Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Grote stap

Ik werk al ruim 15 jaar in de Jeugdzorg. de laatste jaren voel ik me er niet meer op mijn plek en wil ik echt iets heel anders gaan doen. Maar ja, wat... en hoe... Ik overweeg om mijn baan op te zeggen en eerst eens vanuit huis te gaan bekijken wat ik wil, zodat ik met niet nog ongelukkiger ga voelen en ik de regie weer wat in eigen hand krijg. Financieel is dit ook mogelijk, wanneer de kinderen niet meer naar de opvang gaan. Mijn man staat achter deze keuze en heeft er vertrouwen in dat er weer wat op mijn pad komt, maar nu ik nog.. Ik merk dat ik het nog eng vind en kom er niet echt achter waar nu precies het probleem bij mij zit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mover

Mover

01-06-2009 om 18:29

Mijn vragen, gedachten

Hoi Mossel,
Financieel kan het, zeg je, als de kinderen niet naar de opvang gaan. Vraag 1: Hoe lang redden jullie het van 1 inkomen? Oftewel: moet je werken om de maand door te komen? Vraag 2: Als je wel weer een leuke baan vindt, is er dan wel kinderopvang-plek beschikbaar???
Opm. 3: de tijd is misschien niet zo heel gunstig om een carriere-switch (dus zonder ervaring in het nieuwe vak) te maken.
Weet niet hoe oud je bent, maar is het niet mogelijk om een dag minder te gaan werken, en in die vrije dag (kinderen wel naar opvang laten gaan) een studie op te pakken of jezelf goed te orienteren zodat je erachter komt wat je wilt?
Ik zou het ook wel eng vinden na zo'n lange tijd iets heel anders te gaan doen.
Wel heel erg fijn dat je man je de keuze laat! Succes!

Ik zou het zeker niet doen