Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kluis bij Goudwisselkantoor.

Is dit echt zo makkelijk of
zijn er haken en ogen waar ik nog niet van weet?
Voor een flink bedrag contant geld en sieraden
ben ik op zoek naar een veilige plek. (Bij mijn bank is geen optie).
Is het huren van een kluisje bij een goudwisselkantoor een oplossing en zonder risico?

Wie zou mij willen helpen?

vlinder72

vlinder72

03-10-2019 om 14:55

Kluis

Als ik een kluis zou huren zou ik dat bij een bank doen.

Van het goudwisselkantoor heb ik nog nooit van gehoord.

En anders vind ik dit ook een goede optie. Best veilig lijkt mij. Niemand die nog aan het contante geld durft te komen (en hiermee suggereer ik trouwens niet dat het om drugsgeld gaat maar ik vond dit zo briljant van die lui)

https://www.google.com/amp/s/www.rtlnieuws.nl/algemeen/binnenland/artikel/644041/krokodillen-bewaken-tonnen-drugsgeld-amsterdam%3famp

Verpanden.

Ik ken het goudwisselkantoor als iets waar je spullen kunt verpanden als je geld nodig hebt. Ik heb even op hun website gekeken, het is een familiebedrijf. Of het wel of niet oké is weet ik niet, maar zelf zou ik liever een kluis huren bij een reguliere bank.
Want wat als ze failliet gaan bijvoorbeeld? Geen idee, lees goed de kleine lettertjes.

Irene

Irene

03-10-2019 om 16:22

advies van bank

Blijft een risico. Wordt natuurlijk ontmoedigd. Toen ons kluisje werd opgeheven bij onze bank kregen we een adres van een ander kluisverhuurbedrijf in een grotere stad maar op industrieterrein. Ik heb al een tijd zitten googlelen maar ik kan het niet meer vinden misschien dat het me nog te binnen schiet. Ik heb het toen niet gedaan, het was ook erg duur vond ik.
Verzekering van de kluisjes die je noemt is tot 40.000 en je moet kunnen aantonen wat er in lag, hoe doe je dat? Telkens een foto maken? Overigens staat er op de site een lijst van zaken genoemd die je erin kan doen maar geld wordt dan niet genoemd, is het dan wel verzekerd? Dat soort vragen komen bij mij op. Er is ook zoiets als de Nederlandse Kluis, lijkt op Goudwisselkantoor.
Wat me opvalt is dat veel van dit soort kantoren midden in de stad zitten en je dus een eind met je schatten of geld moet lopen naar je auto, dat vind ik ook eng je kan eenvoudig gevolgd worden. Ik zou even mijn bank bellen als ik jou was.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

03-10-2019 om 16:50

Kluizen bij banken

worden steeds meer opgeheven. De onze heft ‘m ook op en er is geen alternatief in de buurt. Bij alle filialen van mijn bank gaan ze er uit. Ook bij andere banken. Wij weten nog niet zo goed wat we nu willen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.