Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

100%mama

100%mama

09-05-2011 om 15:18

"inzage" opvragen opgenomen gesprek

Eind vorig jaar ben ik telefonisch benaderd door een marketing bureau in opdracht van Flexifront (Courlux Int.) met de vraag of ik belangstelling had om nieuwe scheermesjes uit te proberen tegen een betaling vn 3,50. Het zou hier gaan om dames mesjes. Ik ben hier toen op in gegaan (vraag mj niet waarom!) en wat bleek, na een aantal weken ontving ik....heren mesjes. Omdat dit niet de bedoeling was heb ik deze, comform de regels in het bijgevogde schrijven, retour gezonden. In maart kreeg ik een incasso thuis via Alektrum incasso. Hierin stond vermeld dat ik "kennelijk geen gebruik wilde maken om het bedrag in den minne te schikken" en dat ik 62,50 binnen 3 dagen moest voldoen anders zou er een gerechtelijke procedure worden gestart. Ik heb hierop een mail verzonden met darin de vraag hoe zijn tot de conclusie zijn gekomen dat ik klaar blijkelijk niet in den minne wilde schikken aangezien dit hun eeste schrijven hierover was en ik volgens de regels de zending retour heb gestuurd. Ik sla mijzelf nu voor het oofd dat niet aangetekend te hebben gedaan, maar tja, 3,50 tegen over 7,50.......Beetje bizar. Goed, ik krijg dus een e-mail nu retour dat de firma nimmer de mesjes heeft ontvangen, maar dat ze wel een deel van de incasso kosten willen terug draaien en nu zou ik 25,50 moeten betalen, want anders.....

Nu, ik ben eens gaan Googlen en kom bijvoorbeeld op de site van Kassa terecht, een klachten niet normaal meer en allemaal soort gelijke gevallen. In mijn optiek klopt er dus administratief geen bal van dit bedrijf en wil dus nu eigenlijk ook het gesprek opvagen. Betalen wil ik zeker niet en zeg dus eigenlijk, laat het maar voorkomen dan. Hoe sterk sta ik dan, is dit verstandig of moet ik mee gaan in de, naar mijn mening oplichting van het bedrijf. Wat zouden jullie adviseren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Incasso

Incasso

09-05-2011 om 20:55

Nee joh

Nee joh, dat moet je niet betalen hoor. Je ontvangt nog een paar brieven en daarna hoor je er nooit meer wat van. Dat soort bedrijven probeert je gewoon te intimideren. Ze gaan echt niet naar de rechter voor 25 euro hoor!

Niet op reageren

laat ze het maar voor laten komen bij de kantonrechter, dat doen ze nm toch niet omdat ze weten dat ze dit verliezen en zijn ze nog meer geld kwijt. het is gewoon intimidatie, ze proberen je te dreigen dat je toch geld overmaakt. bovendien als ze je toch dagvaarden, dan zou ik me ook niet druk maken, dan zet je gewoon een verweer op papier, je hebt geen advocaat nodig bij de sector kanton, en geen enkele rechter die niet aan jouw kant zou gaan staan

succes

100%mama

100%mama

10-05-2011 om 08:36

Pfoe

jullie geven gelukkig geruststelling!

Ik reageer dus gewoon niet meer, hoef ik trouwens ook nietomdat ik al in mail heb aangegeven het evntueel voor te laten komen, maar onbewust zit het mij dan toch niet lekker, maar jullie hebben gelijk.....dat is de intimidatie die er voor zorgt dat mensen toch maar betalen....Thanks!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.