Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kleedgeld

hoeveel eu per maand aan kleedgeld voor een 16-jarige is normaal? 
ik dacht aan 75 eu per maand; daar moet ze alles van betalen. incl jas, schoenen, voetbalkleding, badkleding en ondergoed.
Ik wil niet te weinig geven maar ook zeker niet teveel, want daar leert ze niks van. Dus wat vinden jullie het beste bedrag om te geven?

Je kunt met iets minder beginnen en zeggen dat als ze haar uitgaven bijhoudt en aantoont dat het te weinig is ze meer krijgt. Dus 2 dure zomerjasen kopen en dan geen geld voor voetbalspullen hebben telt niet.

Dat moet zeker genoeg zijn. Je kind hoeft ook niet elke maand kleding te kopen. Kijk eens wat je nu uitgeeft op jaarbasis en deel dat door twaalf. 

Bijtje82

Bijtje82

21-02-2022 om 10:04

Daarbij is ze oud genoeg om voor de extraatjes zelf te werken. 

Mijn ouders gaven mij de kinderbijslag; 100 gulden per maand. Daar moest ik alles van doen, kleding, schoenen, kapper, entree  bioscoop of iets drinken na het sporten. Ik hield wel over en dat spaarde ik.
Mijn kinderen idem dito; kinderbijslag om zo te leren omgaan met de waarde van geld. Dus niet alles gaan uitgeven, alleen aan wat je nodig hebt.

Hier 16 jaar en 70 euro kleedgeld en een baantje. Ze heeft meer dan zat en spaart ook goed. Ik mats haar weleens met een jas of schoenen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.