Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

rozenstruikje

rozenstruikje

24-04-2010 om 15:51

Hoeveel vakantiedagen per jaar hebben jullie?

Bij mij op het werk (onderwijs, maar ik heb geen onderwijsfunctie) heb ik 5,5 werkweken vakantie per kalenderjaar, en nog een aantal feestdagen die ik krijg van de baas (kerst en zo).
Nu is het op mijn werk heel erg de gewoonte dat je meer uren werkt dan je contract en dat je dus elke week vakantie-uren spaart. Zo komt bijna iedereen wel aan 11 weken vakantie per jaar.
Ik zit nu heel erg in dubio of ik ook op die manier zal gaan sparen voor extra vakantie. Op zich vind ik 5,5 week voldoende. Ik heb geen behoefte aan heel vaak op reis gaan, ook geen geld voor. Maar alle schoolvakanties vrij, dat lijkt me toch wel wat, gewoon om ook eens lekker thuis te zijn. Ik voel me ook een beetje zielig als weer vrijwel iedereen vrij heeft en ik een week in mijn eentje zit. Mijn dochter vindt het vast ook geweldig omdat ze dan niet hele dagen naar de NSO hoeft in de vakanties.
Ik zou dan mijn contract een paar uur terug laten zetten maar een gelijk aantal uren blijven werken want nog meer uren werken in een week is niet haalbaar voor mij.
Ik ga dan natuurlijk minder verdienen per maand. Maar zijn er verder nog nadelen, bijvoorbeeld met pensioen of WW? Ik zou het niet weten, jullie?

Rozenstruikje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

24-04-2010 om 16:52

je pensioen is op basis van je contract uren dus dat wordt dan minder. Kun je ook vakantiedagen kopen bij jullie? dan zou je es uit moeten rekenen wat dat kost. Wellicht per saldo goedkoper dan je contract terug laten zetten. Weet je? het werkt in alles door. Als je minder verdient dan krijg je missch ook weer meer terug van de NSO, dat is dan missch weer voordelig.....
Het is een lastige rekensom.
Hoeveel uren werk je nu?

rozenstruikje

rozenstruikje

24-04-2010 om 17:25

Angel3

Ik werk nu 32,5 uur per week en dat is ook mijn contract. Dus nu werk ik evenveel uren als waarvoor ik salaris krijg.
En vakantiedagen kopen, geen idee of dat kan. Ik zal het eens navragen. Moet ook maar eens gaan navragen hoeveel uur exact mijn contract dan terug zou moeten om op bijvoorbeeld 11 weken vakantie uit te komen. Wellicht kunnen ze bij personeelszaken dat heel handig uit de PC halen
En inderdaad, dan krijg ik misschien weer meer kinderopvangtoeslag!

En wat ik ook net nog had bedacht: was van plan binnenkort, als de strippenkaarten eruit gaan, een jaarabonnement OV te nemen maar als ik dan 11 weken per jaar niet reis, dan is dat wellicht niet zo voordelig.

Rozenstruikje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.