Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Oregano

Oregano

17-01-2020 om 16:34

Gedenkplaats vader door Yarden weggehaald vanwege boom kappen

Ik weet even niet onder welk item ik dit kan plaatsen.
Mijn vader’s as is verstrooid en we hebben een plek gehuurd voor 30 jaar bij het crematorium via Yarden.
Nu kwam ik daar gisteren om even bij mijn vader te ‘zijn’ en ik wist niet wat ik zag....
De plek was leeg, er stonden diverse machines want ze waren een boom of bomen aan het omzagen. De steen en plantjes waren ‘even ergens anders tegen een boom gezet met spullen van anderen ertussen zag ik. Ik was helemaal overstuur vond het zo respectloos.
Dit had gecommuniceerd moeten worden dan had ik zelf alles weggehaald. Maar nu....
Ook het idee dat anderen daar alles hebben beetgehad, de as die er lag of niet meer lag maar het idee...
Nu een dag later ben ik zoooooo boos. Ik hoef die plek eigenlijk niet meer , alles is teruggezet maar de bandensporen zie je nog. Dit kan toch niet?
We gaan een klacht indienen, is al een gesprek geweest met mijn man waarop het afgeschoven werd op de jongens vh tuinbedrijf... zij kunnen hier niks aan doen, hadden immers opdracht hiervoor.
Ik zou dit wel naar buiten willen brengen want Yarden mag hier niet zo mee weg komen. Wat vinden jullie?
Het is nooit meer terug te draaien en het plekje wordt niet meer zoals het was.
Groet Oregano

zebra

zebra

17-01-2020 om 16:38

zeker respectloos

dat je hiervan niet op de hoogte bent gebracht. Ik weet niet welke stappen je nu het best kunt ondernemen maar wil je wel sterkte wensen, dit voelt natuurlijk niet goed!

Oregano

Oregano

17-01-2020 om 17:04

Net foto gezien alles is ook nog anders neergezet

Zag net de foto die mijn man gemaakt heeft vanmiddag. Het staat allemaal
totaal anders dan het was. Hoe slordig.

Oei wat vreselijk fout

Het is veel te makkelijk om het af te schuiven op de "jongend", die krijgen namelijk opdracht van iemand. Ik zou eigenlijk de publiciteit zieken, plaatselijke krant bij voorbeeld.
Heel veel sterkte, want het lijkt me afschuwelijk.
Sini

Flavia

Flavia

17-01-2020 om 20:38

Kleine lettertjes

Wie is de contact persoon voor Yarden van jullie familie?
Bij ons werd een tante van mij ingelicht maar die dacht dat het reclame was.

En wat staat er in het contract dat jullie met ze hebben?

Respectloos

Yarden is zo vaak slordig. Gaan gewoon niet zorgvuldig in met dit soort situaties. Ik heb het vaker gehoord. Bij mij heeft de uitvaartverzorger een fout gemaakt met de bloemen die wij hadden besteld. Die lagen bij de verkeerde overledene tijdens de plechtigheid. Hebben ze geen Facebook? Dat is openbaar en dan ziet iedereen jouw klacht.

Vera

Vera

18-01-2020 om 14:27

Wat wil je?

Eens met jou en de anderen: heel fout dit.
En dit kunnen ze niet op die jongens afschuiven.

Wat zou je nu willen van Yarden?

Bedenk eerst wat dat is.

Daarna kan je kijken hoe je dat het beste kan bereiken.
Facebook en (locale) media kan helpen maar soms kan je dat misschien beter nog even uitstellen, afhankelijk van wat jij wilt.

Oregano

Oregano

18-01-2020 om 16:40

Flavia en Vera

@Flavia
Mijn moeder is contactpersoon en is niet ingelicht.
@Vera
Ja.... dat is de vraag inderdaad...
Ik ben daar nog niet uitben heb verder nog niets gedaan naast de directe klacht naar hen.

Flavia

Flavia

18-01-2020 om 17:39

En de tweede vraag?

Het contract?
Staat daar in dat ze jullie zullen of moeten inlichten?
Of staat daar dat ze het recht hebben de gedenkplaats zonder informatie vooraf tijdelijk te mogen veranderen?

Het is niet zo netjes maar misschien juridisch wel toegestaan en dan kun je hard schreeuwen maar heb je nog geen gelijk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-01-2020 om 21:44

Moreel gezien wel, wellicht

Dat helpt wellicht nog meer dan juridisch gelijk hebben in dit soort situaties.
Dit soort bedrijven zitten toch vaak in een glazen huisje, en zijn zich daar vaak ook wel van bewust als ze aangesproken worden.

Annemarie

Annemarie

29-01-2020 om 11:13

contact

Wat een nare situatie, wat je/jullie zouden moeten doen of wie aansprakelijk is weet ik niet.

Wat ik wel in je bericht las was dat de spullen neergezet waren en tussen spullen van anderen stonden. Zou je er voor voelen met deze erfgenamen in contact te komen (wellicht via de administratie van de begraafplaats te achterhalen)Wellicht ervaren zij hetzelfde ‘onrecht” en samen sta je sterker.

Sterkte met deze situatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.