Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

even anno

even anno

19-11-2009 om 12:36

Hypotheek moet passeren, met restschuld, hoe los ik dit op

hallo,

Binnenkort moet mijn hypotheek passeren ivm verkoop woning.
Omdat we het huis niet met winst verkocht hebben blijven we met een restschuld achter.
Hoe moet ik dit vantevoren regelen.
We gaan uit elkaar, ik krijg waarsch. aanvullende bijstand.
Wie wil mij nou geld lenen.
We hebben nog meer schulden, dus ik vraag me af of het mogelijk is om te lenen.
Help wat moet ik doen?
Wie heeft dit meegemaakt, of ervaring hiermee.
Graag uw reactie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

19-11-2009 om 15:06

Het eerste

dat in mij opkomt is: bij scheiding wordt de restschuld (als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent) verdeeld tussen jullie beiden. Tot die tijd is het een gezamenlijke schuld waarbij je ieder hoofdelijk voor het geheel aansprakelijk bent. Jullie zullen dus samen een oplossing moeten bedenken.
Van hypotheken heb ik geen verstand. Ik zou denk ik met de hypotheekverstrekker een betalingsregeling treffen. Heb je al eens geïnformeerd?

amk

amk

19-11-2009 om 22:52

De hypotheeknemer

want daar blijf je die restschuld houden. Die lening heb je al dat is je hypotheek. Je lost alleen de lening niet helemaal af door de verkoop van het huis.

Je hoeft er dus geen nieuwe lening voor te zoeken om dat gat te dichten. Wel een nieuwe betalingsregeling.
Het is wel slim om daarover nu al contact op te nemen met de hypotheeknemer. Zodat die regeling op papier gezet kan gaan worden.

Wat er ook geregeld moet worden, en dat gaat lastiger worden, is deze schuld verdeeld te krijgen mbt de hoofdelijke aansprakelijkheid. Voor de hypotheeknemer is het namelijk veel gunstiger om op 2 paarden te wedden die het totale bedrag moeten ophoesten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.