te sturen naar de leidinggevende van deze mevrouw, met de vraag of er afspraken zijn over het regelen van je werk omdat je het door onbegrip van deze medewerkster over een terechte afzegging even niet meer weet.

Spaarpotje

Spaarpotje

27-05-2012 om 22:38

Niet per mail

A) ik had het nooit per mail gedaan, ik zou hebben gebeld
kennelijk zijn er irritaties over je, daar zou ik dan ook naar vragen
C) als je nog meer moelijkheden wil zou ik het advies van de vorige reactie opvolgen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.