Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Hoe doen jullie het met brengen en halen kinderen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

21-04-2010 om 15:17

Hier

1 dag een deal met de overbuuf. Op maandag breng ik mijn zoon daar heen, op deonderdag komen haar 2 kids hier heen zodat we beide 1 dag geregeld hebben. Op maandag kunnen manlief en ik dus op tijd beginnen een aangezien ik redelijk laat (08.00) weg kan, hoeft manlief geen rekening te houden met de tijden. Op dinsdag ochtend en woensdag hele dag vrij dus geen probleem. Op donderdag begint manlief later zodat hij de kids naar school kan brengen, ik kan helaas op werkdagen niet later beginnen ivm geplande patienten. Op vrijdag brengt manlief zoon ook naar school. Hij is dan wel later thuis, maar ach, als hij ze niet brengt is hij er ook niet op tijd

Na school hebben wij engeltjes.....wij hebben het geluk dat mijn ouders zoonlief op maandag en dinsdag opvangen en op donderdag en vrijdag mijn schoonvader. Op dinsdag blijft hij over, omdat ik dan in de middag begin en het net niet red anders.

Een hoop geregel en gepas, maar als het eenmaal werkt dan werkt het ook goed hier godzijdank, zou niet weten hoe ik het anders moest doen. Wel heb ik (manlief niet) bewust voor een praktijk in mijn woonplaats gekozen. In mijn werk is dat wat makkelijker dan man zijn werk. Ik zat met de gedachte dat ALS er iets met zoonlief zou zijn er tenminste 1 van ons snel bij hem moest zijn.

Dineke69

Dineke69

27-04-2010 om 18:32

Voorschoolse opvang

Op de school van mijn kinderen is een heel fijne voorschoolse opvang.
Vanaf kwart voor 8 kun je daar je kinderen brengen bij een erg lieve juf.
Ze hangen bij aankomst jas en tas alvast bij hun eigen klas.
Ze kunnen in de opvangklas even kleuren oid of nog een broodje eten. Als het tijd is gaan ze met die juf of zelf naar hun klas. Echt perfect geregeld. Het kost 1,10 per keer en je kan gebruik maken wanneer je wilt van deze opvang.

jeltje

jeltje

30-04-2010 om 23:19

Flexibel

Wij hebben ook al heel wat varianten gehad. Ik woon in amsterdam, en werk in Den Haag bij de rijksoverheid (5 kwartier enkele reis van deur tot deur). Hoe graag ik ook in amsterdam zou willen werken, de overstap zal moeilijk worden, want wat ik 'kan' is op mijn niveau eigenlijk alleen maar mogelijk in den haag.

Dus ik ben al jaren geleden een lobby begonnen om telewerken en flexibel werken mogelijk te maken. En met resultaat. Op mijn werk mogen we nu zo'n 8 uur per week thuis werken. Dat kan door 1 hele dag thuis te werken, maar ikzelf gebruik het om flexibiliteit aan de randen van de dag te creëren.

Jongste gaat 4 dagen naar het KDV, oudste gaat 3 dagen naar naar de NSO. Mijn man zorgt één dag voor de kinderen, ik haal mijn zoon één middag uit school. Ik breng zo'n drie keer per week mijn zoon naar school, en ben dan pas tegen 9.45u op mijn werk. Ik vertrek meestal om 17.15u weer, gemiddeld één keer per week werk ik (lang) door, tot een uur of 19.30u, en gemiddeld één keer per week haal ik de kinderen van NSO/KDV, dan moet ik om 16.45u weg. En ik werk officieel 40 uur, 4 keer 9 uur, en 1 keer 4 uur.

Lang verhaal kort: ik kom vaak niet aan mijn uren 'op kantoor', maar werk dan 's avonds nog wat. Ook compenseer ik korte dagen door overwerk op andere dagen. Ook reis ik regelmatig voor mijn werk, en dan maak ik erg lange dagen. Zo werk ik fulltime, in 4,5 dag. De organisatie raakt ook steeds meer gewend aan het loslaten van de 'prikklok', maar gewoon afspraken maken over je verantwoordelijkheden en resultaten. Ik vind dit heerlijk, hoef me nooit meer schuldig te voelen of ik wel aan mijn uren kom, terwijl ik wel veel kan werken, waar ik ook erg van geniet. Dit wil ik zeker zo houden. Deze flexibiliteit maakt ook dat ik makkelijk eens thuis kan werken als er een muziekvoorstelling oid is op school. Pak ik ook gelijk een middagje assisteren bij de overblijf erbij, hebben we dat ook weer gehad.

Man haalt de kinderen meestal uit NSO/KDV, en brengt de kleinste vrijwel altijd naar het KDV, wat makkelijk gaat omdat hij veel thuis werkt. Toen wij beiden ver weg werkten bracht de één en haalde de ander.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.