Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Forse uitgave bril


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

01-02-2011 om 12:06

Albana

Ach, wie weet, als ik geld teveel had zou meer brillen leuk zijn. Maar ik vind een bril al een hele uitgave, en voor ons gezin zijn twee brildragers al een aderlating hoor.

Wat ik doe

Ik ga nog wel eens op vakantie naar ' vreemde bestemmingen'(lees niet toeristisch) en waar dus amper een opticien te vinden is. Ja over het bergpaadje 3 uur met een busje rijdend over kuilen en gaten in de 'stad' zoveel verderop. En op zulke vluchten is de bagageafhandeling niet altijd je van het. Dus ben ik ook al eens in zo'n bestemming mijn bagage kwijt geweest mét reservebril. Als ik retour nederland ga heb ik het niet. Het zal wel een tic zijn, maakr me ook niet zoveel uit. Ik heb het w.s. overgehouden aan de tijd dat ik maar 1 bril had (als puber/kind) en dat er soms wat mee was en ik daar een hele dag op moest wachten,of dat ie 's middags weg ging en ik 'm de volgende dag pas kon terugkrijgen. En dan voelde ik me zó vreselijk....ik kon/kan dan gewoonweg niks. Alleen zitten en liggen en maar wachten tot de tijd (die ik ook al niet kan zien) voorbij is en misschien muziekje luisteren en dat is het wel en ben totaal afhankelijk van anderen voor álles zo'n beetje.Kan nog geen boterham zelf smeren....
Dus is mij al een keer overkomen dat mijn bagage mét reservebril weg was. En dan maak ik me de hele vakantie zorgen.....want stel dat! En alleen die zorgen maken mijn vakantie er bepaald niet leuker op. Het is wel allemaal goed gegaan dat dan weer wel....
Voor de rest wissel ik hoogstens een keer af met mijn voorlaatste bril. En dan de bril van nu dus. Inderdaad aangepast aan het moment,kleding. De een is wat 'sjieker' dan de andere. Die sjieke is dus mijn reservebril. En dan nog 1 van ong.6 jaar oud, die ligt op mijn werk...en gaat verder mee op vakantie en heb ik zelden of nooit op. Euh ja, als ik mijn huidige moet poetsen op het werk, dat dan weer wel. Want dat kan ik anders amper...(ja beetje op gevoel, maar dan blijf ik aan het op en afzetten).
Trouwens die bril van ben saunders vind ik best leuk. Maar meer voor hem dan voor mij. Zou mij nooit staan...nu niet en ooit ook al niet. Omdat ik te 'licht' ben qua huid en haar.Zou vreselijk zijn...ik heb dus ook geen oude die er op lijkt...Een gele bril zou denk ik alleen maar hilarisch zijn.
Mijn dochter misschien wel,die is donkerder qua huidskleur en haar.
groeten albana

Tijgeroog

Tijgeroog

01-02-2011 om 13:28

Albana

Hoe vaak overkomt het je nu (als volwassene) dat je je reservebril nodig hebt?
Ik heb die van mij vorige maand een dag gedragen omdat de ontspiegelingslaag van m'n glazen gehaald moest worden en dat duurt 24 uur. Verder kan ik het me niet herinneren.
(en m'n huidige bril, behoorlijk opvallend, heb ik nu 2,5 jaar. Ik krijg er nog steeds complimenten over, en ik ben er zelf nog heel blij mee dus er komt nog geen nieuwe. De vorige heb ik 5 jaar gedragen, zonder dat ik er op uitgekeken was)

Fiorucci

Fiorucci

01-02-2011 om 18:19

Albana

Zes jaar oud...mijn sterkte is in die tijd al twee keer aangepast, zo lang doe ik dus niet met brillen..
Dus helaas kan ik mijn oudere niet gebruiken.

Fiorucci

Fiorucci

01-02-2011 om 18:20

Pelle

Oh ik hou best van een opvallende bril, maar niet zodanig dat je eerst de bril ziet en dan pas de persoon erachter. De bril moet je passen als een ouwe jas, maar dan kan ie best opvallend zijn.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-02-2011 om 18:51

Ik heb er ook 6

Ik heb 6 brillen. Vind het inderdaad ook heel saai om iedere dag dezelfde op te hebben, ik pas mijn bril aan mijn kleding en situatie aan.
Ik koop dus ook geen dure brillen: gewoon een bril van 100 euro bij de Specsavers, en dan krijg je de tweede gratis. Voor beide brillen komt er dan nog wel 50 euro bij voor het ontspiegelen. En ik krijg er ook nog een flink deel van terug van mijn zorgverzekering.
Maar... ik vind twee brillen op zich ook genoeg hoor. Ik vind dat ik mijzelf iedere twee jaar op een nieuwe bril (+ een gratis erbij) mag trakteren. De vorige twee keren bleek de sterkte gelijk te zijn gebleven, dus zo kom ik aan mijn voorraadje!

Kiki

Kiki

01-02-2011 om 20:29

Ik had al de grootst mogelijk moeite een bril te vinden

Dus ik ben blij dat ik deze heb. Ik ben gelijk bij het kopen van deze bril begonnen met zoeken naar een andere. Ik heb deze nu 2,5 jaar en heb er nog geen gevonden.

Ik heb gewoon een leuke bril en als je je haar af en toe in andere kleuren hebt denken ze vanzelf dat je een andere bril hebt gekocht Verder ziet niemand dat je een nieuwe bril hebt.

Ik heb -9 en -6,5, cilinders, oogafwijking, de hele santenkraam en ik ben hulpeloos zonder bril. Ik kan geen auto zien aankomen, de weg naar huis kan ik niet meer vinden. Mijn ogen worden slechter als ik zwanger ben en schommelen vrij regelmatig in sterkte. Ik heb dus regelmatig nieuwe glazen nodig.

Overigens vergoed mijn verzekering pas bij -9 en ik krijg dus maar mijn halve bril vergoed. Omdat het andere oog nog geen -9 is

Jade

Jade

01-02-2011 om 20:43

Ik heb...

...2 brillen en heb al voorzichtig rond gekeken voor een andere. Ik ben bij 2 winkels geweest, maar ik stond niet bepaald te juichen bij de monturen......ik moet een bril hebben waarvan ik zeg: "Dat is ´m!"

Ik hoef niet elk jaar een nieuwe bril, voor 100/150 euro heb ik helaas geen nieuwe bril, dus 2 tot 3 jaar met dezelfde bril prima.

En als iemand dat saai of oubollig vind who cares

Tijgeroog

Tijgeroog

01-02-2011 om 21:54

Ohja

"als je je haar af en toe in andere kleuren hebt denken ze vanzelf dat je een andere bril hebt gekocht "

Ehm... Ik verf m'n haar nooit en ik doe rustig 5 jaar met 'n bril. Ben ik dan uber-oubollig?

Trouwens, meer-dan-1-bril-voor-de-afwisseling lijkt me erg lastig. Dan moet ik 's ochtends eerst een bril opzetten, in de kast duiken om m'n kleren uit te zoeken en dan terug naar de brillen om de juiste bril erbij te zoeken. Dat is teveel nadenken en combineren, daar ben ik niet op gebouwd.

Vic

Vic

01-02-2011 om 22:30

Functie

Een tijdje geleden had oudste een nieuwe bril nodig. Bij de keuze ging het na wat passen tussen twee monturen. Een met een nogal uitgesproken uiterlijk, die heel goed stond maar echt een eye catcher was, en een die heel goed paste bij haar gezicht en haarkleur en eigenlijk vrij onopvallend was. Het was mij om het even, maar dochter koos voor de laatste omdat ze anders bang was dat ze er op uitgekeken zou raken. Zij ziet haar bril dus echt als verlengstuk van zichzelf en niet als deel van haar outfit. Ze kan ook echt niet zonder. Behalve bij slapen, douchen en zwemmen heeft ze hem altijd op.
Bij de combinatie rode trui, rode bril, krijg ik een soort jaren '80 visioenen, toen je van die monturen had waar je je glazen in en uit kon klikken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.