Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Hoe hiermee om te gaan, werk..

Ik zit met een probleem. Ik werk al 25 jaar in het onderwijs, speciaal onderwijs, ik ben zelf geen leerkracht. nu vind ik dat het laatste jaar echt heel slecht gaat op school. De leerlingen zijn steeds moeilijker, vechten/schelden enz. Echt gezellig is het bijna door de hele school niet meer. Ik heb dit al aangegeven dat ik vind dat hier iets aan gedaan moet worden.
Het probleem is dat ik niet zo goed weet hier verder mee om te gaan. Er komen ouders bij mij klagen. Ik vind dat ze gelijk hebben, maar ik vind dat ik dan weer niet teveel kan zeggen, want ik zit ook met mijn directeur. Invalster gaan weg omdat het niet gaat, directeur wilt ze niet meer. Wat zeg ik tegen ouders die ik best goed ken? Nu wordt er door ib-er en directeur gezegd "ik snap niet dat school een slechte naam heeft". Ik snap dat wel, maar ik kan naar mijn idee niet maken om het te zeggen. Nu komt mijn neefje bij ons op school, vraag ib-er aan mij wat ik ervan vindt, ik zeg "leuk". Maar ik vind het vreselijk, op deze school, waar komt hij terecht. Ook hier weet ik niet mee om te gaan en zit daar iedere dag mee. Maar het kan niet anders.
Tegen mijn collega uit ik mijn zorgen, maar zij vind denk ik dat ik het te negatief zie, in sommige klassen gaat het wel redelijk goed. Mijn kind zou ik hier nooit op school doen, maar kan ik dat zomaar zeggen?
Dus het probleem is wat kan ik wel/niet zeggen?

rutiel

rutiel

31-05-2018 om 12:41

Andere baan?

Kikki, was jij niet al langer op zoek naar een andere baan? Of vergis ik me nu? In elk geval lijkt het me op den duur niet te doen om in een organisatie te werken waar je niet achter staat.
waar heb je precies aangegeven dat er iets aan gedaan moet worden? Was dat in een overleg of functioneringsgesprek? Of "gewoon" tijdens de koffie?