Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Hypotheek (lening) voor huis in het buitenland

Dag allemaal
Ik denk dat zoiets mogelijk moet zijn maar ik vraag me af waar te beginnen.
Ik huur in Nederland een huis en na veel wikken en wegen heb ik besloten om hier in NL geen huis te kopen. De markt is te duur: wat ik leuk zou vinden is boven de drie ton, en mijn hoogste mogelijk hypotheek zit rondom de twee ton. Ik heb eigen geld uit het verkoop van een huis met mijn ex. Van dat geld wil ik een huis in Frankrijk kopen, voor mijn oude dag en voor de vakantie. De streek wat ik op het oog heb en waar ik al jaren op vakantie ga is niet duur (Auvergne) en ik zou zonder lening een huis kunnen kopen, net aan. Echter denk ik aan een lening van rond 40000€ (Max.) zodat ik eventueel wat werkzaamheden mee financieer. Heeft iemand ervaring met zoiets vanuit NL? Een Franse bank waar ik ging vragen weigerde, omdat mijn salaris in Nederland op een NL bankrekening terecht komt. Zou een NL bank zo’n lening verstrekken?
Sinilind

Vriendin

Vriendin

31-12-2017 om 20:53

Belgie

Mijn vriend heeft net een appartement gekocht in België. Hem is verteld dat een Nederlandse bank geen hypotheek geeft voor een huis in België. Hij heeft een advieskantoor in Nederland en een hypotheekadviseur in België in de arm genomen en heeft probleemloos een hypotheek in België gekregen. Voorwaarde was wel een Belgische bankrekening maar dat was zo geregeld. Daar komt zijn salaris op binnen en wordt de hypotheekaflossing van betaald.
Ik gok dat het in Frankrijk ook zo werkt dus misschien bij nog een Franse bank vragen?
En anders ook zo'n bemiddelingskantoor zoeken. Het was duur maar iedere cent waard vond mijn vriend. Die rekening valt trouwens onder van de belasting aftrekbare kosten.

wimb

wimb

01-01-2018 om 11:23

Nederlanders die in Frankrijk

Kijk eens op de sites van Nederlanders die in Frankrijk wonen bijvoorbeeld :
https://infofrankrijk.com/
https://www.nederlanders.fr/
en zoek op hypotheek. Gegarandeerd enkele uren leesplezier.
Bonne année en de groeten uit de Ardèche
wimb

Niki73

Niki73

17-01-2018 om 11:33

Ter plekke

Een collega van mij heeft een huis in Portugal met een Portugese hypotheek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.