Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kaaskopje

Kaaskopje

08-01-2011 om 00:29

Geld voor de kinderen en bijstand

Mijn vriendin heeft een som geld en is van mening dat dat voor de kinderen is. Ze ziet het als een soort erfenis. Het geld is, heel kort samengevat, afkomstig van een huis. In het licht van de recente ontwikkelingen waar ik het bij een andere rubriek over gehad heb klinkt dat wat naar, maar zo is het niet bedoeld. Het geld is in haar ogen hoe dan ook voor de kinderen en niet voor haar. Ze heeft het geld op spaarrekeningen van de kinderen gezet. Nu wil het geval dat mijn vriendin eigenlijk aangewezen is op Bijstand. Ze maakt te weinig uren in loondienst om daarvan te kunnen leven en is bij het werk wat ze ernaast doet zoveel tijd kwijt aan alles wat er bij komt kijken, dat ze dat niet meer op kan brengen. Maar de Sociale Dienst is van mening dat het bedrag wat ze voor haar kinderen bestemd heeft haar bezit is en dus opgegeten kan worden. Ze heeft dus geen recht op Bijstand, zolang dat geld op de achtergrond aanwezig is.
Is er iets mogelijk, waardoor dat geld officieel niet meer van haar is en zij weer verder kan met haar leven op financieel gebied?
Mijn persoonlijke mening hierin: ik zou het jammer vinden voor de kinderen, maar ik zou op een gegeven moment toch bedenken dat kinderen nooit mogen verwachten dat hun vader/moeder zich in de schulden werkt terwijl er geld is. In mijn ogen hebben de kinderen er geen recht op, het is hooguit heel aangenaam als ze het krijgen. Mijn vriendin is hier onvermurwbaar over. Ze wil er absoluut niets van gebruiken. Vandaar dus mijn vraag. Is er een oplossing?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee, geen oplossing

Ze had het een paar jaar geleden op naam van een ander kunnen/moeten zetten. Familie die het niet erg vindt om veel geld te hebben.

Bijstand is niet een soort basisinkomen waar je recht op hebt, maar een aanvulling als je zelf niet rond kan komen. Voordat je bijstand kunt krijgen moet je alles geprobeerd hebben om als gezin wel rond te kunnen komen. Het opeten van spaargeld hoort daarbij, ook als het op naam van de kinderen staat.

De crux zit 'm in het aanvullende karakter van de bijstand. Het is alleen als het niet anders kan.

Een vriendin van mij kwam ooit berooid naar NL terug met een verse baby. Ze was toen erg eerlijk en kreeg daardoor maar net bijstand. Wat wil het geval. Ze had echt geen cent meer, maar ze was musicus en had dus nog een instrument. Eigenlijk had ze dat moeten verkopen voordat ze voor bijstand in aanmerking kon komen. De waarde schommelde rond het maximum bedrag dat er geldt wat je nog aan spaargeld mag hebben als je een uitkering aanvraagt. Gevolg: als ze een maand erg zuinig deed kon ze niet even 100 euro apart houden, want dan zou ze al gekort worden op de bijstand. Of dus een paar splinters van dat instrument moeten verkopen, maar dat kan natuurlijk niet.

Het idiote was ook nog dat ze goede kansen had om weer aan de bak te komen - maar ja, alleen maar mét dat instrument natuurlijk. Ze had er jaren en jaren studie in zitten.

Mirage

Mirage

08-01-2011 om 10:14

Nee

Elke vorm van vermogen wordt meegenomen. De enige oplossing om dit geld niet aan te boren is, uiteraard, meer inkomen genereren waardoor ze geen bijstand meer nodig heeft.
Er is wel een bedrag vrij. Volgens mij bijna 11.000 euro. Zodra ze met haar spaargeld daaronder komt, is het wel mogelijk bijstand aan te vragen. Blijft er toch nog wat over voor de kinderen.

Mirage

Mirage

08-01-2011 om 10:17

Huis

Het is trouwens fiscaal zeer onvoordelig om waarde vanuit een huis niet opnieuw in een huis te investeren. Waarom heeft ze dat niet gedaan?

Mirage

Mirage

08-01-2011 om 12:45

Pelle

Ja, wellicht. Kaaskopje kan het antwoord geven lijkt me.

Maar

Je mag geld komende uit bv een erfenis niet weigeren omdat je dan boven het bedrag uitkomt wat je max bij een bijstanduitkering mag hebben. En omzetten in goederen mag uiteraard wel, maar kan wel meegenomen worden in het verhaal van het max. hebben aan spaargeld.
Hier staat ook nog wat inf": http://www.spaarbaak.nl/vraagbaak.php?zw=Hoeveel+spaargeld+mag+ik+hebben+met+een+uitkering%3F
Muizemeis

maan.

maan.

08-01-2011 om 14:01

Studieverzekering?

Weet niet hoe het precies heet, maar is het niet mogelijk om het geld te gebruiken voor een soort van studieverzekering.. dan geeft ze het geld uit en wordt het op naam van de kinderen tzt uitgekeerd.

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

08-01-2011 om 15:35

Lastig

want inderdaad, het totale vermogen, dus ook van de kinderen, telt mee. Je zal dus een zeer goede constructie moeten hebben om dit te regelen, maar ook dan zal de Sociale dienst gaan vragen of het afgekocht kan worden bijvoorbeeld....

Ja er is een oplossing

Namelijk als je vriendin zorgt dat zij zelf in haar levensonderhoud kan voorzien. Dan heeft zij namelijk alle vrijheid om zelf over haar geld te beschikken en beslissen.
Even gechargeerd gezegd, waarom moet een alleenstaande moeder met een minimum inkomen belasting betalen, zodat jouw vriendin voor haar kinderen kan sparen, terwijl zij niet eens in haar eigen onderhoud kan voorzien.

Jaymza

Jaymza

08-01-2011 om 17:44

Wereldvreemd type

Dus ze heeft wel geld maar wil het niet uitgeven en vindt dat anderen haar geld voor onderdak, eten en kleding moeten geven? Is ze psychisch in de war of gewoon heel erg dom?

Jaymza

fladder

fladder

08-01-2011 om 18:30

't is heel simpel

En ook best zuur, maar je kan het toch niet maken je hand op te houden terwijl je meer dan de door de bijstand toegestane vermogenslimiet op de bank hebt staan? Hou er rekening mee dat niet alleen het kinderpaarboekje, maar ook je auto en dingen zoals antiek en ander vermogen meetellen!
Ik zit overigens in hetzelfde schuitje. Zit momenteel wegens ziekte (morgen word ik langere tijd opgenomen in een herstellingsoord) zonder werk, heb gelukkig nog wel een beetje inkomen, maar dat is ver beneden bijstandsnveau omdat ik voorlopig niet meer kan werken. Ik heb (godzijdank) ook spaargeld, mijn deel van het eigen huis dat ik met mijn ex bewoonde.
In de zomer zal ik die vermogenslimiet gepasseerd hebben als er niks veranderd is, en dan zal ik bijstand mogen aanvragen. Nu kan nog niet.
Heel zuur dat ik al dat eigen geld heb moeten "opeten", vooral voor de kinderen (ik had ook ooit dromen...), maar ik kan toch niet op staatskosten leven terwijl ik nog een pot centen heb staan?

Kaaskopje

Kaaskopje

09-01-2011 om 01:11

Voor wie kritische vragen stelt

Het gaat over de vriendin waar ik bij Verlies en Verdriet over geschreven heb. Werken zit er voor lange tijd niet in. Ze heeft zich tot voor kort een slag in de rondte gewerkt om rond te komen. Dat was op het laatst niet meer op te brengen voor haar. Alleen maar werken en amper ontspanning, dat houdt niemand op den duur vol. Het zou nu een stuk rust brengen als ze in ieder geval geld krijgt om alle rekeningen mee te betalen.
Wat het geld betreft: Volgens mij is het de opbrengst van het huis van haar ouders. Ze heeft dat huis ooit gekocht en weer verkocht toen haar ouders naar een verzorgingshuis gingen. Haar ouders hebben het de laatste periode dat ze er woonden van mijn vriendin gehuurd. Dat geld weer in een nieuw huis steken was niet de opzet.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-01-2011 om 01:26

Wereldvreemd, jaymza?

Ik zou haar niet als wereldvreemd willen omschrijven. Ik zie het als doorgeschoten liefde voor haar kinderen, waarbij ze zichzelf totaal wegcijfert. Zij heeft geaccepteerd dat ze geen bijstand krijgt. Ze bijt liever op een houtje dan aan dat geld te komen. Maar dat kon je niet weten Jaymza. Ik ben degene die zich afvraagt of hier geen oplossing voor is, omdat ik haar graag had willen geruststellen op dit vlak.
Ik ben het niet eens met haar opvattingen over dat geld. Ik vind dat ze egoïstischer mag zijn en het geld mag gebruiken om het hoofd boven water te houden. Zij ziet het als de erfenis van opa en oma, wat via haar weer bij de kinderen moet komen.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-01-2011 om 01:29

Fladder

Als je dit nog leest: heel veel sterkte, rust en succes voor je verblijf in het herstellingsoord waar je heen gaat.
Ik begrijp van jou dus ook goed dat er een deel van het geld behouden mag worden? Ik zal haar dat voorleggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-01-2011 om 01:33

Opgezocht

Ik begrijp dat een alleenstaande grofweg 5000 euro mag houden en een andere gezinssamenstelling 10.000. Mijn vriendin zal waarschijnlijk als alleenstaande worden aangemerkt, tenzij ze de kinderen toch bij haar 'optellen' ondanks dat ze niet bij haar wonen.

Geen erfenis

Kaaskopje, als het klopt wat je zegt is het geen erfenis ( 'Volgens mij is het de opbrengst van het huis van haar ouders. Ze heeft dat huis ooit gekocht en weer verkocht toen haar ouders naar een verzorgingshuis gingen. Haar ouders hebben het de laatste periode dat ze er woonden van mijn vriendin gehuurd.')
Ze is dan gewoon eigenaar geweest van een huis dat verhuurd is en ze heeft dat huis verkocht, daaruit heeft ze overwaarde overgehouden. Het is dus gewoon haar eigen geld. Ze mag een deel aan de kinderen schenken (weet niet hoe dat zit met de belastingdienst en zo, daar zijn bepaalde regels voor), maar de kinderen kunnen niet nu al van haar erven, aangezien ze gelukkig nog niet dood is. Ze is gewoon een vermogende vrouw. Ik hoop dat ze ervan kan genieten.
In plaats van verkopen had ze het huis wellicht ook opnieuw kunnen verhuren (genereert inkomsten) of er zelf in kunnen gaan wonen.

Tsjor

Overigens

Ook opa en oma zijn nog niet dood.
Je vriendin kan eigen opvattingen hebben over wat het geld is, je kunt het doorgeschoten liefde voor de kinderen noemen, maar het klopt niet helemaal met de realiteit.

Tsjor

Waar leeft ze nu van?

Waar leeft je vriendin nu van? Alimentatie? Salaris? Spaargeld?

Tijgeroog

Tijgeroog

09-01-2011 om 11:32

Tsja

Ze wil nu zorgen dat de kinderen later veel geld krijgen. Daat is heel aardig. Maar...
Ik denk dat de kinderen er meer aan hebben als ze een moeder hebben die ontspannen is, de tijd en het geld heeft om zo nu en dan iets leuks met ze te doen dan een moeder die altijd hard moet werken en geen tijd/energie voor haar kinderen over heeft.

Muriel

Muriel

09-01-2011 om 11:35

Kaaskopje

Wat moet jouw vriendin het zwaar hebben... In die zin leef ik erg met haar mee. Maar hierboven is ook al gezegd, dat je objectief naar de situatie moet kijken.

Ons sociale zekerheidsstelsel in Nederland is goed geregeld. Voor wie het nodig heeft, is er financiële steun. Jouw vriendin WIL niet aan het spaargeld komen, maar KAN het wel. En dus ben ik van mening dat zij dat ook moet doen. Ongeacht of dit leuk is, of niet.

Ik begrijp dat jij zeer betrokken bent bij haar situatie, daarom kun jij niet makkelijk naar de feiten kijken. Jij wil ook dat het aan die kinderen niets ontbreekt, dat zou ik zelf ook zo voelen naar de kinderen van vrienden. Maar regels zijn er niet voor niets. Als iedereen z'n spaargeld (hoe dan ook verkregen in het verleden) zou mogen behouden en toch een bijstandsuitkering ontvangen, dan zouden de kosten van de sociale verzekeringen in NL nog verder de pan uitrijzen! Het is maar goed dat diegenen die beslissen over uitkeringen, niet emotioneel naar de situatie kijken, maar zich laten leiden door regels en procedures. Hoe schrijnend dit in veel gevallen ook zal zijn voor betrokkenen.

Al breng ik het iets genuanceerder, ik ben het wel eens met wat Jaymza zegt. Fladder is in mijn ogen realistischer dan jouw vriendin. Ook zij heeft een zware periode achter de rug, maar vecht wel door. Daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen.

Groetjes,
Muriel

Private banking

Kaaskopje, als het dezelfde vriendin is waarover je eerder schreef in een ander draadje, dan is het allemaal bijzonder tragisch, heel erg bijzonder tragisch. En vreemd ook. Ik hoop dat je haar niet teveel gaat bevestigen in de goedheid die ze denkt dat nu haar motieven is.
Ik weet natuurlijk niet hoe groot het vermogen van je vriendin is. Maar ik zou zeggen: laat haar een andere wereld instappen, die van 'private banking'. Ik kom daar noit, maar heb net even gegoogeld op 'private banking' en dan gaat het ook om 'vermogen en familie'.
Laat haar de mooiste kleren aandoen, huur een limousine (bij wijze van spreken dan) en ga naar een bank die advies kan geven over het omgaan met vermogen.
Stel dat ze 100.000 euro heeft overgehouden, en ze zou dat wegzetten tegen 5% rente, dan zou ze elk jaar 5000 euro krijgen. Dat is ruim 450 euro per maand. En het kapitaal blijft dan overeind, ze teert er niets op in. Haar kinderen krijgen toch nog dat bedrag als er echt een erfenis is. Niet veel nu voor haar, maar wel een welkome aanvulling op haar 'in de rondte werken'. Een bijstandsuitkering voor alleenstaande is maar iets van 600 euro en dan moet je nog een toeslag van de gemeente krijgen, zit je rond de 850 euro. Met 450 euro per maand heb je zelf al ruim de helft, terwijl je er alleen maar voor op de bank hoeft te zitten. Een beetje werken en je bent er boven.
Maar dat zeg ik maar als eenvoudige spaarder. Over de wereld van vermogens heb ik geen idee. Ik zou zeggen: laat haar die nieuwe wereld betreden, misschien kan ze dan met een andere blik naar haar eigen leven kijken en naar haar kinderen. Zoek wel een betrouwbare bank uit, niet eentje die zomaar kan omrollen en al helemaal geen particuliere adviseurs of slimme jongens.

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

09-01-2011 om 12:31

Tsjor e.a.

Tsjor, ik weet dat het geen erfenis is, maar ik gebruikte die term even om aan te geven hoe zij dat geld ziet. Alleen oma leeft nog, als oma dood is zouden ze het geld via de erfenis in het gezin gekregen hebben, zo denkt mijn vriendin. Het was niet alleen haar geld, in grote mate natuurlijk ook van haar man, dus het deel van mijn vriendin is opzij gezet. Wat haar man heeft gedaan weet ik niet.
Ik ben het met iedereen eens dat ze het geld moet gebruiken. En dan gaat het mij niet eens om het principe dat ze wel geld heeft en toch op de samenleving leunt met een uitkering.
Het klinkt een beetje cru, maar het kan mij eigenlijk niet veel schelen of de kinderen dit geld krijgen of niet. Ik vind het ook niet goed van mijn vriendin maar dom. Ik vind dat ze er helemaal geen recht op hebben. Mijn ouders zullen ook aardig wat geld hebben, maar ik kan niet van ze eisen dat ze dat voor mij bewaren. Ik wil mijn vriendin er dan ook van overtuigen dat ze hier echt anders over moet denken. Maar voor ik daaraan begin wilde ik eerst zeker weten of er niet een gaatje is, ergens, waardoor ze toch haar wensen uit kan voeren. Dat wordt dus moeilijk. Ik vind je suggestie om haar te laten beleggen trouwens wel een goeie. Als ze haar baan weer terugkrijgt na afloop, of in ieder geval iets vergelijkbaars krijgt, dan zit ze met die rente toch op een leefbaar niveau. Ik ga het haar voorleggen

Kaaskopje

Kaaskopje

09-01-2011 om 12:38

An-ka

Mijn vriendin heeft tot ze opgenomen werd, dat is namelijk het geval momenteel, geleefd van het geld wat ze uit loondienst ontvangt en lesgeld van leerlingen. Maar dat lesgeven zal niet in dezelfde mate terugkomen en doordat ze nu helemaal geen lesgeeft komt ze nu al in de financiële problemen. Wat ze nog aan geld binnenkrijgt zal een schijntje zijn. Ik wil echt benadrukken dat mijn vriendin het vreselijk vindt om afhankelijk van anderen te zijn. Ze vindt het normaal dat ze geen Bijstand krijgt. Dat is immers een gevolg van haar keuzes. Ze krijgt ook geen alimentatie. Daar heeft ze bewust voor gekozen.

Sociale dienst en alimentatie

'Ze krijgt ook geen alimentatie. Daar heeft ze bewust voor gekozen.' Dat kan, maar de sociale dienst zal haar daar niet in volgen. Zoals eerder gezegd: bijstand is alleen als je echt geen andere bron van inkomsten hebt. Als je recht hebt op alimentatie, maar daar zelf vrijwillig van af ziet, dan zal de sociale dienst daar toch anders mee omgaan. Eventueel zal de sociale dienst de alimentatie zelf berekenen en aftrekken van de uitkering.
Ze zit vast in haar eigen denkpatronen, die gegoten zijn in schuldgevoel. Daar komt ze zelf niet uit. Zoals ik het nu zie kan ze van haar financieën uit drie componenten gaan samenstellen:
- inderdaad, vermogen beleggen en zorgen dat daar maandelijks een bepaald bedrag van krijgt;
- werk, vraag haar welk deel van haar werk ze echt leuk vindt als ze zou moeten kiezen, bespreek ook of het de verstandigste keuze is;
- alimentatie.
Ik weet niet hoe jouw relatie met haar man is, maar misschien kun je dit allemaal eens met hem bespreken. Alimentatie gaat er niet zozeer om dat hij in negatieve zin aangesproken wordt op zijn zorgplicht ten opzichte van haar, maar meer om deels iets wat wettelijk vast ligt, en voor een ander groot deel wellicht toch dat hij op enigerlei wijze een bijdrage kan en wil leveren ten behoeve van haar gezondheid. Als jullie die financiële structuur zodanig opgezet krijgen, dat zij zelf alleen maar hoeft te kijken welk soort werk ze echt wil doen en daar dan ook haar eigen bijdrage uit kan halen, zonder dat ze de zware last heeft van de noodzaak om inkomen te verdienen, dan denk ik dat je een hele goede bijdrage levert aan haar gezondheid. Wellicht is haar man daar ook gevoelig voor, want voor hem moet het allemaal ook heel erg verschrikkelijk en moeilijk zijn.

Tsjor

Nog een aanvulling

Ik snap de moeilijke positie van de kinderen ook heel goed. Maar het zou mooi zijn als de kinderen tegen haar zouden kunnen zeggen dat ze willen dat het geld echt voor haar is, dat ze liever hebben dat ze in leven blijft dan het geld, dat ze kostbaarder voor hen is dan een bankrekening en dat ze heel graag willen dat hun moeder haar leven weer op orde krijgt.

Tsjor

Jaymza

Jaymza

09-01-2011 om 17:07

Dit is een ander probleem........

Ze ziet af van alimentatie, ze ziet af van bijstand, heeft geen werk meer en wil haar spaargeld niet aanspreken.
Dit is geen financieel maar een psychisch probleem. Zij heeft een ander soort hulp nodig als geld.

Jaymza

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2011 om 01:48

Jaymza

Als je alles hebt gelezen, heb je gezien dat ik naar Verlies en Verdriet verwezen heb. Mijn vriendin heeft geprobeerd zelfmoord te plegen en verblijft daardoor nu in het ziekenhuis. Ik wil het daar in deze rubriek verder niet over hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2011 om 02:03

Ho... vergeet even wat ik over haar geld heb gezegd

Ik blijk het niet helemaal goed begrepen te hebben. Ik heb dingen door elkaar gehaald. Het geld van het huis is niet meer ter zake doende. Ik wist niet beter of het ging om dat geld. Het blijkt om een som geld te gaan, daarbij moet gedacht worden aan ongeveer 8000 euro, die door een oma aan mijn vriendin in bewaring is gegeven om dat als de kinderen 18 waren aan ze te geven. Mijn vriendin heeft het risico indertijd gedacht te verkleinen door de helft aan haar ex-man te geven (ook ter bewaring voor de kinderen). Beiden hadden dus 4000 euro. De oudste weet ervan en weet dat hij het op mag vragen, de een na oudste mag het van mijn vriendin hebben als ze een baan heeft gevonden, die is inmiddels ook 18, de twee jongsten mogen het voorlopig nog niet hebben. Mijn vriendin heeft haar bedrag zelf verdubbeld naar 8000 euro, daar heeft ze hard voor gespaard. De gespaarde 4000 euro zou ze weer naar zich toe kunnen trekken, maar dat wil ze niet. Het in bewaring gegeven geld is dus letterlijk door oma bestemd voor de kleinkinderen. Ik kan me voorstellen dat ze zich bezwaard voelt om dat te moeten opsouperen.
Ze heeft wel voorkeur naar bepaald werk, maar of dat nog gaat lukken op haar leeftijd, boven de 50 inmiddels, is zeer de vraag. Ze heeft ooit diploma's in die richting gehaald, die inmiddels niet meer bruikbaar zijn. Bovendien worden veel plaatsen binnen dat werk opgevuld door vrijwilligers.
Sorry dat ik met deze nieuwe informatie kom na mijn vorige verhaal. Ik weet ook niet of het wat uitmaakt. Er is nergens vastgelegd dat het geld van oma voor de kleinkinderen is. Het zal ongetwijfeld met de gedachte geweest zijn dat dit beter was dan dat het geld pas vrij zou komen als oma dood was, vanwege de successierechten en zo, maar dat is van mijn kant giswerk.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2011 om 02:29

Tsjor

Je manier van meedenken doet me goed
Ik kan redelijk overweg met haar ex-man, maar het is wel merkbaar dat ik geen hechte band meer met hem heb sinds mijn vriendin niet meer bij hem woont. We hebben met elkaar te maken door mijn vriendin en het feit dat de kinderen nog bij hem wonen.
Ik heb niet echt zicht op hoeveel geld 'ex' heeft, maar ik denk eigenlijk dat er niet veel van hem verwacht mag worden. Als hij alimentatie op moet hoesten wordt het gezin daar de dupe van. Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik mag toch hopen dat de sociale dienst dat soort omstandigheden meeneemt in de beslissingen.
Ik heb inmiddels begrepen dat haar werkgever zeer meelevend is en haar bedrijfsarts zeer met haar meedenkt. Dat heeft ze dus mee. Als ze het weer aan kan kan ze daar dus weer naar terug. De aard van het werkt neemt met zich mee, dat ze niet meer uren kan maken. Ze kan binnen dat bedrijf wel met ander werk uren opvullen, maar dat heeft ze al gedaan en dat was uiteindelijk te zwaar voor haar.
Ze weet steeds beter welk werk ze zou willen doen, maar de narigheid is dat op dat gebied niet veel werk voor haar is. Het is ten eerste een richting waar veel vrijwilligers werken, daarnaast is ze er te 'oud' voor en is haar diploma waarmee ze dit werk had kunnen doen, niets meer waard. Alles bij elkaar is het gewoon een lastige situatie.

ano

ano

10-01-2011 om 08:11

Erfenis kinderen

6 jaar geleden overleed mijn exman...drie weken daarvoor hun opa..daardoor kwam er een stukje ervenis vrij die via hun vader bij mijn twee kids kwam...omdat ik in de bijstand zat werd dit totaal ingehouden...
wat ik toen vond..het is van hun opa,via hun vader en is van hun...helaas dacht de sociale dienst daar anders over en kregen ze niets...ik snap dat de wet zo in elkaar zit maar mocht het voor de kinderen niet behouden...

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2011 om 17:02

Ano

Wat vreselijk zuur moet dat voor jullie geweest zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.