Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Drea

Drea

26-01-2010 om 16:18

Hoeveel uur werken jullie?

Ik ben benieuwd hoeveel uur jullie werken. Ik wil graag 32 of 36 uur werken, maar iedereen verklaard me voor gek. Blijkbaar omdat ik kinderen heb. Maar ik wil nu graag na al die jaren voor de kinderen en huishouden zorgen die laatste uitbesteden en de zorg voor kinderen samen met mijn partner delen. Hoe doen jullie dat? En hoeveel werkt jullie partner (als je die hebt)?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Didi - gezonde kinderen

Didi stipt een goed punt aan: zolang de kinderen gezond zijn kan er veel. Ik werk 24 uur per week, man 40 maar we hebben wel een zoon van 6 met downsyndroom. Dit heeft tot gevolg dat op mijn vrije dagen veel tijd toch gaat zitten in bezoekjes aan allerlei doktoren en allerlei dingetjes regelen. Ook is opvang niet altijd vanzelfsprekend. Dit alles maakt dat de combinatie wel steeds zwaarder lijkt te worden. Overigens is het een fantastische knul hoor!

Dirkje

Dirkje

28-01-2010 om 22:21

Hier ook allerlei varianten gedaan

Full time blijven werken na de geboorten van de oudste twee. Daarna een overstap gemaakt naar een ander soort werk, waar minder full time banen zijn. Daar eerst 28 uur gewerkt. Omdat ik per se een baan in mijn woonomgeving wilde hebben, ben ik met mijn volgende baan eerst akkoord gegaan met 20 uur. Dat vond ik veel te weinig. Ik heb geluk gehad en heb mijn baan na een jaar kunnen uitbreiden tot 24 uur (op drie dagen) en na nog weer een aantal jaren tot 32 uur (vier volle dagen). Ondertussen hebben we drie kinderen.
We hebben de kinderopvang goed geregeld en dat geeft veel rust. We hebben 3,5 halve dag oppassen in huis en dat betekent dat wij niet op stel en sprong iets hoeven te regelen als een van de kinderen ziek is. In mijn werk zou dat trouwens doorgaans wel kunnen.
Ik vind 32 uur werken geweldig. Mijn man werkt full time, maar in zijn situatie betekent dit veel meer dan 40 uur gemiddeld. Wat ik wel lastig vind is dat er een grote druk ligt op die ene vrije dag: de dingen als doktersafspraken, tandarts, orthodontist, bepaalde boodschappen enzo, ze moeten als het even kan allemaal op die dag. Dat geeft me voor die vrije dag wel een beetje een gejaagd gevoel. Ik zoek nog naar een oplossing daarvoor .
Groet,
Dirkje

Allebei vier dagen

Allebei ambtenaren met flexibele werkgevers en de mogelijkheid om extra verlof te kopen (ik heb op jaarbasis 320 uur verlof, 10 werkweken dus). Drie dagen BSO, inclusief vakantieopvang en vijf uur huishoudelijke hulp per week.
Een deel van het verlof gaat op aan gesprekken voor en over onze zorgenzoon en als het teveel wordt werk ik een paar ochtenden op mijn wekelijkse vrije dag en laat ik (mijn deel van) het huishouden voor wat het is.

Officieel 36 uur

In de praktijk veel meer. 36 uur op kantoor (do-middag vrij), daarnaast thuis in de avond/het weekend 5-10 uur.
Geen partner, wel 3 kinderen in basisschoolleeftijd die 4 dagen naar de BSO gaan.
Ik ben nog op zoek naar een huishoudelijke hulp - nu moet dat allemaal in het weekend gebeuren....
Na mijn echtscheiding heb ik me lang schuldig gevoeld dat ik nu fulltime werk en de kinderen naar de BSO moeten. In de praktijk hebben zij er gelukkig geen enkel probleem mee, ze weten niet beter en zijn gelukkig zelden ziek. Sociale contacten schieten er wel bij in. De paar vrije uurtjes die ik heb breng ik liever met mijn gezin door.

Marleen

Marleen

30-01-2010 om 21:49

Wisselend

Ik werk ongeveer 26 uur, maar dat kan meer en minder zijn. Ik ben zelfstandige, werk op ma. di. en wo. onder schooltijd, en op do. en vr. kan ik de hele dag werken. Maar ik kan mijn eigen tijd indelen, dus ga ook tussendoor naar de fysio of zo. Mijn zoon trekt het niet om naar de nso te gaan, dus ik kan alleen hele dagen werken als zijn vader hem ophaalt. Het valt me op dat de meesten veel werken, blijkbaar meer dan het landelijk gemiddelde. Knap vind ik, maar inderdaad, je kind moet het aankunnen. En jijzelf ook. Ik werkte zonder kind ook niet fulltime. Groetjes, Marleen

kaatje43

kaatje43

01-02-2010 om 10:40

Ik werk 20 uur verdeeld over 3 dagen. Ik zou niet meer willen. Ik heb een heel flexibele werkgever. Ik neem vrij wanneer ik wil. Of ik ruil met dagen als het beter uitkomt. Daar staat tegenover dat ik dat dan ook doe als mijn werkgever het van mij vraagt. Als ik een uur later wil beginnen is het ook nooit een probleem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.