Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ella2007

Ella2007

07-07-2010 om 15:56

Keuze stay or go?

Ik kan hopelijk binnenkort een keuze maken tussen een nieuwe baan die me ontzettend leuk lijkt (ik ga enorm veel leren op een vakgebied wat ik erg interessant vind), maar voor minder uren (vind ik niet heel erg) en minder salaris dan mijn huidige baan. Van mijn huidige werkgever heb ik ook net een aanbod gehad om een nieuw project te gaan trekken, waarbij ik zelfs financieel op vooruit kan gaan. Ik sta enorm in dubio: vertrekken voor minder geld is toch een stap terug (en ik sta al een tijd op dezelfde trede.......), maar ik wil ook niet te zwaar onderhandelen omdat de baan me echt heel leuk lijkt. Verder vooruitgang bij de nieuwe baan zit er CAO technisch niet in financieel gezien. Bij mijn huidge baan biedt dit project me wel weer wat uitdaging, maar het is het toch niet helemaal voor me, en uiteindelijk wil ik toch wel wat anders. Afwegingen dus: wat zouden jullie doen ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lennest

lennest

08-07-2010 om 17:04

Ga voor de nieuwe baan!

Je zegt 't zelf al: uiteindelijk wil ik toch iets anders. NU heb je de kans, waarom pak je die niet?

Ella2007

Ella2007

09-07-2010 om 09:54

Waarom niet?

Ik twijfel omdat de nieuwe baan een financiele stagnatie of teruggang is. Ik sta al 5 jaar op hetzelfde salaris (eind periodiek) en dit is nog minder. Maar wel leuker (denk ik).....Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat ik toch wel weg wil....overwegingen, overwegingen.

Is verder zoeken een optie?

Of zit je misschien in een vakgebied waar de salarissen overal laag zijn?

Lou

Lou

09-07-2010 om 10:12

De informatie is (begrijpelijk hoor) nogal summier, maar lees je eerste bericht nog eens na. Je kunt op basis van die zinnen denk ik niet anders concluderen dan dat je "uiteindelijk toch wat anders" wil en dat de nieuwe baan je "ontzettend leuk" lijkt. Enige slag om de arm zijn de financiën. Volgende vraag moet dan ook zijn: hoe belangrijk is het salars op dit moment? Blijven de rekeningen verontrustend lang liggen of eet je er geen hap minder om?

Bedenk je verder dat als je overstapt, je dat niet noodzakelijkerwijs voor de komende tien jaar doet. Vanuit je nieuwe, ontzettend leuke maar minder betaalde baan, kun je altijd weer verder solliciteren. Wie weet wat er nog meer op je pad komt. Denk nu alleen aan nu. Ik zeg: go

Niet doen

Als je op deze manier een vraag hier neerzet, dan wil je het niet om de juiste redenen en zoek je bij ons bevestiging van je eigen externe redenen. Dus, je denkt dat het beter is om het te doen maar eigenlijk zitten er zoveel haken en ogen aan dat jouw intuïtie nee zegt. En nu vraag je ons om je intuïtie te remmen en je objectieve rationele redenen te ondersteunen.

Als je het om de goede redenen zou willen had je onze bevestiging niet nodig.

Ik schrijf dit allemaal een beetje prikkelend op, maar ik heb net zelf een vergelijkbare ervaring gehad. Ik heb hier laten weten dat ik tussen twee banen kon kiezen. Maar weet je, die paar regels die je hier hebt om een baan te omschrijven zijn nooit voldoende om echt de beslissing uit handen te geven aan andere forummers. En dan is het ook nog eens zo dat je zelf de woorden kiest en zelf dus al een lading in de omschrijving legt.

Iedereen was het roerend met me eens dat ik baan 1 moest kiezen.... ik helemaal blij. Tot ik me realiseerde dat ik het op zo'n manier had geformuleerd dat baan 2 al bij voorbaat een suffe flutbaan was. Gewoon door mijn woordkeus.

Jij hebt nu het blijven bij je huidige baan en het verder zoeken naar een baan die ook kwa salaris een goeie fit geeft, al dan niet bij een andere werkgever, helemaal niet als reële optie weergegeven. Je zegt gewoon alles of niets. De dood of de gladiolen. En daar reageren de mensen hier dan weer op....

Even een momentje comtemplatie, da's dus mijn advies. En excuses als ik het wat sterk opschrijf, voor wat het waard is.... ik denk dat je in allebei de banen wat van je gading zult kunnen vinden....

Ella2007

Ella2007

11-07-2010 om 14:58

Ik doe het niet

Heb besloten toch niet nieuwe baan te doen. Wat Rode Beuk zegt is waar: daar ben ik na een gesprek met nwe werkgever wel achter. Het gras leek groener maar is dat niet. Nu weer even mezelf oppeppen om huidige baan weer in positief daglicht te blijven zien (tot er een nieuwe kans komt...)..Kost wel energie !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.