Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Asa Torell

Asa Torell

08-05-2012 om 16:24

Huwelijkse voorwaarden

Ik heb een paar vragen over huwelijkse voorwaarden, hopelijk weet iemand dit:
Is het zinvol om te shoppen voor een goedkope notaris? Het lijkt me wel, in het geval van een standaard keuze voor de voorwaarden. Maar ik zie er wat tegenop omdat het testament en samenlevingscontract al wel bij een bepaald kantoor zijn opgesteld. Is het meenemen van deze dingen (hopelijk hoeft er geen nieuw testament gemaakt te worden) naar een ander kantoor veel gedoe?
En wat we zouden willen is waarschijnlijk het volgende - dit doen we nu ook al: de goederen, vermogens etc die we bezitten blijven ongedeeld. De inkomsten die we verwerven worden gelijk verdeeld over beide partners, die dus evenveel 'zakgeld' overhouden. Dit gaan we na door elk jaar te verrekenen. Iemand die toevallig al weet of dit een standaard-hv-model is en zoja welke? En moeten we nog iets expliciets doen om aan te geven dat de huidige gezamenlijke rekening 50/50 in bezit is? En wat doen we met inkomsten uit vermogen? (die rekenen we nu niet mee).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

08-05-2012 om 19:20

Kan

andere notaris is geen probleem. Onze oude testamenet notaris zit erg ver weg. Nu met huwelijkse voorwaarden ed hebben we een ander genomen.
Wat wij hebben gedaan is de goederen die we hebben ongedeeld op een paar uitzonderingen na. Paar grote stukken die door onszelf ingebracht zijn bijv motor van man, paar sieraden van mij. Die hebben we apart op een lijst gezet zodat die niet onder gezamenlijke dinges vallen.
Dat verrekenen doen wij dan weer niet. We hebben wel harde afspraken over bedrijf van man bij scheiding. Daar was het ons om te doen de huwelijkse voorwaarden,. De gewone dagelijkse dingen zijn minder relevant en verrekenen we verder niet. De andere vragen die je hebt weet ik helaas niet.

Amsterdams verrekeningsbeding

Wat jij beschrijft zijn HW met het AVB.
Daar komt dan een lijst bij van privé-goederen.
over die en/of rekening zou ik me niet druk maken, maar ook dat kan je ergens vermelden. het is bij mijn weten vanzelfsprekend dat die gedeeld is als hij op 2 namen staat. Je hebt privé vermogens en een gezamenlijke rekening. No sweat. Wordt bij huiseigenaren zelfs dringend aangeraden omdat anders het huis door 1 persoon wordt betaald.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.