Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Feestje voor 45 euro pp.

ik wil een feestje geven voor mijn verjaardag. Maar ik twijfel erover. Ik heb altijd ontzettend veel gespaard en ben ontzettend zuinig, dus een hoge spaarrekening.  Heb nog nooit een feestje gegeven buitenshuis, maar dat wil ik nu wel doen. Het is voor 3 uurtjes. Kosten zijn 25 euro voor drank op. en eten 20 euro, is 45 euro pp. Keer 40 mensen. Ik vind dit ontzettend duur, heb al naar andere locaties gekeken, maar dit is de beste optie. Maar het lukt me niet goed om het gewoon te doen en niet over het geld na te denken. Vinden jullie het normaal? Dit is voor 50 jaar, dus hierna wordt het weer gewoon een thuis feestje en zal ik dit niet nog eens gaan doen.


Er is een verschil tussen zuinig zijn en gierig zijn. De grens daartussen is erg klein.
Je kunt altijd nog op andere plekken een offerte opvragen. Persoonlijk vind ik de genoemde bedragen niet erg hoog. Het aantal gasten maakt dat het duur wordt. Maar als je straks op je feestje steeds rondloopt met de gedachte: 'dit kost mij heel veel geld', dan moet je misschien geen feestje geven op deze manier, want dan heb jij er geen plezier in en je gasten ook niet.

Tsjor

Wil je een onvergetelijk feest of wil je meer geld op de bank? Waar word jij gelukkig van?

Als je het graag wil voor een keer en je kunt het betalen moet je het doen. Vraag de genodigden of ze voor een bepaalde datum willen laten weten of ze wel of niet komen. Stem dat af met de cateraar/verhuurder. 
Als je er nu al niet van kunt slapen zou ik het niet doen. Gewoon thuis en eten laten komen kan ook nog.

Ik denk dat dit gewoon is wat het kost? Alhoewel ik 25 euro voor drank p.p. wel aan de hoge kant vind (zoveel zou ik bij lange na niet gebruiken in 3 uur) is het eten weer niet duur. 

Het is veel geld hoor, vind ik ook. En wat als je voor hetzelfde geld een dagje ergens heen gaat - openluchtmuseum, of iets van een stadswandeling ofzo met minder horeca erbij (bijvoorbeeld alleen lunch met 2 drankjes?) 
Misschien voelt dat als meer waar voor je geld omdat het langer duurt? Of je huurt een zaaltje bij het buurthuis en laat een buffet komen.

Wat me suf lijkt is als je nu bijvoorbeeld het goedkoopste menu zou kiezen bij een restaurant dat niet je eerste keuze zou zijn, om toch nog iets van kosten te besparen. Áls je toch geld uitgeeft aan een etentje voor 40 man en het is één keer, dan zou ik er helemaal voor gaan. Hoeft niet een sterrenrestaurant te zijn, maar wel een restaurant waar je altijd al eens heen wilde of dat je favoriet is. 

Voor een kinderfeestje ben je als je ergens heen gaat al 20 euro pp kwijt, en dan krijg je alleen maar frietjes, of

Kleinduimpje

Kleinduimpje

12-01-2024 om 09:12 Topicstarter

ja, ik snap jullie wel. Het is ook dat ik het gewoon uit moet geven, maar ik vind dat lastig. Ik heb wel verder gekeken, maar zal allemaal niet zoveel schelen, dan zou ik bv ergens weer 1200-1300 euro kwijt zijn, ja die paar honderd maken nou ook weer niet zoveel uit. Maar ik vind het wel jammer dat ze drankjes niet los berekenen, ik denk dat er genoeg zijn die maar 4 drankjes drinken. Maar ja, het is niet anders.

Ik huur wel eens een gezellig cafeetje in de buurt af voor mijn verjaardag, dat kan hier op alle dagen behalve vrijdag en zaterdag. Dat is bij ons gratis als er minimaal €500 aan drankjes gedronken wordt. Is het minder, dan betaal je alsnog €500, dat is dan voor drankjes+huur. Ik mag dan zelf hapjes meenemen, dat kan zo luxe of simpel als ik zelf wil. Als je liever minder geld uitgeeft, kun je ook eens navragen in je omgeving of zoiets mogelijk is.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

12-01-2024 om 09:17 Topicstarter

oh wat leuk!! Het probleem is dat ik met de carnaval jarig ben en het dus nergens kan, en om het 2 weken later te houden vind ik niet zo leuk

Ik heb al best veel gezocht, maar dit blijft bijna de enigste optie in de buurt,.

Maar jullie schrikken dus niet echt van de bedragen? En zouden het best doen..

Ik vind het niet duur, omdat het voor een flinke groep mensen is. En het is een unieke gebeurtenis, je schrijft zelf al dat je het niet zo snel nog eens zal doen. Vier het leven, je weet nooit wanneer het afgelopen is, maak mooie herinneringen. Een keer een uniek feestje vieren kun je met fijne gevoelens op terugkijken en dat is ook heel waardevol i.p.v. een volle bankrekening.

IK denk dat je voor jezelf goed na moet denken wat je het belangrijkste vindt; deze gebeurtenis op een bijzondere manier vieren wat dan geld kost of het niet vieren of in een goedkopere vorm. Maar als je het geld hebt en je wilt het graag...waarom niet? Je bent misschien niet gewend om dit soort bedragen uit te geven dus ik snap dat het dan best een ding is. Maar kom je in de problemen als je dit bedrag uitgeeft? Vast niet als ik je openingspost lees. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

12-01-2024 om 09:26 Topicstarter

nee, ik kom niet in de problemen. Maar ik sta ook niet heel graag in de belangstelling, dus pieker ik daar weer over...Maar ik heb besloten dat ik wel een feestje wil geven, want het zo voorbij te laten gaan vind ik ook niet leuk. Maar ben een beetje bang dat mensen het misschien niet leuk vinden en het als verplichting voelen en dan ga ik daar weer over piekeren, dat het dan zoveel geld kost.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

12-01-2024 om 09:35 Topicstarter

ja een kinderfeestje kost 20 euro. Maar dan heb je hooguit 10 kinderen. Ik heb ook weleens 250 euro voor een kinderfeest uitgegeven, dat vond ik megaduur, maar ja niet te vergelijken met dit.

Maar vroeg me af of iedereen hier wel gemakkelijk in is.

Kleinduimpje schreef op 12-01-2024 om 09:26:

nee, ik kom niet in de problemen. Maar ik sta ook niet heel graag in de belangstelling, dus pieker ik daar weer over...Maar ik heb besloten dat ik wel een feestje wil geven, want het zo voorbij te laten gaan vind ik ook niet leuk. Maar ben een beetje bang dat mensen het misschien niet leuk vinden en het als verplichting voelen en dan ga ik daar weer over piekeren, dat het dan zoveel geld kost.

Mijn man werd vorig jaar 50 en wilde dit toch wel graag vieren maar staat ook niet graag in de belangstelling. Wij hebben toen een lunch in een restaurant gedaan en dat vond hij erg leuk en was blij dat hij het gedaan heeft. Als mensen het niet leuk vinden dan zullen ze niet op je uitnodiging in gaan. Dus je kunt er met een gerust hart vanuit gaan dat degene die wel komen het echt wel leuk vinden en echt voor jou komen. Hoe leuk is dat! Probeer "piekeren" te parkeren en "genieten" te omarmen. 

Kleinduimpje schreef op 12-01-2024 om 09:35:

ja een kinderfeestje kost 20 euro. Maar dan heb je hooguit 10 kinderen. Ik heb ook weleens 250 euro voor een kinderfeest uitgegeven, dat vond ik megaduur, maar ja niet te vergelijken met dit.

Maar vroeg me af of iedereen hier wel gemakkelijk in is.

Ja bij bijzondere gelegenheden wel. Terwijl ik ook geen big spender ben. Maar ik vind het heel waardevol om dingen te vieren en herinneringen te maken. Wat overigens niet perse duur hoeft te zijn. Maar duur is een relatief begrip en voor iedereen anders. Kijk als je het geld amper zou kunnen missen is het een ander verhaal.

Ik zou dit niet kunnen.  Ik zou alleen maar denken aan hoe duur het is en het weggegooid geld vinden. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

12-01-2024 om 09:43 Topicstarter

oh dat is ook leuk een lunch! Ja, ik moet er ook niet teveel over nadenken. Ik heb ook nog nagedacht over een restaurant, alleen zit dan iedereen vast op de plek en ik heb allemaal losse mensen, veel die elkaar niet kennen en dan moet je net goed zitten. Hadden jullie daar geen last van bij de lunch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.