Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Moiraine

Moiraine

06-08-2018 om 13:16

Gevolgen gift?

Vandaag heb ik een nieuwe woning aangeboden gekregen van de woningbouwvereniging. Nu is deze iets duurder dan in mijn budget past, maar een broer van mij heeft aangeboden het ontbrekende bedrag (maandelijks) aan mij te geven (tot ik voldoende salarisverhogingen heb gehad om het zelf te betalen, over ongeveer 2 jaar).
Ik heb nog niet besloten om de woning te accepteren en heb nog 2 dagen om dat besluit te nemen.

Zijn er financiële gevolgen waar ik rekening mee moet houden? Belastingtechnisch of anders?

Alvast bedankt voor de input!

bieb63

bieb63

06-08-2018 om 13:29

Moiraine

Ik neem aan dat het niet om een, maandelijks, heel groot bedrag gaat? Volgens mij, zeker als hij het contact geeft, kraait er geen haan naar.
Ik vind wel, indien van toepassing, je je huurtoeslag moet baseren op een inkomen PLUS het bedrag wat je van je broer ontvangt.

V@@s

V@@s

06-08-2018 om 13:43

maximaal bedrag

Maximaal mag je 2147 euro belastingvrij krijgen van iemand. Zolang je daar maar onder blijft is het geen probleem.

Wat ik me af vraag is of je de woning wel toegewezen krijgt als je salaris niet genoeg is om hem te betalen.

Moiraine

Moiraine

06-08-2018 om 14:12

Niet gezegd

Ik heb het budget niet, als gevolg van andere uitgaven en prioriteiten. Echter mijn salaris is hoog genoeg en helaas kom ik net niet meer in aanmerking voor huurtoeslag...dus daar zal het probleem niet in zitten.

Moiraine

Moiraine

06-08-2018 om 14:15

Maximaal 2147

Goed om te weten dat het maximaal 2147 euro belastingvrij is inderdaad, want daar blijft het bedrag net onder. Dat is mooi.

Bedankt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.