Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Maan dag

Maan dag

08-12-2019 om 11:24

Huurtoeslag

Ik ontvang huurtoeslag. Nu wordt mijn zoon in november 2020 23 jaar. Betekent dit nou dat zijn hele inkomen in 2020 wordt meegeteld en dat er dus geen vrijstelling tot een bepaald bedrag? Of gaat dit pas in na november? Ik Google me sus maar kom er niet uit.

Flavia

Flavia

08-12-2019 om 11:57

Peildatum

Belangrijkste is zijn leeftijd op 1 januari, als dit dan nog geen 23 is telt maar een beperkt deel van zijn inkomen mee net als nu, is hij op 1 januari 23 of ouder telt zijn hele inkomen mee.
Dat hij in mei of november 23 wordt maakt niet uit voor de berekening, alleen zijn leeftijd op 1 januari is van belang.

Maan dag

Maan dag

08-12-2019 om 12:28

Flavida

Dank voor je bericht. Zoiets heb ik ergens anders ook gelezen maar ik twijfelde. Want in andere gevallen, bv samenwonen halverwege het jaar, ineens meer inkomen en boven de grens uitkomen betekend wel dat ze dit over het hele jaar berekenen en je dus voor een heel jaar huurtoeslag moet terugbetalen.

Flavia

Flavia

08-12-2019 om 13:51

Andere omstandigheden

Die dingen die je nu noemt zijn wezenlijk anders.
De bewonerssamenstelling veranderd, het inkomen verandert, dat is bij jou niet het geval.

Let op, je moet wel zijn hele inkomen (naast studie) opgeven, dan houden zij rekening met de vrijstelling die tot 1 januari 2021 voor jullie geldt.

Maan dag

Maan dag

08-12-2019 om 14:10

Soms

Zie ik de bomen door het bos niet meer. Het zal voor veel mensen makkelijk zijn maar ik merk dat ik het lastig vind. Dank je wel voor je reactie. Het inkomen varieert maar zal dan moeten uitrekenen op basis van het afgelopen jaar wat zijn inkomsten voor 2020 zijn. Naast zijn werk komt er ook nog een stagevergoeding bij.

Flavia

Flavia

08-12-2019 om 18:26

Ruim nemen

Neem zijn inkomen dan ruim, dan krijg je op dat moment minder toeslag maar na het jaar nog een nabetaling van het deel dat je te weinig hebt gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.