Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ida

Ida

02-03-2020 om 21:32

Ik word 'dom' naast mijn pittige college

Sinds 1,5 jaar werk ik in een leuk team maar vooral samen met 1 collega. En heel leuke vrouw en we hebben een hoop lol. Zij werkt al veel langer bij dit bedrijf en kent het goed. Ze is ook goed in haar werk. Ik ook, we hebben beiden onze sterke kanten.
Toch heb ik vaak het gevoel dat zij vooral het voortouw neemt en ik er wat achteraan hobbel. Zij bepaalt ook de route die we gaan. Op zich prima (want ze doet dat goed en dat zou ik niet kunnen verbeteren) maar ik merk dat ik er lui van word. En dat ik er ook geen energie van krijg.
Hoe zou ik dit om kunnen draaien?

Verdelen

Stel voor om wat taken te verdelen, met het oog op efficiƫntie, trek dan vooral iets naar jou toe waar jij goed in bent en sloof je vervolgens uit!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-03-2020 om 22:09

Precies

Bedacht hetzelfde. Ik zit een beetje in een omgekeerde situatie. Ik doe dit werk al heel lang heb sinds een tijdje een nieuwe collega die vrij nieuw in het werkveld is. Ik laat hem bepaalde afgeronde klusjes doen. Dat ontzorgt mij heel erg en geeft hem de kans om zich bepaalde aspecten van het werkveld eigen te maken.

Het is ook een beetje onzinnig om altijd als een soort Siamese tweeling op te treden.

Watervrouw

Watervrouw

02-03-2020 om 22:11

Betrek haar hier in

Vraag haar om je te helpen en te steunen nadat je hebt uitgelegd. Maak een plan. Zo worden jullie een sterk team.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.