Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Bijtje82

Bijtje82

02-08-2023 om 22:35

Eindafrekening na beëindiging dienstverband

Inmiddels zijn alle gesprekken geweest mbt mijn vertrek en heb ik vandaag de brieven van mijn werkgever ontvangen.
Ik heb na berekening nog 93 uren die uitbetaald zullen worden.

Nu krijg ik natuurlijk deze maand de afrekening, maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben en wat ik overhou na belastingaftrek. 

Online kom ik er niet echt uit. Is er iemand hier handig met dit soort berekeningen? 

Uurloon is 15,89 bruto per maand 2753,80 op basis van 40u. Ik werk 24u. 


Als je googled op uitkering vakantiedagen vindt je daar informatie over.

Dat valt voor ons niet te berekenen omdat deze uren tegen het bijzonder tarief worden uitbetaald. 

Vraag HR om een voorlopige salarisstrook uit te draaien dan weet je het precies.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-08-2023 om 10:09

Per wanneer ben je uit dienst? De eindafrekening krijg je volgens mij meestal pas een maand later. Want op het moment van je laatste salarisbetaling (een paar dagen voor einde dienstverband) weten ze nog niet zeker hoeveel uren er over blijven.

Dus per 31 juli uit dienst, dan eind augustus eindafrekening. Per 31 augustus uit dienst, dan eind augustus je normale salaris en pas eind september de eindafrekening.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2023 om 11:10

Coreopsis schreef op 03-08-2023 om 10:09:

Per wanneer ben je uit dienst? De eindafrekening krijg je volgens mij meestal pas een maand later. Want op het moment van je laatste salarisbetaling (een paar dagen voor einde dienstverband) weten ze nog niet zeker hoeveel uren er over blijven.

Dus per 31 juli uit dienst, dan eind augustus eindafrekening. Per 31 augustus uit dienst, dan eind augustus je normale salaris en pas eind september de eindafrekening.

Nee, ik krijg alles in Augustus. Dat wordt allemaal berekend en deze maand nog verwerkt. 

Ze weten wel hoeveel uur, want er komt niet bij en er gaat niets af. 

31e is laatste dag. 

Nou ja, ik wacht het wel gewoon even af.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2023 om 11:12

Caroline80 schreef op 03-08-2023 om 07:19:

Als je googled op uitkering vakantiedagen vindt je daar informatie over.

Ja, maar zoals ik al zei kwam ik er niet uit. Google geeft best wat verschillende info. Ennkmdat ik parttime werk is het tarief ook weer anders dan bij iemand indien fulltime werkt tegen 25euro p/u

Je kunt bij je werkgever een Pro Forma berekening vragen voor de maand augustus.

Bijtje82 schreef op 03-08-2023 om 11:12:

[..]

Ja, maar zoals ik al zei kwam ik er niet uit. Google geeft best wat verschillende info. Ennkmdat ik parttime werk is het tarief ook weer anders dan bij iemand indien fulltime werkt tegen 25euro p/u

Ga er maar vanuit dat je ongeveer de helft overhoud bij uitkering, dan kan het theoretisch alleen maar meevallen.

Het verschil tussen werkelijk tarief-maximaal tarief krijg je volgend jaar bij je belastingaangifte weer terug. 

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2023 om 13:39

Elpisto schreef op 03-08-2023 om 12:51:

[..]

Ga er maar vanuit dat je ongeveer de helft overhoud bij uitkering, dan kan het theoretisch alleen maar meevallen.

Het verschil tussen werkelijk tarief-maximaal tarief krijg je volgend jaar bij je belastingaangifte weer terug.

Thanks!

Nu krijg ik het verschil sowieso 100% terug. 

Die krijg ik nl als bonus uitgekeerd door m'n nieuwe werkgever. 

Bijtje82 schreef op 03-08-2023 om 13:39:

[..]

Thanks!

Nu krijg ik het verschil sowieso 100% terug.

Die krijg ik nl als bonus uitgekeerd door m'n nieuwe werkgever.

Serieus? Dan heb ik nog niet stevig genoeg onderhandeld met mijn nieuwe oude werkgever (ik ga terug naar mijn oude stek op hun vraag)…

Bijtje82 schreef op 03-08-2023 om 13:39:

[..]

Thanks!

Nu krijg ik het verschil sowieso 100% terug.

Die krijg ik nl als bonus uitgekeerd door m'n nieuwe werkgever.

Ik hield ook ongeveer de helft over. Maar als je over de bonus ook weer de helft belasting betaalt, maakt het allemaal niet zoveel meer uit.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2023 om 15:48

Jonagold schreef op 03-08-2023 om 14:39:

[..]

Serieus? Dan heb ik nog niet stevig genoeg onderhandeld met mijn nieuwe oude werkgever (ik ga terug naar mijn oude stek op hun vraag)…

Ja serieus.

Ik kan mijn dagen niet opnemen, dus ben genoodzaakt te laten uitbetalen. En het bedrag dat ik inlever bij de belasting krijg ik belastingvrij als bonus. 

'Is een bonus belastingvrij? In Nederland is er een vrije ruimte van € 2.400. Is de bonus niet hoger dan € 2.400, dan kan deze bonus belastingvrij worden toegepast. Alle bedragen boven deze drempel worden wel belast.'

Bijtje82 schreef op 03-08-2023 om 15:48:

[..]

Ja serieus.

Ik kan mijn dagen niet opnemen, dus ben genoodzaakt te laten uitbetalen. En het bedrag dat ik inlever bij de belasting krijg ik belastingvrij als bonus.

'Is een bonus belastingvrij? In Nederland is er een vrije ruimte van € 2.400. Is de bonus niet hoger dan € 2.400, dan kan deze bonus belastingvrij worden toegepast. Alle bedragen boven deze drempel worden wel belast.'

Ja alleen gaan van die vrije ruimte wel eerst zaken af als personeelsuitjes, maaltijden (zoals verstrekte lunch) op de werkplek, kerstpaketten en dergelijken.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2023 om 16:04

Decembermamma schreef op 03-08-2023 om 15:55:

[..]

Ja alleen gaan van die vrije ruimte wel eerst zaken af als personeelsuitjes, maaltijden (zoals verstrekte lunch) op de werkplek, kerstpaketten en dergelijken.

Geen zorgen' dat hebben we hier allemaal niet joh. 

Ze hebben hier op iedere afdeling een Japanner met een zweep staan 😁 

Oh jij bedoeld bij de nieuwe baas. 

We zijn maar met z'n tweeën.. Hij regelt dat ik 100% krijg uitgekeerd.

Bijtje82 schreef op 03-08-2023 om 16:04:

[..]

Geen zorgen' dat hebben we hier allemaal niet joh.

Ze hebben hier op iedere afdeling een Japanner met een zweep staan 😁

Oh jij bedoeld bij de nieuwe baas.

We zijn maar met z'n tweeën.. Hij regelt dat ik 100% krijg uitgekeerd.

Dat werkt niet zo. Die 2.400 euro gaat over de WKR. Anders stuur me even een bericht prive. Het is een vrij technische uitleg, maar theoretisch zou je daarmee in de problemen kunnen komen met je toeslagen. Dus het is wel even goed om dat precies uit te zoeken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.