Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kiezen tussen twee banen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

31-03-2010 om 16:05

En, wat ga je doen?

Ik zou trouwens kiezen voor 1, zoals zovelen. 2 lijkt me te saai worden vooral omdat het vakgebied je eigenlijk niet interesseert.

rodebeuk

rodebeuk

31-03-2010 om 21:26 Topicstarter

.. dat stond ook al ergens ertussen hierboven Mirreke. Ik ben blij met mijn keuze (en met jullie hulp).
Maar ik vind het nog steeds wel spannend.
Morgen onderhandelen over de puntjes op de i.

Hark ze

goed gedaan mens !

Amarins

Amarins

01-04-2010 om 21:47

Rodebeuk

... de puntjes op de i zijn vast gezet, neem er lekker een extra paaseitje op. Gefeliciteerd, dat is toch snel gegaan.

rodebeuk

rodebeuk

02-04-2010 om 13:44 Topicstarter

Ik twijfel weer..

gisteren langsgeweest... het zijn wel erg weinig collega's.

Kortom koud water vrees.

Whaaaaahhhhh.
Amarins, ik zet maar geen paaseitjes neer want ik vreet ze zo op. Nou ja, zo erg is het ook niet maar ik ben gewoon nog op zoek naar wat ik wil denk ik. Ik ben nog niet genoeg uit mijn oude baan.

Ik ga het wel doen hoor. Ik ben zoooo braaf!

Amarins

Amarins

02-04-2010 om 22:52

Ach

... ergens hier op het forum gelezen (ongeveer): soms is het goed om al vooruit te lopen terwijl je er nog niet aan toe bent, een vlucht naar voren. Daar zit je nu, denk ik. Ik ken het wel: een dik jaar geleden werkte ik nog bij het bedrijf waar ik al honderd jaar werkte, groot bedrijf, veel mensen om me heen, veel infrastructuur om het zo maar te zeggen. Nu een veel kleiner bedrijf met acht directe collega's. Veel zelluf doen. Ik vind het heerlijk. En anderhalf jaar terug had ik echt alleen maar koudwatervrees: iets anders vinden lukt me nooit, mijn leeftijd (50) etcetcetc, de bekende beren. Kom op, neem dat paaseitje!

rodebeuk

rodebeuk

03-04-2010 om 11:22 Topicstarter

Dankjewel amarins..

Het is een baan met risico.
Maar die andere baan is een baan zonder risico. Eerder met een garantie kwa saai. Ik moet denk ik wat met mijn afbraakangst.

Ik ga proberen om het met Pasen gewoon even te laten zijn. En daarna kijk ik weer rustig. In het ergste geval kan ik altijd nog baan 3 zoeken. Of eerst aan mezelf werken en dan baan 3 zoeken..

Rafelkap

Rafelkap

03-04-2010 om 11:49

Zie nu pas

dit draadje. Ik dacht al dat je voor optie 1 zou kiezen. Voor de rust, en vakgebied optie 2 interesseerde je minder, dus optie 1 houd je langer vol. En bedenk: je zit er niet voor eeuwig en alle begin is eng, voor welke optie je ook had gekozen.

Emmawee

Emmawee

13-04-2010 om 23:57

Rodebeuk!

Ben ik dan nummer 16?
Ik ben 2,5 jaar geleden gestopt met mijn top-baan om dichter bij huis te kunnen werken. Mijn nieuwe baan was 'goed genoeg', minder uur, minder salaris, minder inhoudelijk interessante collega's. Wel flexibel en geen openbaar vervoer meer.
Ik heb mijn collega's van toen en het werk van toen wel gemist,nog steeds soms, maar ik heb geen spijt.
Dicht bij huis werken is gewoon zo ontzettend lekker! En zolang het inhoudelijk interessant genoeg is, zou ik het met beide handen aangrijpen.
Succes met je keuze!
Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.