Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zusenzo

Zusenzo

05-07-2012 om 22:25

Geld tegoed

De afgelopen jaren huurden wij een huis van 'n particulier. Dat was geregeld met 'n kort huurcontract. Door de jaren weinig problemen met de verhuurder, wel was hij steeds meer uit beeld ook als er problemen waren die gebruikelijk voor de verhuurder zijn. Zo is in overleg een lekkage verholpen en hebben wij de rekening voorgeschoten. Die zou hij ons terugbetalen. Inmiddels huren wij niet meer. Netjes de huur op tijd opgezegd en verhuisd. Wij hebben van de verhuurder borg en die ene rekening tegoed maar hij reageert nergens meer op. Wat kan ik doen om de verhurder in beweging te krijgen, om m'n geld terug te krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij...

is een eerste gesprek met een advocaat gratis. Waarschijnlijk moet je nu gaan dreigen met gerechtelijke stappen. Je hebt zo te lezen al meerdere brieven verstuurd.

amk

amk

05-07-2012 om 22:32

Deurwaarder

een deurwaarder inschakelen of via een advocaat / rechtsbijstandsverzekering een vordering eisen.

Sancy

Sancy

06-07-2012 om 07:58

Eerst

even de verhuurder aanschrijven hoor, en hem alsnog de kans geven het verschuldigde te betalen. Zet in die brief een termijn ven zeg 2 weken en vergeet niet te vermelden dat de verhuurder als hij daaraan niet voldoet, in gebreke is. http://www.dejuridischehelpdesk.nl/de-juridische-helpdesk/woordenboek/142-in-gebreke-stellen.html

Sancy heeft gelijk (en liat niet)

Even een misverstandje de wereld uithelpen: het is niet zo dat het eerste gesprek met een advocaat standaard gratis is. Soms wel, maar dat heeft dat bewuste kantoor dan zelf zo bepaald; ga er niet vanuit.

Sancy heeft gelijk: stel m nog een keer in gebreke. En als dat niet helpt, zoek dan rechtsbijstand. Als je een verzekering hebt, naar die verzekering. Als je geen verzekering hebt: naar het Juridisch Loket voor algemene tips en eventueel een doorverwijzing naar een advocaat. Als je in aanmerking komt voor gefinancierde rechtshulp (www.rvr.org) hoeft het allemaal de kop niet te kosten. Een deurwaarder kan dat soort dingen ook doen, wat die kosten weet ik niet.

Mocht je ergens wonen waar een rechtswinkel actief is, dan is dat ook nog een optie als een advocaat of deurwaarder te duur wordt (strikt genomen zou je ook nog zelf kunnen dagvaarden, maar dat raad ik niet aan)

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.