Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-11-2012 om 15:31
Door steeds bewuster inzien dat we niet heel zuinig zijn op onze aarde maar ook door de aankomende bezuinigingen ben ik van plan om iedere dag iets 'gezonds voor portemonnee en milieu' te doen.
Gisteren heb ik twee tijdschriftabonnementen opgezegd. Volgens mij kan ik ook wel zonder. Krantenabonnement had ik vorige week al opgezegd; we lezen nu digitaal.
Vandaag eten we vegetarisch (dat wil ik vaker gaan doen). Manlief is vandaag weg en niet zo into vegetarisch maar ik probeer in ieder geval de kinderen mee te krijgen met een bonen-paprika-ui-tortillachips-schotel.
Morgen lever ik spullen in voor een Serious Request rommelmarkt.
27-11-2012 om 01:33
Artikel vn amk
Lees bij dat VN-artikel van amk vooral het zeer kritische commentaar eronder eens. Het artikel zit in ieder geval vol met fouten en is ook verder aanvechtbaar.
Waarbij overigens als een paal boven water blijft staan dat boodschappen doen op de fiets een must is!
27-11-2012 om 07:24
Neteret
In de zomer slaap ik onder een laken als het echt heet is, en eventueel met een ventilator. En als het echt warm is, tja, dan heb ik pech.
27-11-2012 om 07:56
Amk
De eerste foute aanname is dat duurzaam betekent dat je exact hetzelfde eetpatroon handhaaft, maar dan met biologische producten. Er is meer mis met ons eetpatroon als alleen de manier waarop het verbouwd wordt. Gemiddeld eet de Nederlander veel te veel dierlijke eiwitten en te weinig groenten.
Voor jou staat in jouw quote wellicht dat legbatterijen een noodzakelijk kwaad zijn, voor mij staat er dat we veel te veel eieren gebruiken
27-11-2012 om 10:22
Koude slaapkamer
Deze koude slaapkamerslaper probeert de warmte zo lang mogelijk voor te zijn. Dus overdag rolluiken en gordijnen potdicht. En pas 's avonds laat de ramen open om het even door te tochten. En als dat niet meer baat zit er niets meer op dan balen.
De slaapkamertemperatuur is hier overigens een groot issue. Ik slaap (ook nu) het liefste met het raam open en onder een dun dekbed. Partner slaapt al maanden onder 2 delen van het 4 seizoenen dekbed en draait als het even kan de radiator open.