Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kari1

Kari1

25-01-2011 om 19:59

Hulp gevraagd bij opzeg-brief

Een vriendin van ons gaat weg bij haar bedrijf, en dat loopt allemaal niet soepel en met wrijving tussen haar en de leidinggevenden. Ze wil per 1 maart weg zijn, heeft 1 maand opzegtermijn in haar contract dus moet ze voor 1 februari formeel opzeggen.
Ze is geen Nederlandse en werkt hier pas een aantal jaar, haar Nederlands is best goed maar ze wil zeker weten dat ze deze situatie geen fouten maakt. Het mag heel kort, het gaat vooral om een goede en waterdichte juridische afhandeling. Nu heb ik zelf weinig ervaring met opzegtrajecten (al eeuwig bij dezelfde baas), dus graag meedenkers gevraagd.
Is dit iets: "Hierbij deel ik u mee dat ik met inachtneming van de overeengekomen opzegtermijn van 1 maand mijn arbeidscontract per 1 maart 2011 wens te beëindigen." En dan gericht aan het bedrijf, t.a.v. afdeling personeelszaken, afschrift naar de leidinggevende.
Moet er iets bij? Moet er iets anders? Graag tips!
Kari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

25-01-2011 om 20:04

Voorbeeld

Eigen naam
Straatnaam
Postcode en woonplaats
Eventueel telefoonnummer
Eventueel e-mailadres

Plaats
Datum

Naam werkgever
Adres/postbus
Postcode en plaats

Betreft: beëindiging arbeidsovereenkomst

Geachte heer/mevrouw [indien bekend naam personeelsfunctionaris],

Met deze brief deel ik u mee dat ik mijn arbeidsovereenkomst met [naam bedrijf] per de eerst mogelijke datum wil beëindigen. Dit met inachtneming van de [wettelijke of contractuele] opzegtermijn van [aantal invullen] maanden.

Dit betekent dat ik per [datum invullen] uit dienst treed.

Ik ontvang graag binnen 14 dagen een bevestiging van ontvangst van deze brief met daarin verdere specificaties over de beëindiging, zoals de datum, uitbetaling van vakantiedagen [eventueel dertiende maand of winstdeling] enzovoort.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam]
[Uw handtekening]
http://www.plusonline.nl/geldenrecht/voorbeeldbrieven/artikel/770/ontslag-nemen-gebruik-onze-gratis-voorbeeldbrief

Kari1

Kari1

25-01-2011 om 21:20

Fijn!

dank je Sancy. Ook hier is google dus weer je vriend. Ik zat er niet ver naast maar een tikje officiëler is natuurlijk nog beter.
Kari

Sancy

Sancy

25-01-2011 om 21:36

Met name

het verzoek om schriftelijke bevestiging is wel belangrijk

Kari1

Kari1

26-01-2011 om 08:11

Ja, zeker

en ook die van die vakantiedagen had ik niet bedacht. Ik heb het haar al doorgemaild, gaat goedkomen!
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.