Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Nasha 1st

Nasha 1st

28-07-2010 om 10:49

Kindgebonden budget stopzetten?

vorig jaar kreeg ik het al, dat vond ik al gek, en dit jaar was het zelfs nog meer. En ik kreeg dus onlangs de brief van de belasting dat ik 350 euro kindgebonden budget moet terugbetalen. Nu wil ik eigenlijk dit stopzetten voor 2010, ik zit niet te wachten op na vorderingen...enig idee hoe ik dat kan doen? (het gaat dus niet om de kinderopvangtoeslag...)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

02-08-2010 om 19:37

Ja hoor

Als jij het een jaar lang onterecht krijgt,zit je al aan ruim 500 euro wat je terug moet betalen.Als je het in termijnen betaald,en je vergeet een termijn,en je reageert ook niet op de waarschuwing,dan volgt loonbeslag.
Bastet

Kaaskopje

ow, jee, ik weet niet of ik dit moet schrijven, maar ik doe het toch.. Waarom? Omdat ik denk dat je, als je zoveel over je situatie (nu en vroeger) prijsgeeft, dat je dan kunt verwachten dat mensen dingen niet begrijpen en reageren.

Dit is niet de eerste keer dat ik niet begrijp hoe je, nadat je in de schuldsanering hebt gezeten, ervaren hebt hoe moeilijk en kl*te dat was, te maken krijgt met loonbeslag vanwege ´vergeten aanmaningen´...

In mijn achterhoofd speelt ook nog het verhaal van het gekregen geld, de TV en de wasmachine (??) die het daarna begaf en dat jullie toen met de handen in het haar zaten..(omdat er geen geld was voor..)

Ik kan moeilijk begrijpen hoe dat werkt, als ik zo in het diepe dal had gezeten, dan zou ik echt verdomd goed oppassen dat ik niet weer afglijd richting financiële problemen.

Besef me dat ik me op glad ijs begeef, dat het niet leuk is om te horen/lezen, maar heb toch erg de neiging om dit te typen (helemaal omdat je zelf ook niet gauw een blad voor de mond neemt)

Ik hoop echt dat jullie samen uit de troubles blijven, maar ik maak me wel zorgen als ik het allemaal zo meekrijg wat je vertelt..

Nasha 1st

Nasha 1st

02-08-2010 om 20:07

Max bedrag?

ik krijg dit jaar 50 euro p.m. dus geen max kennelijk...

Carmen

Carmen

02-08-2010 om 20:53

Ik kan het niet vinden

Ik heb vluchtig mijn (digitale) afschriften doorgeneusd. Maar ik kan niet vinden dat ik ooit een euro kindgebonden budget heb gekregen. Kan iemand mij het rekeningnummer geven waar het vanaf gestort is? Dat zoekt makkelijker en sneller.
Maar dan nog, waarom krijg je kindgebonden budget als je het nooit hebt aangevraagd?

Carmen.

Vic

Vic

02-08-2010 om 21:08

Carmen

"Maar dan nog, waarom krijg je kindgebonden budget als je het nooit hebt aangevraagd?"
Goede vraag Volgens mij hebben ze in het eerste jaar gewoon iedereen die kinderen heeft ook kindgebonden budget gegeven. Liever dat dan mensen zonder te laten zitten. In het begin liep het ook nog niet zo goed bij Toeslagen. Voor mijn vader heb ik eens huurtoeslag aangevraagd, voor de zekerheid want ik wist niet of hij in aanmerking zou komen. Ik had het juiste inkomen ingevuld (wat dus boven de inkomensgrens lag, maar die was nog onbekend op dat moment). Kreeg hij vervolgens 300 euro per maand huurtoeslag. Dat was ook niet meer te stoppen, waardoor hij zeker een jaar onterecht heeft ontvangen. Gelukkig had hij het, op mijn aandringen, wel allemaal op de spaarrekening geparkeerd.

Bastet

Bastet

02-08-2010 om 21:51

Geen idee

Wij kregen het gewoon,net als we ineens zorgtoeslag kregen.Gewaarschuwd door het feit dat we alles terug moeten betalen,heeft mijn moeder geprobeerd haar zorgtoeslag te stoppen.Lukt niet,dus nu zet ze het apart.
Bastet

Tirza G.

Tirza G.

02-08-2010 om 21:58

Maximum

Er zit wel een max aan zorgtoeslag. Ik dácht 61 eu. Dat krijg dochterlief namelijk Een maf bedrag, 56. Of 61. Echt dat je denkt: rondt dat nou even netjes áf.

Tirza

Vic

Vic

02-08-2010 om 22:04

Maximum

Ik heb het even opgezocht. In 2009 was 121 per maand de maximale toeslag voor een echtpaar.

Gewoon gestopt

huh? ik heb min huur en zorgtoeslag gewoon gestopt...
geen probleem kreeg keurig een brief .... dat het per dan en dan zu stoppen (de data die ik had aangegeven) en daarna is het ook gestopt...
even nakijken hoe ik dat heb gedaan...

Bastet

Bastet

03-08-2010 om 16:48

Inkie

Dat is mijn moeder dus nog niet gelukt.
Het enige wat je moet onthouden,is dat de belastingdienst nu niet meer voor jou in de gaten houdt of je op zeker moment wel in aanmerking komt voor die toeslagen.Dat moet je dus wel even zelf in de smeizen houden,is mij verteld.
Groetjes,Bastet

Huurtoeslag stopzetten,moeilijk

ik heb nog een jaar nadat ik in een koophuis woonde huurtoeslag gekregen,aangetekende brieven,telefoontjes,wijzigingsformulieren,alles heb ik gedaan om het stop te zetten,pas na een jaar kreeg ik bericht dat ik er geen recht op had en het verzoek om het terug te betalen(gelukkig was ik wel zo slim geweest om het apart te zetten.)

Carmen

Carmen

04-08-2010 om 13:59

Gevonden!

Inderdaad gekregen. Op 22 december 2008. Nooit om gevraagd. En nu in september 2010 weer terugbetalen. Pfff... Ze konden het ons wel makkelijker maken, toch?

Carmen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.