Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Hoe solliciteer je tegenwoordig?


Kersje schreef op 14-05-2023 om 19:50:

[..]

Denk dat dit heel erg afhangt van het bedrijf en de branche waarin je solliciteert en er niet 1 standaard benadering is.

Precies. En van de functie. En van het medium waarop geworven wordt ook! Van iemand die ergens solliciteert als servicemedewerker in de zorg verwacht een werkgever wat anders dan van iemand die als managementondersteuner of afdelingshoofd solliciteert. En als er via social media geworven wordt, is vaak een appje al voldoende om je belangstelling door te geven. Ook modern: een ‘pitch’ filmpje opsturen! Ik zou dat vreselijk vinden, maar de jongere sollicitant heeft waarschijnlijk al wel ervaring met vlogs en zal er zijn of haar hand niet voor omdraaien…

Ik, managementondersteuner, heb een half jaar geleden mijn baan veroverd met een goed cv en een leuke, oprechte motivatiebrief. Wat ik weet van vorige en huidige baan is dat er wordt gesorteerd obv cv, dan valt er al een heleboel af. Van de mensen waarvan het cv voldoet wordt gekeken naar de brief. Dan vallen er vaak nog wel wat af. En obv de indruk uit de brief worden mensen dan uitgenodigd voor een gesprek. In  het geval er genoeg kandidaten zijn natuurlijk. Anders wordt de lat wat lager gelegd. Als alleen een cv genoeg is staat dat vaak in de advertentie.

In het geval van Fourtyfour zou ik bellen, want schrijven op een functie zonder functie-eisen lijkt mij enorm lastig. Dus ik zou zeker vragen waar ze naar op zoek zijn, en misschien een beetje vertellen wie je bent en wat je hebt gedaan zodat je kunt kijken of dat een beetje matcht. En hoe ze je sollicitatie het liefst ontvangen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.