Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Hoe door deze laatste weken?


Index224

Index224

05-05-2023 om 14:30 Topicstarter

Net gesprek gehad met manager en teamleider omdat ik aangaf niet meer met manager in gesprek te willen. Teamleider erbij als soort bemiddelaar. Had ik eigenlijk geen behoefte in maar werd wel soortvan gedwongen om in gesprek te gaan. Manager zei dat het gesprek volgende week gewoon doorgaat. Het is zijn taak dat soort gesprekken te voeren en ik moet dat gewoon doen zegt hij. Ik heb een contract dus ik moet gewoon met hem gesprek voeren over overdracht enz. Ik heb uiteraard aangegeven waarom ik geen gesprek meer wilde. Hij zei dat hij gewoon kritisch moet kunnen zijn naar mij en dat ik dus niet tegen feedback kan. Ik zei dat ik wel tegen feedback kan maar de manier waarop was niet constructief en hij zei bovendien onwaarheden. Toen zei hij dat hij inderdaad boos werd door mijn houding (ik gaf hem steeds tegenspraak omdat ik het er niet mee eens was). 


Kortom, denk dat ik toch op gesprek zal moeten volgende week. 

ziekmelden
Gr Angela 

Toen ik een stuk jonger was heb ik ook een gesprek gehad met iemand die heel denigrerend naar mij toe was. Na een tijdje was ik het totaal zat. Ik heb hem toen aangesproken door het bij mijzelf te houden. Ik was stik nerveus, maar vond toch dat ik het moest doen. Uiteindelijk kreeg ik bijval van veel mensen om mij heen die blij waren dat ik mij uitsprak, met als gevolg dat de betreffende persoon zich eerst een paar weken niet liet zien en daarna een stuk vriendelijker was.

Bereid je gesprek goed voor, schrijf de punten op die je wil bespreken. Als jij het gevoel hebt dat hij jouw zelfvertrouwen ondermijnd kun je dat uiten door te zeggen:
De manier waarop jij mij aanspreekt op mijn werk helpt mij niet om extra motivatie te vinden. 
Over zijn manier van feedback zou je kunnen aangeven. Als ik op een opbouwende manier feedback krijg, weet ik dat ik daar prima mee om kan gaan. Mocht hij dan doorzagen dat hij vind dat jij geen feedback kunt ontvangen dan kun je aangeven: Dat mag jij vinden.

Kortom, wat vaak goed werkt is iemand aanspreken op gedrag, zonder met de vinger te wijzen, door het persoonlijk te houden.
Zo had mijn ex een prachtige uitspraak tegen zijn manager. Die gaf aan: Ik verwacht van jou dat. Zijn repliek was: Dan zijn jouw verwachtingen te hoog gespannen.

Zie het als een leermoment, je kunt prachtig oefenen om met mensen als je manager om te gaan, terwijl je weet dat jij van deze persoon binnenkort verlost bent.

Ik hoop dat je deze laatste weken toch ook nog kan genieten van je leuke collega's.

‘je kunt niet tegen feedback’ wordt vaak gezegd door mensen die geen feedback kunnen geven en zeker niet zelf iets willen horen. 


Kies voor jezelf. Mathijs, jouw feedback is nodeloos kwetsend en niet opbouwend dus houd dat voor jezelf. Of draag schriftelijk over of bij je teamleider. Informeer hr en teamleider dat manager grensoverschrijdend bezig is. Dat het gesprek dat daarover is gevoerd alleen maar meer bijdraagt aan die onveilige werkomgeving en je daarom kiest voor schriftelijke overdracht.

Vervelend als je zo in een hoek gedrukt wordt, maar het is aan jou om daar uit te blijven. Je hebt al een nieuwe baan, jij hoeft alleen maar te zorgen dat je daar zo gezond en gemotiveerd mogelijk aan begint. Helaas kan dat alleen door Mathijs op afstand te houden en jij bent de enige die daarvoor kan zorgen. 

Fruitijsje schreef op 05-05-2023 om 15:01:

Toen ik een stuk jonger was heb ik ook een gesprek gehad met iemand die heel denigrerend naar mij toe was. Na een tijdje was ik het totaal zat. Ik heb hem toen aangesproken door het bij mijzelf te houden. Ik was stik nerveus, maar vond toch dat ik het moest doen. Uiteindelijk kreeg ik bijval van veel mensen om mij heen die blij waren dat ik mij uitsprak, met als gevolg dat de betreffende persoon zich eerst een paar weken niet liet zien en daarna een stuk vriendelijker was.

Bereid je gesprek goed voor, schrijf de punten op die je wil bespreken. Als jij het gevoel hebt dat hij jouw zelfvertrouwen ondermijnd kun je dat uiten door te zeggen:
De manier waarop jij mij aanspreekt op mijn werk helpt mij niet om extra motivatie te vinden.
Over zijn manier van feedback zou je kunnen aangeven. Als ik op een opbouwende manier feedback krijg, weet ik dat ik daar prima mee om kan gaan. Mocht hij dan doorzagen dat hij vind dat jij geen feedback kunt ontvangen dan kun je aangeven: Dat mag jij vinden.

Kortom, wat vaak goed werkt is iemand aanspreken op gedrag, zonder met de vinger te wijzen, door het persoonlijk te houden.
Zo had mijn ex een prachtige uitspraak tegen zijn manager. Die gaf aan: Ik verwacht van jou dat. Zijn repliek was: Dan zijn jouw verwachtingen te hoog gespannen.

Zie het als een leermoment, je kunt prachtig oefenen om met mensen als je manager om te gaan, terwijl je weet dat jij van deze persoon binnenkort verlost bent.

Ik hoop dat je deze laatste weken toch ook nog kan genieten van je leuke collega's.

Ik zeg in zo'n geval vriendelijk: "Ik hóór het je zeggen."

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.