Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

20-09-2011 om 21:26

Geen koffie voor bezoek


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon thermoskannetje meenemen

als je daar een dag moet zijn.

Bij een kort bezoek zou je water kunnen vragen als je geen zin hebt al die kruidencreaties uit te proberen, maar als je een dag komt werken, neem dan gerust je eigen koffie mee. Vind ik niks onbeleefds aan.

Tinus_p

Tinus_p

22-09-2011 om 11:36

Nut van etiquette

Fiorucci:
"Ik zie gastvrijheid als: oog hebben voor het feit dat de gast wellicht behoefte heeft aan iets te drinken."
Maar als die gast nou bier wil, of jenever, of mangosap?

Het nuttige van etiquette is, dat het een antwoord geeft op de vraag 'welk drinken mag ik op zo'n moment verwachten?' Als gastheer (m/v) en gast (m/v) elkaar niet kennen, is een soort standaard handig, zodat beiden weten waar ze aan toe zijn, zonder lang na te hoeven denken of ingewikkelde voorbereidingen te treffen (daarom is het niet erg dat etiquette vaak iets arbitrairs heeft). De etiquette zegt, dat koffie en thee op zo'n moment adequaat zijn. Gastheer hoeft niet meer moeite te doen, gast weet wat hij krijgt.

Als een gast vaker langskomt, kun je wederzijds inspelen op elkaars wensen/situatie, want die ken je dan. Dan word de realtie persoonlijker en stap je af van de onpersoonlijker, maar voor eerste contact nuttige etiquette.

Asa Torell

Asa Torell

22-09-2011 om 13:01

Etiquette

Ben het helemaal met Tinus eens. Maar ook lijkt me dit weer zo'n typisch voorbeeld van 'afwijking van etiquette, maar diegene er op wijzen dat hij/zij fout zit kan ook net zo min.'
Al zou ik denken dat bij een hele dag daar werken de thermos + boterhammen wel kunnen - zou je geen thermos meenemen, dan geef je daarmee juist aan dat je verwacht de hele dag voorzien te worden door het bedrijf en dat is juist ook weer wat eisend, misschien. Dus dan kan een eigen thermos juist heel goed.

Tijgeroog

Tijgeroog

22-09-2011 om 15:16

Thermoskan

Tsja, zoals ik al eerder schreef: je kunt best een thermoskan koffie meenemen, maar ga niet lopen klagen over de afwezigheid van koffie. Niet bij het bedrijf, niet bij je collega's, niet bij je kinderen.

Fiorucci

Fiorucci

22-09-2011 om 15:42

Tinus

Nee, ik bedoel: etiquette is iemand iets aanbieden. Ik vind accepteren dat er misschien niet volledig aan jouw specifieke smaak wordt voldaan, ook een vorm van etiquette. Je krijgt het maar, enzo. Ik ga toch ook niet zeuren tegen die vriendin dat ze geen koffie in huis heeft.

Vic

Vic

22-09-2011 om 16:52

Broodjes bij een lunch

Dan gooi ik deze ook nog even in de groep. Ik heb nogal eens cursussen/seminars e.d. Dan krijg je vaak een lunch aangeboden met besmeerde broodjes. Nu ben ik wat dat betreft wel een beetje een zeur want ik lust geen boter. Dat is een redelijk diepliggende aversie die ik al mijn hele leven heb, ik kan er ook niet goed tegen om het te ruiken en te zien. Die broodjes bij zo'n lunch zijn nagenoeg altijd besmeerd met boter dus die kan ik niet eten. Ik heb dus altijd voor de zekerheid mijn eigen boterhammen mee, en heb er totaal geen moeite mee om die dan tijdens de lunch op te eten. Is dat ook not done?

Vic

Nood breekt wet, en etiquette. Je moet toch wat eten, zo'n rammelende maag leidt de overige cursisten ook nogal af...

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

23-09-2011 om 09:26

Broodjes

Zelf mee nemen van broodjes lijkt me prima. Een zo grote aversie tegen boter kan wat mij betreft gelijk worden gesteld aan een allergie.

En dus heb je 2 opties
1) je geeft van te voren door dat je een allergie hebt
2) je zorgt dat je zelf wat mee neemt.

Hibiscus

Hibiscus

23-09-2011 om 20:30

Vic!

Eindelijk iemand die net zo'n aversie tegen boter heeft. Ik kan het niet ruiken of zien, getver wat is dat spul smerig. Ook margarine vind ik zo vies. Ik ben liever de hele dag hongerig, dan een broodje met boter te moeten eten.

Op mijn vorige werk noemde iemand mij, die ook 2 jaar psychologie had gestudeerd, mij bijna psychotisch omdat ik echt geen boter kan eten. Nou ja, hij is niet voor niets gesjeesd dacht ik toen maar.

Hibiscus

+ Brunette +

+ Brunette +

23-09-2011 om 20:51

Hibiscus

Dan lopen er nogal wat psychoten rond, ik ken zat mensen die geen boter lusten (zelf ben ik er dol op, maar dan wel echte roomboter, geen margarine).

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

23-09-2011 om 22:16

Geen boter

En geen dode dieren op mijn brood aub.
Rosa van der Zanden

Yek boter

Ik eet geen boter/margarine op brood, ik krijg dan echt kok neigingen. Ook geen vleeswaren. En geen kaas/zuivelproducten. Ik ben gewoon lastig en kieskeurig als het op mijn brood aan komt.

Wiske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.