Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kareltje

Kareltje

30-10-2019 om 15:24

Iemand anders ingeschreven op jouw adres

Mijn zoon (19) huurt een studio in een studentenstad. Heeft een eigen voordeur, badkamer en keuken en heeft (ook vanwege de hoogte van de huur) recht op huurtoeslag.
Bij het aanvragen van de huurtoeslag afgelopen maandag (het duurde even totdat de gemeente de GBA had aangepast) kreeg hij de melding dat er iemand anders in zijn studio staat ingeschreven.
De studio (het zijn er een hele hoop in een oud kantoorgebouw) is echter nog nooit bewoond geweest tot nu.
Mijn zoon heeft contact gehad met de belastingdienst: boodschap daar: er is op dit moment niemand die je kan helpen, je wordt binnen 5 werkdagen teruggebeld.
Inmiddels is er ook een mail gestuurd naar de betreffende gemeente.

Iemand advies? Is dit een situatie die redelijk snel kan worden opgelost? Of wordt dit een situatie van lange adem en dus lang voorschieten van de volledige huur?

juf Ank

juf Ank

30-10-2019 om 19:52

Volgens mij moet je dan een adresonderzoek laten doen bij de gemeente. Zoon zal zijn huurcontract moeten kunnen laten zien om aan te tonen dat hij daar woont en er alleen woont. Adresonderzoek kan 6 weken duren. Hij kan het bespoedigen als hij weet wie er ingeschreven staat door die gegevens te verstrekken.
Als hij de persoon kent zou ik adviseren ook contact met diegene o[p te nemen met het verzoek zich uit te schrijven.

Adresonderzoek?

Kan. Kan ook even duren, maar misschien wel een weg te gaan. Vermoedelijk staat de oude eigenaar van het kantoorpand nog op het adres van alle studio's. Of de eigenaar die het voor de bouw overgenomen heeft. Zoiets.

V@@s

V@@s

30-10-2019 om 21:29

kantoorgebouw met allemaal nieuwe studio's?

en nieuwe adressen? Waarschijnlijk is er gewoon een foutje gemaakt, en staat er iemand nu verkeerd ingeschreven.

Er is een update

Gisteren heeft mijn zoon contact gehad met de gemeente. De gemeente gaat nu contact opnemen met de persoon die op zijn adres staat ingeschreven. Mocht hij/zij niet willen meewerken dan volgt er idd een adresonderzoek.

@V@@s, we hopen idd dat jouw suggestie het geval is. Het zijn allemaal nieuwe adressen.

Overigens heeft mijn zoon ook een mail gestuurd aan de eigenaar van het gebouw. Misschien willen zij contact leggen met degene die ingeschreven staat. Hopelijk heeft hij/zij ergens een tikfout gemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.