Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Steffie

Steffie

27-10-2011 om 18:37

Fiets via internet / garantie

Twee maanden geleden heb ik via internet een fiets gekocht. De betreffende winkel zit hier 150 kilometer vandaan.

De fiets begon iets te rammelen en vandaag bleken de trappers helemaal los te zitten. Ik kan het niet zelf repareren en moet kosten maken om het mankement te herstellen.

Ik heb de webshop gemaild en zij zeggen twee jaar garantie op de fiets te geven. Dit houdt in dat ze hem gratis willen repareren maar wel in de winkel die hier 150 kilometer vandaan zit. Ten eerste past de fiets niet in mijn auto en ten tweede is het een dure grap qua tijd en geld om 300 kilometer te rijden hiervoor.

Ik vraag me af of dit zomaar mag en wat ik eraan kan doen. Is dit echt een reeel aanbod of heb ik meer rechten, bijv. vergoeding van de kosten die ik maak bij een fietsenmaker in de buurt?

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Groetjes,

Steffie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Addertje

Dat is soms het addertje bij een internet-aankoop. Je hebt wel de garantie, maar niet overal.
Ik zou echter kijken of je de boel kan laten schikken. Bij eigen fietsenmaker, en dan een kwart terug ofzo.

Voorwaarden?

Staan er op de website geen voorwaarden? Het is natuurlijk niet vreemd dat er regelmatig iets aan een fiets mankeert. Een fiets wordt bijvoorbeeld nagekeken na aankoop en na 2 maanden gebeurt dat nog eens gratis. Een beurt heet dat dan. Althans, bij de fietsenhandel in onze woonplaats.
In de voorwaarden op de website staat vast wat je rechten zijn als er iets aan de fiets mankeert.

Zeggik Nie

Zeggik Nie

30-10-2011 om 11:51

Zelfde probleem gehad

En kort door de bocht kun je niks. Ik heb de fiets hier laten repareren en reparatie zelf moeten betalen. Ondanks talloze telefoontjes en mailtjes met winkel en het zogenaamde keurmerk dat de website had.
Voor mij genoeg reden om nooit meer een fiets via internet te kopen.

Zeggik Nie

Zeggik Nie

30-10-2011 om 11:53

Onderhoudsbeurt

Die krijg je trouwens sowieso niet bij zo'n winkel, vanwege de lage verkoopprijs. Dus onderaan de streep ben je niet eens zo heel goedkoop uit.

Muriel

Muriel

01-11-2011 om 07:57

Zeggik nie

Dat ben ik het niet met je eens. De fietsen van mijn kinderen (1 kinderfiets en 1 volwassen fiets) die ik vorig jaar kocht via internet (Izi bikes), zijn van Gazelle uit de collectie van dat jaar. Ze waren echt honderden euro's goedkoper dan in de reguliere fietsenwinkel. De onderhoudsbeurt die ik bij de fietsenwinkel kocht, was slechts een paar tientjes...

Groetjes,
Muriel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.