Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

mar-ank

mar-ank

04-05-2009 om 13:55

Hoe kom ik weer aan een (leuke) baan

Toen onze oudste dochter geboren werd ben ik (bewust) gestopt met werken. Dat is nu 10 jaar geleden. Ik heb in de tussentijd een tweede dochter gekregen, en beide zitten nu op de basisschool en worden steeds zelfstandiger. In de tijd dat ik full-time moeder ben heb ik niet stilgezeten. Ik heb een opleiding gevolgd tot vertaler Engels, en ben de afgelopen vier jaar als freelance-vertaler aan het werk. Daarmee verdien ik een paar honderd euro per maand, en het is op zich leuk om te doen. Er zijn alleen een paar nadelen; heel onregelmatig werk (en je weet het meestal pas vlak van te voren, dus lastig plannen) en eenzaam (ik werk thuis). Dus zou ik wel weer eens iets anders willen. Maar wat? En hoe? Het werk wat ik voordat ik moeder werd deed trekt me niet meer (bovendien heb ik er 10 jaar niets aan gedaan).

Ik weet wel ongeveer welke kant ik op zou willen (iets met boeken en geschiedenis, een bibliotheek, archief of museum oid), maar heb totaal geen ervaring in die richting. Mijn grootste wens is om ooit nog (in deeltijd) geschiedenis te gaan studeren (had ik moeten doen toen ik van school kwam, maar ja, iedereen raadde me aan iets te kiezen waar je ook iets mee kon, en toen werd het dus milieukunde). Het liefst zou ik dus een baan vinden die daar een beetje bij aansluit.
Maar hoe kom ik daaraan, zonder opleiding in die richting en zonder ervaring?
Iedereen heeft het altijd over herintredende moeders, en dat het zo belangrijk is om weer aan het werk te gaan. Maar ik weet gewoon niet zo goed waar ik moet beginnen, en waar ik eventueel hulp erbij kan krijgen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mopperkont

mopperkont

12-05-2009 om 15:26

Misschien gewoon vragen

Wanneer je een leuke vacature ziet kun je misschien aan het betreffende bedrijf vragen wat je nog zou moeten doen of kunnen om in aanmerking te komen. Dan kom je er vanzelf achter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.