Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

marietje2

marietje2

05-03-2015 om 19:43

Hoe afkomen van ongevraagde toegezonde zending met factuur?

Een tijdje terug heb ik tijdens op FB kijken geklikt op een advertentie van quickmax, een of andere mascara die je wimpers zou verlengen. De advertentie was zo dat je je adres in moest vullen om meer info te zien te krijgen maar nadat ik dit ingetypt had zag ik niets. Vervolgens kreeg ik enige tijd later dit spul thuisgestuurd met een factuur. Ik heb het toen maar betaald en gehouden. Echter kreeg ik vorige week weer zo'n zelfde zending met factuur binnen waarop ik bedrijf gemaild heb. Die mailden terug dat ik een abonnement afgesloten had, iets waar ik niets van af weet en hen ook heb laten weten dit niet gedaan te hebben en zsm uit hun administratie verwijderd wil worden en toegzonden zending met dikke factuur ook ongedaan maken en terugsturen. Daarop berichtten ze dat ze mijn abonnement stop hadden gezet maar ik laatst toegstuurde zending niet terug kan sturen en dien te betalen. Hierop uiteraard weer gemaild dat niet te willen, dit slinkse agressieve verkoop is etc maar ze houden stug vol dat ik moet betalen. Iemand van jullie ervaring hiermee en vooral hoe hier van af te komen? Bij voorbaat veel dank.


Oplichters

http://www.klachtenkompas.nl/luxstylenl/ongevraagd-pakkketje-luxstylenl
Zijn oplichters. Tja, hoe kom je eraf?
Aangetekend opzeggen. Hier geeft iemand aan dat je nooit moet betalen want dan hebben ze je rekeningnummer en daarmee kun je aangeven dat je niets besteld hebt, want je hebt je rekeningnummer niet gegeven.

Opgeven bij deze website, ter waarschuwing, en mogelijk ook bij consumentenprogramma's als Radar en Kassa, consumentenbond.

Caesar

Caesar

05-03-2015 om 21:22

Niet opzeggen

Als je opzegd bevestig je dat er een overeenkomst is.
Briefje schrijven dat er nooit een overeenkomst is gesloten en dat je daarom de facturen als niet verzonden beschouwd. Ook niet gaan bellen, alles schriftelijk (of per e-mail) afhandelen, kopieën maken van je eigen brieven, dit ivm dossiervorming.

Barvaux

Barvaux

05-03-2015 om 22:06

precies

Ze hebben te weinig gegevens van jou om van een contract te spreken dus dat moet je ook niet opzeggen. Je moet ze vragen om te bewijzen dat je een abonnement hebt genomen. Jammer ook dat je de eerste zending betaald hebt, want daarmee gaf je ze meer in handen dan ze hadden.

Wat kostte de eerste zending en wat kost deze?

Retour sturen, niet betalen.

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-vernietiging-koop-wegens-onduidelijke-website-of-stappenplan

Een aankoop die je ongemerkt hebt gedaan? Terugsturen. Als je nu betaald volgt er vast een 3e aflevering.

marietje2

marietje2

06-03-2015 om 08:00

Reactie

Dank voor jullie reacties
Ik heb alles tot nu toe per mail gecommuniceerd
1e zending kostte 43,95 euro en dus betaald en gehouden
2e zending kost weer 43,95 euro en hiertegen heb ik dus bezwaar gemaakt, dat ik deze niet wil en terug wil sturen en niet ga betalen waarop ik bericht kreeg dat ik een abonnement had, ze die nu opgezegd hebben maar deze 2e zending retour sturen niet mogelijk is en ik moet betalen hetgeen ik dus niet wil.
Als ik dus retour ga sturen en niet betalen loop ik grote kans op problemen vanwege niet betalen met steeds verdere verhoging van de kosten.
Weet iemand hoe ik hier wettelijk toch onderuit kan komen alvorens zometeen jarenlang door een steeds hoger wordende niet betaalde factuur achtervolgd te worden? Of is wijsheid om toch maar deze laatste en 2e factuur ook te betalen?

mirreke

mirreke

06-03-2015 om 08:33

Retour sturen met bewijs van ontvangst

Helaas heb je de eerste zending wel betaald. Maar wat zij doen mag echt niet.

Ik zou retourzenden met bewijs van ontvangst, of aangetekend. En dan echt niet meer betalen.

Dit is zuivere oplichting.

Oh en lees bv. ook hier:
https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic.php?f=24&t=12699

Barvaux

Barvaux

06-03-2015 om 08:37

tja

Met betalen van de eerste zending heb je jezelf in de nesten gewerkt. Bel ze vandaag en laat ze bewijzen dat jij een abonnement hebt. Doe dat nu maar eerst. Waar staat je handtekening? Laat het telefoongesprek horen dat jij ja zei etc of laat ze bewijzen dat jij met betaling van de eerste zending een abonnement hebt genomen (iets waar ik dus eigenlijk van uit ga). Niets terugsturen want dan heb je straks niets EN je moet betalen.

Juridisch Loket

Bel voor de zekerheid even met het Juridisch Loket (heb ik goede ervaring mee), en kijk voor praktische tips en voorbeeldbrieven op de site van Consuwijzer.
En maak aantekeningen van alles wat dat bedrijf zegt, doet en schrijft!

marietje2

marietje2

06-03-2015 om 12:59

Reactie

Ze hebben per mail al bevestigd dat mijn abonnement per direct stop gezet is maar houden vol dat ik de ontvangen 2e zending van een paar dagen terug moet betalen en dit niet ongedaan kan worden.
Dit is dus mijn vraag: hoe kom ik af/onderuit om deze 2e zending te betalen?

tandpasta

Toevallig heb ik dit een tijdje terug ook gehad, maar dan met tandpasta. Ik zou een proefpakket krijgen voor alleen de verzendkosten van 6 nog wat. Die 6 euro heb ik betaald via IDEAL en ik zou een proefpen voor tandenbleken opgestuurd krijgen. Direct hierna kreeg ik een email waarin stond dat ik iemand toestemming had gegeven om maandelijkse bedragen van mijn rekekning af te halen. Toen ik dit ging uitzoeken bleek dat ze als volgt te werk gingen:

Ze sturen niet 1 maar 3 pennen voor tandenbleken op. De 2 die je extra krijgt moet je direct retour doen anders moet je ervoor betalen €79,95. Dat niet alleen, als je niet direct opzegt krijg je elke 3 maanden zo'n pakket opgestuurd, waarbij ze elke 3 maanden een bedrag van 79,95 van je rekening afschrijven.

Gelukkig heb ik dus bij ontvangst meteen de 2 pennen retour gestuurd, en een mail gestuurd dat ik geen gebruik wil maken van aangeboden diensten en er niet van gediend ben als er zomaar geld van mijn rekening wordt afgeschreven aangezien er niet van te voren was aangegeven dat dit ging gebeuren.

Na terugsturing nog een mail gekregen dat ze het gingen beoordelen, maar niks meer van gehoord.

Volgens mij is dit een nieuwe vorm van Cybercrime, dus ik ga geen advertenties met gratis producten of acties meer invullen

marietje2

marietje2

06-03-2015 om 13:18

Brazella

Dank voor je bericht
Maar dan dus nog steeds: ik heb per mail bevestiging van luxstyle dat ze mijn abonnement stop hebben gezet per direct maar dus nog steeds mijn vraag: hoe kom ik wettelijk en vast, zonder ooit nog hogere facturen cq verdere ellende te ontvangen die ik dan alsnog dien te betalen, van deze 2e zending met factuur die ik paar dgn terug heb ontvangen en luxstyle aangeeft dat deze betalt dient te worden en niet retour gestuurd kan worden? Heel hopelijk zijn hier juridisch onderlegde personen?

Marietje

Waarom bel je nou niet gewoon even met het Juridisch Loket?

https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/

marietje2

marietje2

06-03-2015 om 16:25

Anneque

En anderen die opperen het juridisch loket te bellen: een kennis van mij heeft dit recent gedaan: kost 0,25 cent per minuut met max van 12,50 euro hetgeen het dan ook meestal wordt. Daarop kreeg ze vervolgens een "deskundige" aan de telefoon die advies gaf waar ze niets mee kon/zelf ook had kunnen bedenken/nog niets mee opschoot zoals het desbetreffende bedrijf nog eens contacten etc
Helaas is dit ook mijn eigen ervaring met het juridisch loket maar dan in een andere kwestie

Echt joh?

Wat vervelend, ik heb er ook ervaring mee, maar die was wel prima.

In dat geval zou ik nog een bericht plaatsen met "Temet" in je titel. Zij is juriste en zeer behulpzaam. Geloof niet dat consumentenzaken haar vakgebied zijn, maar ze weet je vast wel iets op weg te helpen.

ben ik al

Daar ben ik al Nee, consumentenzaken zijn niet mijn vakgebied.

Wat het Juridisch Loket betreft: langsgaan is misschien beter, als er in je buurt eentje zit.

Overigens: dat een club facturen stuurt betekent niet dat je die ook betalen moet.
Misschien moet je maar gewoon een brief sturen (aangetekend misschien maar, behoud een kopie) met de volgende strekking:
beste X, u geeft aan dat u mijn abonnement hebt stopgezet maar dat ik de inmiddels toegezonden artikelen toch moet betalen. Ik heb geen abonnement en heb dat ook nooit gehad. Ik heb nooit iets besteld, ik heb geen overeenkomst met u. U hebt mij de eerste zending ongevraagd toegezonden. Ik heb deze betaald, hoewel ik daartoe niet verplicht was. Ik zie er vooralsnog vanaf om het betaalde bedrag terug te vorderen op grond van onverschuldigde betaling, maar ik ben niet bereid om onverplicht ook nog een tweede zending te betalen.

Mocht u toch van mening zijn en blijven dat er wel een overeenkomst tot stand gekomen is dan verzoek ik u mij te laten weten waar u dat standpunt op baseert. Totdat u mij kunt aantonen dat er wel sprake is geweest van een overeenkomst op grond waarvan ik tot betaling verplicht ben, blijf ik van mening dat er geen overeenkomst en geen betalingsverplichting is en zal ik uw facturen en aanmaningen negeren.

Als ze harder gaan dreigen kan je dat negeren, of je kan desnoods telkens weer verwijzen naar de eerder gezonden brief, en verder gewoon je poot stijfhouden. Mochten ze met deurwaarders en dagvaardingen dreigen: kom maar op. Gewoon verweer voeren, ze hebben geen poot om op te staan. Als je maar zorgt dat er geen verstekvonnis komt.

De tactiek van dit soort oplichters is dat mensen zoals jij terugschrikken voor de stress en de rompslomp en dus maar betalen. Als er geen vordering is, zijn ook verhogingen, incassokosten etc, op drijfzand gebaseerd. Je moet proberen je niet te laten overbluffen.

Groeten,

Temet

marietje2

marietje2

06-03-2015 om 18:19

Temet (en Anneque)

Heel hartelijk dank en ga ik zo aanpakken!
Echter: ik las op bepaalde sites via links die hier werden gegeven dat er dus vele gelijksoortige klachten over dit zelfde bedrijf zijn waarbij er inderdaad deurwaarders, incassoburo's ed zijn ingeschakeld door dit bedrijf waarbij originele facturen dus nog even met een factor tig verhoogd waren daardoor.
Of die mensen uiteindelijk hebben betaald valt nergens te lezen.
Maar dit zal mij dus ook te wachten staan en hoe dan verder te handelen?

Bij een juridisch loket langs gaan zal voor mij als eerste mogelijkheid pas eind volgende week kunnen.

Dan bestaat er tevens een kans dat ik niet geholpen ga worden daar: doordat er prive hier eea speelt heb ik van doen met juridische hulp nodig en daardoor recent bekeken of ik in aanmerking kom voor zgn toevoeging hetgeen op 1000 Euro na niet zo is vanwege de flinke spaarrekeningen van mijn kinderen (die ik dus niet voor hen gespaard heb en ook niet aankom maar dus toch bij mijn inkomen en vermogen worden gerekend, verhaal apart maar zuur gebeuren) maar juridisch loket met zelfde grens van verzamelinkomen werkt. Om dan eerst eind volgende week veel tijd, benzine en energie te gaan steken in bij zo'n juridisch loket zien te komen en vervolgens niet geholpen kunnen worden lijkt me dus nogal zonde, naast dus al geen beste telefonische ervaring.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-03-2015 om 18:45

Radar

Je kan ook nog altijd Radar, Kassa of de Nationale Ombudsman inschakelen.

+ Brunette +

+ Brunette +

06-03-2015 om 21:30

Wat je ook nog zou kunnen doen

Een deurwaarder benaderen met dit verhaal en vragen of ze brood zien in het vorderen van dit soort zaken.

marietje

Nogmaals: ze kunnen die rekeningen wel verhogen. En verhogen, en verhogen. Maar dat betekent niks als zij niet kunnen bewijzen dat er geen contract is. Gebakken lucht met een verhoging van 50% is nog steeds gebakken lucht.

Wat het Juridisch Loket betreft: advies geven ze volgens mij sowieso, en verder: bij de vraag of je in aanmerking komt voor een toevoeging (maar dat gaat over de vraag of je een advocaat zelf moet betalen) kijkt men naar inkomen en vermogen in het peiljaar, twee jaar voor datum aanvraag (in dit geval dus 2013). Uit je opmerkingen over spaarrekeningen leid ik af dat je niet in aanmerking zou komen vanwege vermogen (en dus niet vanwege inkomen) maar daarvan is alleen maar sprake als je vermogen zo hoog is dat vermogensrendementheffing moet worden betaald. Als je een volwassen partner hebt is je vrijstelling meen ik 42000 euro. Hebben jullie zoveel op de bank? Vroeger waren die vermogensgrenzen veel en veel lager, ik vraag me af of je die misschien nog voor ogen hebt.

Informatie over de ins en outs van toevoegingen is te vinden op de site van de Raad voor Rechtsbijstand: rechtsbijstand.nl.

Groeten,

Temet

oeps

Als zij niet kunnen bewijzen dat er wel een contract is natuurlijk. foutje.

Groeten,

Temet

marietje2

marietje2

07-03-2015 om 08:49

Temet, vwb vermogen

Temet,
Ik ben gescheiden met minderjarige kinderen
Doordat de kinderen dikke spaarrekeningen hebben (door hun vader gespaard maar kinderen staan bij mij ingeschreven) kwam ik boven mijn max vermogensvrije drempel van rond de 21000 euro uit, zelf heb ik hooguit 1000 euro spaargeld
Mijn inkomen was ruim onder de maximale grens
En inderdaad is er naar 2013 gekeken
Peiljaar verleggen is zinloos want zelfde verhaal qua vermogen daar
Maar enorm zuur dat ik hierdoor eigen advocaat a duizenden Euro's moet bekostigen

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-03-2015 om 10:23

hmmm

Ik geloof dat ik zelf dat bedrag zou betalen en er een goede les uit zou trekken.

Dat je op deze manier dit soort zaken in stand houdt weet ik, maar voor 43,95 zou ik me niet in allerlei toestanden storten.
Misschien niet de slimste weg, maar wel de makkelijkste.

Barvaux

Barvaux

07-03-2015 om 11:37

dendy

Die fout had ze de eerste keer al gemaakt...

Dendy

" Misschien niet de slimste weg, maar wel de makkelijkste."
Toch alleen als je dat geld makkelijk kunt missen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-03-2015 om 14:20

Wet Kopen op Afstand

Volgens de Wet Kopen op Afstand heb je veertien dagen bedenktijd waarin je kan afzien van de koop en je het aankoopbedrag terug moet krijgen. https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

Barvaux

Barvaux

07-03-2015 om 14:35

Elisa

Ik denk dat dat alleen voor pakket 1 geldt, ze heeft een abonnement genomen volgens het bedrijf en dan is het niet anders dan de donald duck, die kun je ook niet terugsturen bij het tweede exemplaar.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-03-2015 om 15:53

barveaux en Anneque

Barveaux: "Die fout had ze de eerste keer al gemaakt..."

Wat bedoel je? Ze heeft op papier dat ze geen abbonement meer heeft, dus voor het gemak zou ikzelf dit gewoon betalen.

Anneque: "Toch alleen als je dat geld makkelijk kunt missen."
Daar ben ik maar even vanuit gegaan, aangezien het om een mascara van 43,95 gaat.

Dendy

"...aangezien het om een mascara van 43,95 gaat."

LOL! Dat was me ontgaan.

Barvaux

Barvaux

07-03-2015 om 20:32

Dendy

Ze heeft NU op papier dat ze er NU af kan maar na de tweede betaling. Ik denk dat ze door de eerste te betalen (want daar doelde ik op) een contract is aangegaan. Ze mag blij zijn dat ze er nog weer af kon na levering twee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.