Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Muizemeis

Muizemeis

14-05-2011 om 13:56

Kan hij dit doen? [alimentatie]

Ik ben gescheiden, en heb tot half april in het gezamelijke huis gewoond. Sinds eind maart heb ik een eigen woning en een uitkering toegewezen gekregen. Volgens de sociale dienst zou ex voor die 10 dagen in maart ook alimentatie moeten betalen. Ex zegt dat hij dat niet doet, want ik heb de twee weken in april nl in het huis nog gewoond en daarvoor heb ik niets hoeven te betalen ondanks dat ik inkomen had(lees bijstandsuitkering minus alimentatie) dus dat ik die periode nog op zijn zak geteerd heb. Vanaf 1 mei heb ik alimenatie gekregen over mei. Maar heeft hij daar gelijk in, zou hij dat geld bij mij kunnen vorderen, hij zegt van wel maar kan net zo goed bluf zijn.
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

14-05-2011 om 14:40

April

Volgens mij heeft hij wel gelijk. Ondanks dat je wel je eigen woning had op dat moment, leefden jullie onder 1 dak waardoor hij op die manier aan zijn onderhoudsplicht voldeed. Dan zou hij wel de helft van april moeten betalen, als je tot half april hebt samengewoond.

Muizemeis

Muizemeis

14-05-2011 om 23:10

Vic

Dat dacht ik al maar omdat hij ook nog weleens bluft vroeg ik het me af
Muizemeis

Vic

Vic

14-05-2011 om 23:19

Overigens

Als je gezeur in de toekomst wilt voorkomen kun je misschien ook wel vragen of alimentatiebetalingen via de sociale dienst kunnen gaan. Ik weet niet wat gebruikelijk is, maar ik ken mensen die dat zo doen.

Muizemeis

Muizemeis

15-05-2011 om 19:51

Vic

Ik wilde ook graag dat het via de sociale dienst ging maar ik begreep van een gesprek met hun dat dat nu niet meer kan. Helaas want ik verwacht nog wel een hoop gedonder met hem.
Muizemeis

Muizemeis

Muizemeis

16-05-2011 om 19:58

Single lady

Op dat moment waren we officieel nog niet gescheiden.
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.