Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

PM

PM

17-06-2012 om 23:52

Griekenland en de euro

Las net op VK dat de Griekse partijen die bezuinigingen en hervormingen ondersteunen, vandaag bij de parlementsverkiezingen een meerderheid gehaald. Het Grieks ministerie van Binnenlandse Zaken heeft deze schatting gemaakt.

Wat denken jullie hiervan? Moet er een monetaire unie komen? Eurobonds? Blijft Griekenland nu in eurozone? Of is het allemaal nog koffiedik kijken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
blond

blond

18-06-2012 om 21:42

Noem me blond

maar ik begrijp er niks van. Vorige verkiezingen, partijen die anti-europa waren, binnen een week was duidelijk dat er geen regering gevormd kon worden (doen ze hier maaaaaaaanden over). Dan nieuwe verkiezingen, en hoewel de meeste grieken toch echt niet blij zijn met al die bezuinigingen nu ineens partijen die wel willen bezuinigen? Snap het niet.

kamille

kamille

18-06-2012 om 22:45

Blond

Je bent niet de enige.
Reportages in de krant en op tv over kommer en kwel, zelfmoorden zouden met 40% toegenomen zijn, schrijnende verhalen, ook verteld door expats die er wonen en het allemaal zien gebeuren.
Of is het weer een voorbeeld van eenzijdige, overdrijvende media? Of is dit een gevalletje "het maakt niet uit of je door de hond of door de kat wordt gebeten"?

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken.

blond

blond

19-06-2012 om 16:11

Media, ok

maar dat verklaart nog steeds niet het ineens als een blad aan een boom omgeslagen stemgedrag van de Grieken. Ze lopen daar met bosjes te demonstreren tegen de bezuinigingen, of is dat ook media?
Nee, ik snap er geen jota van, maar vooruit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.