Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kindgebondenbudget

Wanneer heb je hier recht op en waar is dit afhankelijk van? Ik dacht hoe minder inkomen hoe meer je krijgt? Weet iemand dat

Kijk even op toeslagen.nl daar staan alle voorwaarden en kun je een proefberekening maken.

marie77

marie77

28-03-2021 om 20:09 Topicstarter

Keek ik al maar ik snap niet al die berekeningen wat ik moet invullen. Ik vroeg me alleen af waar KGB afhankelijk van is. Hoe lager je inkomen hoe meer je krijgt? En is er ene Max of mi?

Het is afhankelijk van je inkomen, of je een partner hebt, hoeveel kinderen je hebt en hoe oud ze zijn.

Als je dit geeft, wil ik wel even de tool voor je vullen.

marie77

marie77

29-03-2021 om 20:08 Topicstarter

Alleenstaand met kind van 13 jaar. 

Hoe hoog mag je inkomen zijn om het te krijgen? Is het hoe lager je inkomen hoe meer?

je kan op die site van toeslagen.nl ook even een fictief inkomen invullen en dan kijken wat het resultaat is, en je kunt het meerdere keren opnieuw invullen dan kan je zien wat het effect is van een hoger of lager inkomen. Bij iedere vraag staat een hokje met een i waarbij je uitleg krijgt over wat je in moet vullen. Ik ben ook geen reken wonder maar het is echt niet moeilijk om even zelf te bekijken.

Bruto jaarinkomen

Tot 23000 bijna 400 euro

30000 —> 350 euro

40000 —> 288 euro

60000 —> 176 euro

Ergens rond de 90000 stopt het

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.